Weegschaal

Ik wist dat ik het niet moest doen zodra ik die weegschaal pakte…ik wist het…ik wist het…ik wist het!!!



…toch gedaaan…



ojee in bijna 4 weken tijd 4 kilo erbij :?

Waar gaat dat heen… :shifty:



Voor iedereen die overweegt om een weegschaal te pakken



DOE HET NIET!!! :mrgreen:

hahaha ik heb 1 keer op de schaal gestaan…de 1ste keer bij de vk, en dat was ook gelijk de laatste keer



ik heb toevallig 2 weken terug geprobeert om op me eigen schaal te gaan staan, gek genoeg was de batterij leeg…eeen teken???

hahahhaa



Ik kwam op het idee om de weegschaal te pakken omdat ik een broek aangetrokken heb die ik bij Thijmen tot het einde aantoe pastte.

En nu bij 25 weken zit ie strak(ker)

Hij gaat het echt niet redden tot 40 weken er is gewoon bijna geen ruimte meer voor mijn buik :eh:



Ook heb ik nu een trui aan die vorig jaar nog prima tot in de 30 weken pastte.

Nu past ie amper om mijn buik heen… :eh:



Mischien eens een foto maken en mijn buik vergelijken met die van vorig jaar :angel:

Joseetje…doe het dan ook niet!! hahaha



Bij mij ging het in die periode ook hard hoor, een kilootje per week ‘hing’ er bij mij ook zo aan zo tussen de 22 en en de 27 weken.



Uiteindelijk zijn het er 13,5 geworden, dus best netjes! Waarvan ik er na 10 dagen al weer 10 kwijt was :lol:



Maak je dus niet te druk, en gooi die weegschaal weg! :silenced:

(buikkie is bij de 2e toch meestal groter dan bij de 1e??)

Hier heb je geen keuze en moet je je laten wegen bij de VK. (of thuis, maar je gewicht dan doorgeven)





Ze willen het in de gaten houden, geloof iets met suiker etc.



(of misschien alleen in mijn geval hoor, ik word extra in de gaten gehouden)





Staat bij jullie ook je BMI op de zwangerschapskaart??? Vind het zo confronterend… :eh:

ow over BMI gesproken, ja mijn vk heeft dat wel berekend bij mijn intake gesprek

‘ow je bent iets te zwaar zie ik’ :roll:

‘ja inderdaad’ :angel:

oghja die bmi…ik moest er voor bloedprikken…ppfff wat een stempel zeg!!! :oops: en bij de andere 2 zwangerschappen zijn ze er nooit over begonnen…

Ik heb me van de week eens gewogen en ik was in dit geval wel blij met wat ik zag, ik zit eindelijk twee kilo boven mijn startgewicht van de zwangerschap :oops:

Aan het begin woog ik 72 en met 16 weken 76 kilo om vervolgens af te vallen naar 71…

Nu weeg ik bijna 74 dus het gaat weer ergens op lijken (ik ben 1 meter 71)

ook bij mij is het bmi berkent en idd bloed moeten prikken op suiker. maar ik wist al dat hij te hoog was ondertussen ben ik 13,5 kilo afgevallen door heeeeeel veel spugen nu zijn er pas weer 3 kilo bij dus zit nog steeds op - 9 ik sta dus wel graag op de weegschaal!!! ik ben dan ook zoooo benieuwd hoeveel ik over hou als ik straks ben bevallen. ik kom namelijk van de 106 kilo af. en zit nu dus nog op 96 maar omdat er tot nu toe pas 3 kilo bij is gekomen denkt de vk dat ik nog meer ben afgevallen :dance: :dance: mij hoor je niet klagen dat word nieuwe kleren shoppen straks! en na 6 weken lekker gaan sporten en nog meer kilo’s verliezen :pray: ik. trouwens mijn gyn gaf wel een mooie opmerking toen ik daar voor het eerst kwam. hij noemde het

“te kort voor je gewicht” lieve man he!

Mijn BMI werd ook berekend en omdat die te hoog was moe(s)t ik dus in deze zwangerschap 2x een glucose dagcurve laten prikken. (was de vorige keer 2 keren helemaal niet nodig) :roll:

Met 14 weken was de uitslag eerder aan de lage kant en nu “mag” ik volgende week weer een dagje bloed laten prikken :x .

Ik ben nog steeds helemaal niets aangekomen deze zwangerschap, dat is ook wel een voordeel aan een extra vet voorraadje aan het begin voor de zwangerschap.

Ik weeg altijd 10 kilo lichter als ik bevallen ben :wink:

hoii



erg he die kilo’s

ik werd vandaag terleur gesteld na me eerste was ik gelijk tien kilo van de 30 kwijt nu euh 4 van de 18 kilo … flinke bummer voor mij…



en dan volgende week ook nog kerst :frowning: :frowning:

mijn verloskundige heeft alleen bij de intake naar mijn gewicht gevraagd en verder nooit…

bmi nooit berekend…

Bij mijn vk wordt niet gewogen, thuis had ik ook al even niet op de ‘schaal’ gestaan. Moest vanmiddag naar de internist en daar wordt wel gewogen (vraag me niet waarom :think: ) en gelukkig viel het me mee :slight_smile: .

Ze heeft trouwens niets over mijn BMI gezegd (26,7)



Maar omdat mijn eerste kind heel erg zwaar was en ik veel aankwam, dacht ik misschien dat het daarom was…





maar bij meerdere houden ze het dus bij!!

Bij mijn Vk wordt dat ook niet bijgehouden. Ze letten voor suiker etc meer op andere lichamelijk dingen, kwaaltjes etc. Het enige waar ik voor op de weegschaal sta is bij de fertiliteitsarts om overstimulatie te constateren. En bij Bregtje* ben ik ook niet veel aangekomen. Ik weeg meestal zo rond de 65 kg bij 1,69m en op het eind woog ik rond de 72/73 kilo. En na de bevalling…niet eerder weer op de weegschaal gestaan dan bij onze daaropvolgende IVF…toen woog ik een keurige 66 kg en dat was euh juli dus iets meer dan een half jaartje na de bevalling. Zelf heb ik thuis niet eens een weegschaal :shifty: