We zitten weer voor de tv....

Slecht he!



Ik ben er op tegen om de tv veel aan te hebben, maar toch staat ie elke middag zeker 1,5 uur aan :oops: (en soms de ochtend en avond even, maar dat is wisselend) Ik merk dat het echt even een rustpuntje is voor onze oudste en ik kan de rust ook goed gebruiken (met nog steeds bekkenklachten en een jongste dochter die nog steeds rond 5 de dag begint) dusse… ik trek me even niks aan van mijn principes en dus hangen we lekker voor de tv! (en ik stop mijn frustratie dat ik het eigenlijk niet oké vindt ook maar lekker weg) :oops: :mrgreen:

Haha, lekker doen hoor!



Hier ook heel lang vanuit principe het televisie kijken tot een minimum beperkt, maar nu is het geweldig weer buiten en wij zitten in pyjama, ongedouched en wel, op de bank met een Dombo-dvd aan. Wellicht overtreden we een aantal pedagogische wetten, maar daar lig ik niet meer wakker van. :angel:

Nu dan geen tv aan maar soms ! Is het wel ff lekker!

Wat de buiten wereld dan denkt? Boeien!

Ik heb ook liever de tv uit met mooi weer, maar het is nu gewoon veel te heet bij ons achter en in huis is het heerlijk koel…dus hier ook de tv aan.

Hier ook achter de tv gezet en ze mogen ook niet meer opstaan voorlopig :evil:



Zij (en ik) hebben een vreselijk humeur, de hele tijd ruzie, alles gaat kapot en ik loop alleen maar achter ze aan de hele dag.



Nu maar even rust, zo nog lekker een broodje eten en dan naar bed…

wat is deze mama toe aan het eind van deze dag! :shifty:

puk bij jou ook al…



ik kan ook niet wachten tot ze in bed liggen… ze zijn niet te genieten en mijn humeur is daardoor tot een nulpunt bereikt :?

ik heb heerlijk het mini zwembadje in de tuin gezet,

paar emmertjes, flesjes…



maar soms lang leve de TV :inlove:

Oh de tv is ideaal soms hoor :lol: als de kids niet te genieten zijn of ik wil ff rust dan gaat hij echt even aan hoor hahaha…



Nu zijn ze ook giga druk maar ze spelen buiten dus laat ze nog lekker even spelen en dan hoppa hun bed in :lol: :lol:

Ik ben juist blij met dit mooie weer want dan willen mijn gastkindjes helemaal geen tv kijken. Juist met slecht weer moet ik constant zeggen: nee je hebt al tv gekeken… En nu, talen ze er niet om! :dance:



Op mijn werk gaat de tv pas om half 6 aan, mooi of slecht weer. Dan zijn er altijd wel kleine kleuters die zo even graag bijkomen van de dag :inlove:

Vroegah :wink: Ging de tv hier om 09:00 uit en pas weer na 17:00 aan.



Maar tegenwoordig zijn er van die dagen… :wink:



Maar alles ligt hier heerlijk op bed, slapen ook meteen. Ze zijn ook zo ontzettend aan vakantie toe! Nog anderhalve week… dan kunnen ze 6 weken bijkomen.

hahahah wat een overeen komsten met ons gisteren

onze zoon had om 6.30 bedacht dat hij wakker was/is niks mis mee zou je zeggen

maar wel als hij dat laat weten doormiddel van heel hard slaan op de verwarming en bij zijn zusje de kamer op te stieren omdaar te gaan klieren.



nou zijn humeur is de hele dag in bed gebleven denk ik want ow wat was hij vervelend.



tv hebben we gelukkig niet hoeven te gebruiken maar dat kwam omdat er 2 buurtkindjes kwamen anders hadden wij de tv ook in de strijd gegooit.

bij ons mogen ze eigenlijk ook weinig kijken.

het vaste tijdstip is rond 17.00 als ik ga koken

en heel soms s’ochtends in het weekend als we willen blijven liggen



maar ben het met je eens soms moet je even afwijken van je princiepes en gewoon doen voor jou en de kids soms gewoon fijner

dat principe had ik ook. mijn kind zou niet voor de eerste verjaardag, te veel en alleen educatief verantwoorde programma;s zoals Sesamstraat etc. kijken



nou, Elize was goed en wel een paar maanden oud en ze keek af en toe al naar babytv, hahaha.





ik vind het niet nodig dat de tv de hele dag aan staat maar soms is het wel handig hoor. idd even een rustmoment of afleiding zodat ik even het huishouden kan doen.



met het mooie weer laat ik Elize ook zoveel mogelijk buiten spelen maar op de momenten dat het bijv. te warm is buiten mag ze van mij wel even tv kijken.

en hier nu ook een meisje voor de tv, omdat ik aan het voeden was. ze mag even filmpje afkijken en dan hup het badje weer in!

ik snap het niet zo goed is het ZO slecht als je kind voor de tv zit?

als je kind er de hele dag alleen maar achter zit ja

maar verder wij kijken elke ochtend tot 10/11 uur tv kindertv

en daarna gaat ie wel uit en eind van de middag mag hij gewoon aan

@bianca&? wrote:

ik snap het niet zo goed is het ZO slecht als je kind voor de tv zit?

als je kind er de hele dag alleen maar achter zit ja

maar verder wij kijken elke ochtend tot 10/11 uur tv kindertv

en daarna gaat ie wel uit en eind van de middag mag hij gewoon aan




Nee, het is niet ZO slecht hoor. Ik wil gewoon graag dat mijn kind lekker zelf speelt, lekker naar buiten enzo, met name met mooi weer. Dus over het algemeen probeer ik televisie kijken tot een minimum te beperken. :slight_smile:

Wat is er mis met tv kijken als het voor wat rust zorgt? Bij ons staat de tv vaak aan, mijn dochter kijkt er dan even naar en na een tijdje (5 minuutjes of zo) gaat ze lekker spelen en kijkt ze er nauwelijks naar maar hij mag niet uit. Mijn zoon kijkt wat langer.

er is ook niks mis met tv kijken

alleen wil ik mijn kinderen niet opvoeden met alleen tv als vermaak



en als er dan eens een periode is dat ze wat meer kijken dan voel ik me schuldig maar vooral schuldig over mijn princiepe

klinkt gek maar zo voel ik het gewoon

Hier staat de tv de hele dag door aan.

Van 7 uur in de ochtend tot aan laat in de avond, nacht.



Ook als de kids op school zitten zoals nu, gewoon voor het achtergrondgeluid.



Niemand die kijkt. :mrgreen: