We hebben recht van overpad, maar het is levensgevaarlijk!!!

Hoi hoi



Naar aanleiding van het bericht van Cell in de huiskamer en hun erfafscheiding, hebben wij ook een drama met onze buurvrouw.

Even uitleggen hoe het één en ander in mekaar zit:

Een paar jaar geleden konden wij gemeentegrond kopen (net zoals alle andere buren) zodat we nu een tuin aan het water hebben. Het enige nadeel voor de andere buren is dat ze iedereen recht van overpad moeten verlenen omdat we anders geen achterom hebben. Dit staat netjes in alle koopovereenkomsten beschreven.



Wij moeten als enige over het pand waar de buurvrouw recht van overpad aan ons moet verlenen. Aangezien zij ook een terras aan het water wil hebben, heeft ze vorig jaar een aantal polen ingehuurd die voor haar aan het werk zijn geweest en daarna met haar aanbetaalde bedrag ervandoor zijn gegaan. Gevolg: Een diep groot gat.

Nu moet ik dus met fiets en kind over een pad dat inmiddels is ingevallen en waar je je nek over kan breken, maar 3 tegeltjes breed is omdat de Laurierhaag zo groot en breed is en aan de andere kant zit natuurlijk nog steeds dat diepe grote gat.

We hebben de buuf er al een paar keer over aangesproken, maar ze doet niets. HELEMAAL NIETS!



Wat vinden jullie wat we moeten doen?

Politie inschakelen? Jullie staan in je recht.

dat is toch niet altijd het enige wat telt, in je recht staan? natuurlijk kun je de politie inschakelen, maar dat is wel kort door de bocht vind ik. Je wil wel nog een tijd daar blijven wonen en dat moet ook leefbaar zijn, toch? dus ik zou bij haar aanbellen en zeggen dat je komt praten en precies uitleggen waar jij mee zit, niet zomaar als je haar tegenkomt of zo. Dan kom je vast wel tot een oplossing.

succes

@Barbara wrote:

dat is toch niet altijd het enige wat telt, in je recht staan? natuurlijk kun je de politie inschakelen, maar dat is wel kort door de bocht vind ik. Je wil wel nog een tijd daar blijven wonen en dat moet ook leefbaar zijn, toch? dus ik zou bij haar aanbellen en zeggen dat je komt praten en precies uitleggen waar jij mee zit, niet zomaar als je haar tegenkomt of zo. Dan kom je vast wel tot een oplossing.

succes




Dit lijkt mij ook een goede oplossing.

probeer hierbij ook ‘mee te denken’ met haar zodat zij niet alleen maar het gevoel krijgt dat jullie wat van haar willen.

Lijkt mij dat ze toch ook ‘last’ heeft van dat gat in haar tuin :eh:

Daarnaast is het idd dat je volleidig in je recht staat, maar misschien heb je al meerdere goede praatpogingen ondernomen, dat weet ik niet.

Als blijkt dat na nog een poging dat ze niet bereid is kun je altijd nog benoemen dat je dan genoodzaakt bent de politie te betrekken soms worden mensen daar ook op eens meewerkend/ behulpzaam van :wink: :shifty:



Succes lijkt mij lastig om netjes op te lossen.

Nou ben ik geen dappere dodo momenteel, maar wellicht zit je buurvrouw er ook wel ontzettend mee en heeft ze echt de financien niet om het gat dicht te storten…



Ik zou in dit geval, afhankelijk van het karakter van buuf, want die van mij is van het lakse “ik stel me lekker afhankelijk op” type

Een gesprek aangaan en bijvoorbeeld voorstellen dat je gezien de onveiligheid van het geheel wel mee wil helpen om het gat te dichten en het pad te herstellen.

Ook al heeft zij dan haar tuin niet aan het water, dan kan ze daar weer rustig voor sparen…



Wil ze van niets weten dan is dit wel een wat ernstiger gevalletje dan mijn “buuf doet moeilijk over 50 schamele eurootjes meebetalen” :roll: en zou ik de gemeente bellen die over ruimtelijke orde en veiligheid gaan en hen om advies vragen, moet je de politie inschakelen of wellicht een advocaat omdat je een geschil hebt. Maar ja, dan kan idd de stemming wel beneden peil raken en je moet er nog wonen he…

Gemeente bellen!!

Die doen een brief uit vaak met de mededeling dat ze óf het zelf gaat regelen binnen afzienbare tijd óf dat zij het laten doen en de rekening door sturen.

Je moet soms even gedulde hebben maar de gemeente hier werkt iig wel zo…ze regelen de openbareruimte hier wat dat betreft best goed.

Daar ben ik weer eens om het één en ander toe te lichten.



Cell, ik denk dat onze buurvrouw nog een graadje moeilijker is dan jouw buurvrouw. We hebben daar regelmatig aan de deur gestaan en ons gevoel hierbij uitgelegd op een hele rustige en nette manier en haar juist niet aangesproken wanneer we haar toevallig tegen kwamen. Elke keer beloofd ze beterschap maar NIET dus. Ze zegt steeds dat er iemand naar komt kijken, maar er gebeurt gewoon NIETS.

Ik heb inmiddels heel sterk het gevoel dat we aan het lijntje gehouden worden. Hub heeft ook al een keer tegen haar gezegd dat hij ook wel het één en ander voor haar wil doen, juist omdat ze er alleen voor staat, maar dat ze het dan wel even moet vragen. Dat doet ze dus ook niet.

Het rare is dus wel dat ze onkruid op het pad weghaalt, maar verder doet ze niets.



Politie bellen vind ik meteen zo radicaal. Gemeente bellen zou ik kunnen doen, maar het gaat hier niet over gemeentegrond, dus ik vraag me af of zij iets zullen/kunnen doen.



Je wordt er toch gek van of niet dan?!?!?!?!?