Weekendje weg bij ongeveer 35 weken zwangerschap?

De titel zegt 't al: is het verstandig om een lang weekend weg te gaan (centerparcs) als je rond de35 weken zwanger bent?



We zijn aan het plannen om met een groep daarheen te gaan half mei, ik ben dan net een weekje met verlof en het lijkt me heeeeeerlijk.



Zijn er meer die dat gedaan hebben, zo ja, hoe is dat bevallen (:lol:)?

ik lees even mee… vrienden van ons hebben ook een weekendje weg geregeld (met ons erbij), ben dan ook 35 wk zwanger. Als ik dat haal tenminste, tis tenslotte een tweeling.

Gaan naar de Ardennen (in de buurt van Durbuis… is daar een ziekenhuis???).

Ik ben nu 35 weken zwanger en zou het helemal geweldig vinden om nu een weekendje weg te gaan, heerlijk!! Maar ik moet er wel bij vertellen dat ik me wel goed voel.

Bij een zwangerschap van een tweeling zou ik het niet weten…

Aan het begin van mijn zwangerschap had ik volmondig ja gezegd maar had er nu niet aan moeten denken dat ik vorige week weg gemoeten had. Door mijn bekken slaap ik erg slecht en heb veel pijn dat ik blij ben in mijn eigen bedje te liggen en een stuk auto rijden is een probleem

Ik zou het wel doen maar dat komt omdat wij ook nog een weekend naar CP gaan en dan ben ik 36 wkn. (is al geboekt)



Ik neem voor de zekerheid wel mijn vluchttas mee voor het geval dat.



Vriendinen van mij hebben het bijna ook allemaal gedaan zo op het end zelfs eentje met 39 wkn.



Dus als er niets bijzonders aan de hand is en je voelt je verder goed,

dan ik zou er heerlijk van gaan genieten als ik jouw was :wink:

Moeilijk.



Aan de ene kant zou ik zeggen, joh gewoon doen als er daar iets gebeurd zit je zo bij een arts.

(je kan ook je huisje boeken op een plek waar een ziekenhuis niet te ver weg is)

De kans dat je bij een normale zwangerschap met 35 weken bevalt is niet heel erg groot.



Aan de andere kant, je weet niet hoe je zwangerschap zich gaat ontwikkelen.

Straks voel je je totaal niet goed.



Ik zou met je vrienden bespreken wat jullie gaan doen als jij je tegen die tijd niet lekker voelt om weg te gaan.

Maar opzich zou het toch prima te doen zijn?

Of je nou thuis of in een vakantiepark op de bank zit…maakt niks uit toch :mrgreen:



Nog wel een tip.

Als jullie een autovrij park kiezen, kies dan een huisje wat dicht bij de parkeerplaats ligt en ook dichtbij de market dome…anders loop je je rot.

hoihoi



Als je je goed voelt en weet waar je naar toe moet als er wat is dan zou ik lekker gaan.



Zelf zou ik het niet doen maar dat komt omdat nienke 7 weken te vroeg was en ik me heb voorgenomen om de laatste 8 weken niet te ver van huis te gaan. Maar deze keer sta ik onder controlle van een gyn en wie weet veranderd dat wel tegen die tijd



groetjes

marlies

Ik zou gaan maar wel even met je vrienden bespreken wat jullie met de rekening doen als je tegen die tijd er helemaal geen zin in hebt, uitzoeken waar het dichtstbijzijnde ziekenhuis is en vluchtkoffer en uitdraai verloskundige meenemen. Misschien kan je voordat je gaat nog even langs de verloskundige om te laten kijken of het al aan het rommelen is. Ik zou ewoon gaan en lekker genieten, of je nu thuis op de bank hangt of in een huisje, maakt niet uit. Vrienden van ons hebben het plan als ik 38 weken ben een weekendje weg te gaan en wij hebben gezegd dat als er niets rommelt we gewoon meegaan. Ik ben ook niet bang dat er dan iets gaat gebeuren, maar dat komt omdat ik met mijn dochter met 42 weken en 1 dag ben ingeleid en ik zelf ook het gevoel heb dat nr. 2 niet vrijwillig te vroeg zal komen.

Ik ben met 35 weken zwangerschap een week op vakantie geweest naar een bungalowpark in Nederland. Wat ik meegenomen heb is mijn vluchtkoffertje en mijn kaart van de VK.



De vakantie vond ik alleen echt niets aan :oops: en op moment van vertrek hadden mijn man en ik beide zoiets van we blijven gewoon thuis . Ik was helemaal niet meer mobiel en heb vele nachten op de bank doorgebracht omdat ik niet kon slapen. We hebben gewoon niet veel kunnen doen.



De VK vond het trouwens een heel goed idee. Ik had een te hoge bloeddruk waarvoor ik onder strenge controle stond en ze dacht dat het goed voor mijn bloeddruk zou zijn.

In Nederland zou ik het altijd doen, lekker! Hier is de zorg overal oké en overal een zkh bij de hand voor stel dat.





Ik ben gister zelfs nog een flink eind op pad geweest (zonder zwangerschapskaart, zonder ponskaart, zonder zelfs maar verzekeringspasje… :doh: ) maar dat was niet zo prettig meer. Ik had veel last van het in de auto zitten (3 uur totaal) kreeg continu harde buiken van iedere hobbel in de weg. Ik heb dus wel besloten dat het voor mij de laatste keer was deze zwangerschap.

Ik zou ook lekker gaan. Bespreek het inderdaad wel met je vrienden, je weet natuurlijk nooit hoe je er dan aantoe bent .



Ik ben net een week in Friesland geweest. Zonder vluchtspulletjes, met vk papieren en zonder vriend :lol: Ik heb geweldig genoten hihi… moet er dan wel bij zeggen dat ik bij mn ouders zat plus ik heb een voorbeeldige zwangerschap.

thanx voor de tips meiden! Daar kan ik wel wat mee!



Nu kregen we net het bericht dat één van degenen die mee zouden gaan (mijn broer) geen vrij kan krijgen in die periode, dus dat het dan juni zou worden of anders september. Maar dat zie ik allebei niet zitten. Het is ons eerste kindje en heb geen zin om daar met 6 man in een huisje te zitten (als de kleine dan snachts wakker wordt, is het hele huisje wakker… :roll:) en het zal even wennen worden qua ritme.



Ik denk dat ik dan met hubby lekker een weekendje weg ga, in mei. Toch nog even lekker eruit, en dan nemen we gewoon idd een vluchtkoffertje en uitdraai van de VK mee. :thumbup:



Nogmaals, bedankt!!!