we moeten weer in het gareel

de kerstvakantie is weer voorbij.
weer vroeg uit bed, ontbijten, kleren aan en op de fiets.
niet nog even in pyama spelen, uitslapen :stuck_out_tongue:
jan had er zin in, kwam ook vrolijk uit bed ook al had ik hem wakker moeten maken.
en ik?
ik wilde dat de vakantie nog wat labger duurde :wink:

Ja echt wel. Het gewone leven is weer begonnen. Stomme wekker…tuut tuut tuut…kind uit bed halen…aankleden, eten, mama aankleden en hupsakee naar school.
Brend had er wel weer zin in hoor.

Pffffffffffffff, zou we hebben de eerste ochtend weer overleefd hoor!
Jelle moet zich nu zoveel mogelijk zelf aankleden en dat ging wonderbovenwonder aardig goed. Kon ik mooi in de tussentijd mezelf onder handen nemen, want dat was wel nodig! ;D
En arme Minke snapte er eventjes helemaal niets van; huh? meteen aankleden?

is ook weer even wennen he.
mbt aankleden; jan vind het wel fijn om nog eveb te spelen voor we weg moeten.
ik zag dan ook wel; al sje wat dooreet en dan gelijk de kleren aan doet, heb je nog even tijd om te spelen.
dan gaat het ook redelijk snel.

ik zou vanmorgen van alles doen, maar doe ik morgen wel.
even genieten van die stilte in huis :wink:

Ja das wel weer lekker he?

eeeeech wel :wink:
het is ook leuk dat de vloer leeg blijft ;D

hij heeft zich weer prima vermaakt
en is zo moe dat hij als een blok in slaap is gevallen

Jelle kreeg eerst een driftbui toen ik hem ophaalde. dat is meestal een teken dat hij moe is. Hij wilde ook even niet vertellen zei hij. Later kwam het eruit; Hij had het zo leuk gehad, hij had zijn vriendjes gemist, hij had buiten gespeeld, gekleid, verteld en hij wilde ook nog spelen en en en en en …

heeeeeeerlijk zeg hahahha
ik vind het wel fijn hoor dat hij het leuk op school vind
is toch altijd maar afwachten…

Ben nu al weer aan het af tellen tot de volgende vakantie. Nu moet alles weer op uur en tijd. De kinderen waren vanmorgen nog niet al te enthousiast. Maar toen ze tussen de middag uit school kwamen hadden ze er toch wel weer zin in.

ik vond de vakantie wel lekker, vooral het wat langer kunnen blijven liggen.
maar ik merkte wel dat hij energie over had zeg maar,…
dus op dat punt is het wel lekker hoor dat hij weer naar school is ;D

ja dat vidn ik ook echt het voordeel van de vakantie; gewoon tot elf uur in je kloffie kunnen blijven lopen. Heerlijk!
Jelle was er ook wel weer aan toe hoor, qua energie.
Fijn is dat he, als je kind met plezier naar school gaat…
Dat vind ik echt het aller, aller belangrijkste. De rest komt wel!

ben ik heeeeeelemaal met je eens.
als je kid steeds verdrietig uit school zou komen, zou je je ook niet fijn meer voelen.

voor jan gaat het straks ook veranderen; de klas word opgesplitst in groep 0 en groep 1.
jan is van eind oktober, mag misschien mee met groep 1.
dit gaat 1 februari al in.
heb gister gevraagd of ze al weten hoe het komt; komt wel goed hoor, we gaan er vavanvond over vergaderen, komt wel goed,…
ik zie dat geloof ik best, maar als ik het weet, kan ik jan daarop voorbereiden, in welke groep hij komt en met welke kids.
afwachten dus,…

ga m zo weer ophalen doei doei



Misschien is Jan wel hoogbegaafd! :wink: :wink:
Misschien kan hij wel goed meekomen. September en oktoberkinderen zijn vaak “twijfelgevallen”. Klinkt een beetje naar, maar de één is al heel snel schoolrijp en een ander is misschien nog veel speelser.
Misschien kan jullie Jan al wat meer aan…dat kan best.

Ik ben benieuwd wat voor kind Minke is. Ze is ook van oktober, maar ze is nu al zooooooo ongeduldig! ;D
Jelle kan lekker lang naar groep één. Die is vandaag vijf geworden en zit al een jaar in groep één. Het heeft hem echt goed gedaan; hij is wat steviger in zijn schoenen gaan staan en is minder beïnvloedbaar. Hij springt er nu ook duidelijk bovenuit, maar hij vindt het allemaal geweldig!
(als hij maar niet teveel moet werken ;))

hahah geweldig
fijn dat ie het leuk vind.

ik heb geen idee hoor wat er met jan gebeurt.
mbt letters, loopt hij voor op de meesten,
maar is nog wel speels en heeft veel fantasie.
doet graag ik zie ik zie wat jij niet ziet
en wat hij ook leuk vind, is raden wat voor dier/persoon je bedoelt.
bv het heeft 4 poten, een lange nek en vlekken.
die bedacht hij zelf

ach ik hoor het wel
ik weet het niet hoor, ze zeggen dat hij goed meedoet maar ik zie niet wat hij doet in de klas he