We zijn radeloos...

Hallo allemaal.



We zijn op dit moment echt radeloos, en zitten met onze handen in het haar.

Amy onze oudste is nu 4.5jr, was zindelijk maar door scheiding en de stress uiteraard heeft ze een terugval.

Nu is het alleen zo erg geworden dat ze de hele dag in haar broek blijft plassen, zelfs als ze net naar de wc is gegaan.

Snachts plast ze zga nooit in bed.

Urine heb ik laten checken en doe dit nog vaak om er zeker van te zijn er niks dat het niet een blaasontsteking kan zijn.



We hebben belonen, straffen al geprobeerd maar niks werkt.



Wie oooh wie kan ons van deze radeloosheid af helpen…



Help!!!

Tja…denk dat er weinig nog is wat je kan proberen…de situatie is voor haar niet makkelijk natuurlijk.



Misschien even een tijdje helemaal geen aandacht aanschenken, van die junior-luierbroekjes aandoen, en hopen op betere tijden?



Hier heb je denk ik helemaal niks aan, maar mss is het voor een manier om aandacht te vragen? Ik weet niet hoe de hele scheiding is verlopen, maar weet wel dat het een enorm impact op kids heeft. Hier hebben we zelfs met een meisje van 9 daar nog veel plasproblemen om gehad (en nu ze 13 is nog steeds helaas :cry: ) Bij haar is het echt een manier van aandacht vragen.



:hug: in ieder geval!

helaas geen tips voor je, maar je bent niet de enige.



hier met onze oudste zoon was het zo erg dat we bij de poep en plaspoli zijn terecht gekomen. (hij verloor ook ontlasting)

na intensieve therapie en een dagopname gaat het nu heel goed.



onze dochter wordt in dec 5. ook zij plast nog elke dag in de broek, en als we haar erop wijzen dat ze moet plassen is het een strijd, want dan wil ze niet, om daarna gerust nog even in de broek te plassen. ook bij haar helpt belonen en straffen niet.

zij is snachts nog altijd kletsnat en we meoten haar zelfs verschonen snachts omdat ze dan door de luier heen nog nat wordt. (hier zijn overigens geen dingen voorgevallen waardoor ze nog niet zindelijk zou kunnen zijn)



ik lees met je mee



en een :hug:

bedankt voor jullie reacties, we hopen voor elkaar op snelle verbetering…

Hoe lang doet ze het al? Onze meid had een soort vergelijkbare terugval toen ze naar school ging. Ze plaste niet in de broek, maar ze moest echt constant naar de wc. Zowel overdag als 's nachts. Was ze net geweest en dan “moest” ze alweer. 's Avonds nooit gaan slapen, omdat ze niets anders deed dan heen en weer lopen naar de wc. Sliep ze eindelijk, werd ze wakker en dan begon het ritueel weer van voren af aan. Voor de zekerheid haar urine laten checken op blaasontsteking en er was niets aan de hand.



Hier was het echt stress vanwege het naar school gaan, de veranderingen. Wat jullie meemaken, is een stuk heftiger. Dus ik kan me goed voorstellen dat de kindjes daarop reageren. Hier hielp ook niks, alles geprobeerd: straffen, belonen, uitleg en geruststellen, negeren. Het heeft in totaal een week of twee-drie geduurd en toen was het ineens helemaal over. Dus ik denk dat het misschien tijd nodig heeft. Wel vervelend, zowel voor haar als voor jullie. :hug:

Ik zou eerder gewoon eens goed met haar praten, niet een keertje, maar iedere dag… Leer haar haar emoties goed te uiten, laa t haar zien datdat mag en dat er ruimte is voor verdriet, boosheid, en dat jullie er voor haar zijn, ondanks de situatie… Denk dat dat meer oplevert als straffen/belonen.

thnx allemaal.



praten doe ik al veel, maar ze is een binnenvetter dus gaat moeizaam.

haar jongere zusje neemt het nu ook over, maar gewoon om de uur verplichten dat ze ff een plasje te doen werkt nu ineens wel!!!

we zien wel waar het schip strand, geduld nog maar even…



groetjes

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat?

Ik zit hier met hetzelfde probleem… gaat het weer over?!

wat een herkenning, hier alleen geen aanleiding voor het ineens niet meer zindelijk zijn, ook hier is de urine twee maal gecontroleerd en op kweek maar niks aan de hand…

nu heeft n. ook steeds buikpijn en is poept ook weer in dr broek…hebben een buikoverzichtsfoto laten maken ook niks op te zien nu gaan we volgende week naar de kinderarts…ik ga hier even blijven lezen…