Eva vraagt me iedere dag een paar keer wat voor dag het is, of het morgen of middag is, wat we gaan doen enzovoort. Ze weet precies wanneer het weekend is maar ze raakt nog vaak in de war met de dagen. Ik wil dit duidelijker voor haar maken met een weekplanner of dagritmekaarten.
Ik heb een paar leuke weekplanners gezien. Van hout á 5,95 en van stof á 45 euro. Vooral die laatste vind ik erg leuk maar ik wil wel graag eentje die heel practisch is. Mijn ervaring is : Alles wat er te leuk uitziet, werkt niet
Wat hebben jullie thuis ? Of hebben jullie handige kaarten ? En zo ja, welke en waar gekocht ? Ik kan ze ook zelf maken, ik heb een lamineermachine, alleen mijn inkt is op :doh:
Graag jullie ervaringen ! :-*
Ik denk dat Cell daarmee werkt, met dagritmekaarten.
Don’t shoot me als ik de verkeerde mama voor heb hé… :oops:
Informeer anders eens bij haar via pb misschien.
liefs
Gerda
Cell kennende komt ze hier binnenkort wel even voorbij. Ik wacht het wel even af thanx :thumbup:
op internet via google kun je verschillende dagritme kaarten vinden.
zelfs met dora en andere tekenfilmfiguren.
ik heb zelf ook daar mijn dagritme kaarten vandaan alleen zijn dat gewonne zonder poespas maar zwart/ wit.
je kan ze dan ook als voorbeeld gebruiken om ze vervolgens na te tekenen.
Hahaha hier hetzelfde probleem dus.
Ik zit er sterk over te denken om die lilliputiens te laten varen (duuur), zo’n houten te kopen via mp voor 7,95 en kaartjes te laten maken bij de kopieerwinkel.
Misschien heb jij ook een kopieerwinkel in de buurt? Hoef je zelf niet te printen e.d.
Hier is Cell :lol:
Idd… we hebben hier dagritmekaarten.
Guusje werkt er ook mee geloof ik.
Ik heb ze van wonder, via dagritmekaarten dot com.
besteld met magneetstrip aan de achterzijde en wij hebben op beide kinderslaapkamers gewoon 2 niet te grote magneetborden hangen waar we zelf met stift dan dus vakjes en een soort kalender kunnen tekenen.
beneden in de keuken hangen gewoon enkele metalen magneetstrips van ikea waar we de kaarten aan kunnen hangen.
Sinds kort heb ik zelf ook een paar specifieke Aniek en Peter kaarten.
Voor Aniek van hello kitty, die heb ik zelf gemaakt en opa heeft ze gelamineerd met dingen die zij specifiek mag en kan. Zoals op vrijdagavond later opblijven.
Voor Peter hebben we ze van Cars, ook zelf gemaakt en daar staan dan weer specifieke dingen op zoals “Alleen in bad”
Dat wil hij graag, maar vanwege de tijd en de troep ervan mag hij dat maar 1x per 2 weken.
Nouja. zo dus.
Ik heb dus geen systeem van janbibejan of lilliputiens. maar gewoon simpele white boards en bestelde kant en klare kaarten.
Vind het super in gebruik. :thumbup:
@Maaike79 wrote:
Hahaha hier hetzelfde probleem dus.
Ik zit er sterk over te denken om die lilliputiens te laten varen (duuur), zo’n houten te kopen via mp voor 7,95 en kaartjes te laten maken bij de kopieerwinkel.
Misschien heb jij ook een kopieerwinkel in de buurt? Hoef je zelf niet te printen e.d.
Ik denk er over om deze te kopen
Gezien voor € 4,87 excl. verzenden bij wodans. Nog goedkoper en nieuw !
Cell, wat jij hebt spreekt me ook wel aan. Ik ben bang dat ik op de houten bordjes zoals hierboven te weinig plek en te weinig knijpers heb…
Kaarten wil ik idd ook zelf maken.
Maar een kopieerwinkel…dan moet ik toch eerst een exemplaar hebben die ik kan laten kopieren ? :think: Een aangezien ik van alles maar 1 exemplaar nodig heb lijkt me dat niet zinvol…Ik kan de kaartjes nergens lenen, ik moet ze downloaden en bewerken.
Ik wil ook kaarten maken met foto’s erop. Foto van de kinderen in bad, aan tafel, van de hond aan de riem (wandeltijd) van het speelgoed buiten, van hun bed etc…
Ik wil ook kaarten maken met foto's erop. Foto van de kinderen in bad, aan tafel, van de hond aan de riem (wandeltijd) van het speelgoed buiten, van hun bed etc....
dat kun je dan laat sylen (hoe schrijf je dat :oops: ) is ook niet zo duur.
gaatjes erin laten maken en in een handig boekje laten bundelen (kun je zelf doen).
mag ik je 1 tip geven bij het maken van de foto`s zorg voor 1kleurs achtergrond bijvb wit, niet teveel poespas op de achtergrond.
ook kun je voor elk onderwerp een andere achtergrond gebruiken.
voor speelgoed bijvb geel. ik bedoel met de losse voorwerpen dus ook de honde riem.
met bad gaat dat niet en bed maar dat geeft niet.
ik vind die magneetstrippen van ikea ideaal hoor.
Bij Ikea Utrecht hebben ze een showroomkeuken waarbij ze ook 7 van die strips onder elkaar op de muur hebben geschroeft en met verf staan de dagen van de week ervoor.
Dus elke dag heeft een eigen strip. Zo kun je wel minstens 4 tot 6 dagritmekaarten kwijt.
Hier gebruiken we ze vooral ook voor dingen als eten en drinken, buiten spelen en naar de psz. Maar dan heb je niet genoeg aan 1 klein klembordje, tenminste, ik zou er niet mee uit de voeten kunnen.
Wij hebben de kaarten deels gewoon kant en klaar besteld. Je kan gewoon per stuk opgeven welke je wil.
Als ik zelf 1 maak doe ik dat in paint, tekstje maken, plaatje naar keuze downloaden, uitprinten op iets dikker papier en koud lamineren.
Klaar.
Zelfklevens magneetpapier hebben ze bij de hobby winkel, dus ook dat is geen probleem. Zo kan je dus ook foto’s van de kids zelf gebruiken.
Wij vonden van veel merken de kaartjes zo vaag, zodanig dat de kinderen niet aan het plaatje al zat hadden. Ze kunnen nog niet lezen, dus dat vonden we wel belangrijk.
Monique, we hebben een lamineerapparaat thuis, zijn niet zo duur meer tegenwoordig Dus dat was inderdaad ook mijn plan :thumbup: :thumbup:
Die strips zijn inderdaad ook handig alleen wil ik niet 14 gaten in de muur voor 7 stripjes. Aan 1 strip zou ik inderdaad ook niet genoeg hebben.
Waar heb jij de kaarten gezien en gekocht ?
marcella? :shifty: Zo noemt niemand me… dus pleasssseee :shifty: :silenced:
Maak je van hout een basisplaat waar je de stripjes op vast maakt. Is dat niet wat? Kun je nog een leuke kleur geven ook.
Ik heb de kaartjes van dagritmekaarten dot com.
Oh sorry, maar zo heet je toch wel? Of heb ik dat mis ?
Ik heb toendertijd voor Duncan (lang geleden ) foto’s gemaakt van dingen die we doen…
Zo had ik foto’s van een ontbijt, tandenborstel, douche, speeltuin, peuterspeelzaal enz…
Die hing ik dan aan een lijn en zo kon hij precies zien hoe de dag eruit ging zien. En voor de dagen had ik een hele leuke kinderkalender en elke dag mocht hij een kruisje zetten bij de dag…
Zo ga ik het met Samaar ook weer doen.
Ik wil ook kaarten maken met foto's erop. Foto van de kinderen in bad, aan tafel, van de hond aan de riem (wandeltijd) van het speelgoed buiten, van hun bed etc....[/color]
Ik bedoelde ook meer een cd geven met de foto's afbeeldingen die jij wilt en dan door de kopieerwinkel uit laten printen en lamineren e.d.
Maar in dat opzicht ben ik verwend want de kopieerwinkel in ons dorp wordt gerund door clienten (verst. geh.) en is van het ac waar ik ook werk.
Kan je er eens een foto van maken cell?
Vanaf hoe oud begin je eigenlijk met die dagritmekaartjes??
@Monique (Mo) wrote:
Vanaf hoe oud begin je eigenlijk met die dagritmekaartjes??
de leeftijd dat jou kindje heeft is zeker een leeftijd dat je er al mee kan beginnen.
rond de 18mnd- 2jr(denk ik) ligt er aan hoe je kindje is, het ene kindje zal het iets sneller op pikken als de ander.
ik heb zelf gehoord dat er moeders zijn die er al mee beginnen op de leeftijd van 7mnd en dan allemaal op spelender wijs.
hoe eerder je ermee begint hoe eerder het een gewenning word.