Wederom een moeite met poepen vraag

Siep is nu ruim een maand zindelijk en vanaf het begin ging het met poepen iets minder goed.

Overigens zegt hij de hele dag dat hij moet poepen, ipv plassen :inlove:



Soms ging het redelijk met poepen en juichen natuurlijk als hij in het potje (of toilet) terecht kwam. Hij ook trots. Dezelfde dag soms nog een keertje poep, met weer gejuich.

Helaas zette het dan toch weer niet door, sloeg het poepen weer een dagje over en gaf het opnieuw problemen.

1 keer heeft hij zelfs bij iemand (vervangster bij de opvang van de sportschool) op het toilet daar gepoept :shock: :dance: :dance:



Maar nee, thuis en verder nog steeds dezelfde problemen. De laatste tijd begin je ook te merken wanneer hij echt moet poepen, want dan moet hij vaak naar het potje/toilet en op een gegeven moment wil hij dan ook absoluut niet meer zitten plassen(groot drama als ik het wel probeer), maar staand plassen :roll: 2 keer moest ik hem al snel omdraaien, zodat de drol hopelijk in het toilet terecht kwam (gelukkig zijn het ook drollen :silenced: ). En helaas gebeurd het ook te vaak dat de drol in zijn onderbroek terecht komt.



Vandaag na een paar lose "plas"pogingen, hem verteld dat het helemaal niet erg is om een beetje bang te zijn om te poepen en dat hij ook best om een luier mag vragen, zodat hij in zijn luier kan poepen.

Nu is hij nog maar net 2 en geen idee in hoeverre hij het allemaal snapt. In elk geval vond hij het niet leuk om een luierbroekje aan te krijgen, al ging hij wel overstag.

En zo gingen we gewoon door, naar het toilet voor een paar druppels plas, nog een slaapje tussendoor en tada in de middag na weer een toilet poging zag ik hem poepen, ik heb dan ook ff gewacht met iets te zeggen, veels te bang dat hij het weer ging ophouden.



Wie herkent dit?

Hoe leer ik hem dat hij ook in zijn luier mag poepen?

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Want ik heb toch echt liever dat hij poept in zijn luier, dan dat ik zijn onderbroek moet uitwassen :sick: (en er is meestal meer vies van de poep dan alleen zijn billen)



Overigens is hij per toeval al zindelijk overdag (en 's nachts ook zo goed als). Zoveel moeite als ik bij Tejo heb gehad om hem droog te krijgen (overdag, 's nachts is hij ook nog niet zindelijk, hij kan het wel… als hij een drijfsfeer heeft) zo gemakkelijk gaat het met Siep.

Behalve dus het poepen, dat ik nu dus eerder slechter vind gaan, dan steeds beter.



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

:eh: Vanmorgen op de psz heeft hij weer gepoept. Uiteraard bij de juf en niet bij mij :roll:

Vanmiddag voor zijn slaapje wilde hij ook op het potje om te poepen, maar meer dan een beetje plas (en nog een paar druppels en nog een paar druppels) en een scheet kwam er niet. Toch wilde hij persé weer poepen :o

Al kan het ook weer tijdrekken zijn, want hij had nog niet zo’n zin om te gaan slapen :lol:



Ik blijf hoop houden dat het niet willen/durfen poepen snel overgaat, maar toch… Tips graag!



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

ik heb ella in het begin ook gezegd dat ze best om een luier mocht vragen als ze moest poepen, ze vond het ook best spannend. ook als het mis ging in der onderbroek heb ik steeds gezegd dat dat kan gebeuren.

nu poept ze alleen nog op de wc en is zindelijk. poepen heeft meestal wat langer de tijd nodig voor dat ook goed gaat. ik merkte ook aan mezelf dat ik niet te vaak moest vragen of ze naar de wc moest.

Siep geeft zelf aan wanneer hij naar het toilet moet. ik hoef er eigenlijk vrijwel nooit om te vragen. Vraag het eigenlijk alleen wanneer hij aan zijn kruis zit te trekken :lol: (en vaak moet hij dan ook wel, of een beetje)



Donderdag ging het dus goed en tot mijn verbazing vrijdag ook, met het boekje “Mag ik eens in je luier kijken?” :thumbup:

Gisteren waren we een dagje uit en vandaag waren we ook niet thuis (schoonouders)

Bij mijn schoonouders vanmiddag betrapte ik hem gelukkig toen hij aanstalte maakte om te gaan poepen. Ik heb hem opgepakt, gezegt even te wachten en heb hem met een goed resultaat en flinke aanmoediging op het toilet gezet. :thumbup: Ging weer goed :thumbup:



Morgen gelukkig weer een normale doordeweekse dag, ben benieuwd :pray:



:-* Liefs, Evelien :vlinder: