Hoi,
een petje of hoedje, en idd ors jodium enzo.
een lakentje of gebruik een pareo ofzo zodat je altijd schaduw kunt maken neem aan dat je naar de zon gaat 8)
:think: wat te knabbelen voor onderweg.
verder weet ik t ff niet.
fijne vakantie
Ik zou ORS (junior) mee nemen. Ik weet niet waar je naar toe gaat, maar dat is altijd fijn!
En een klamboe voor over het campingbedje. (je zou maar slapeloze nachten krijgen omdat je last heb van een mug :roll: vind ik dus echt vreselijk :mrgreen: )
En een klamboe voor over het campingbedje. (je zou maar slapeloze nachten krijgen omdat je last heb van een mug vind ik dus echt vreselijk )
:wink: nu is het wel zo dat baby's vaak wel door het gezoem van de muggen heen slapen. De prik en de jeuk daarna is vervelender :angel:
Daarbij zou ik ook graag een klamboe voor meelf mee willen nemen.
Wij gaan naar menorca en zitten in een app. zonder airco:roll:
Waar is ORS goed voor?
ORS is voor als de kleine vochttekort krijgt door de warmte. Alhoewel het gewoon altijd beter is om dan de dokter te bellen…
Ik heb het volgende meegenomen: spul voor doorkomende tandjes, luuf otrivin, paracetamol, temperatuurmeter, speelgoed, babyfloat, opblaasbaar aankleedkussen ( echt ideaal), heel veel rompers, knuffel, slaapzak, zonnebrand natuurlijk, huggies pure doekies…waarschijnlijk staat dit allemaal al op je lijstje
Heerlijk hoor dat je nog de vakantie voor de boeg hebt…wij zijn net terug van gardameer…
flesverwarmer?
Klamboe zou ik niet doen hoor, dat kan een kindje het bed in trekken met alle gevolgen vandien.
@D. wrote:
Klamboe zou ik niet doen hoor, dat kan een kindje het bed in trekken met alle gevolgen vandien.
Ik wilde ook een klamboe meenemen maar heb er toch vanaf gezien want Jaydin staat en dan kan een klamboe gewoon niet.
Wij hebben om zijn ledikant ook zon ding gehad…ik heb hem dus een keer verstrikt in de klamboe gevonden omdat hij deze naar binnen had getrokken :shock: :shock:
@Renellen wrote:
@D. wrote:Klamboe zou ik niet doen hoor, dat kan een kindje het bed in trekken met alle gevolgen vandien.
Ik wilde ook een klamboe meenemen maar heb er toch vanaf gezien want Jaydin staat en dan kan een klamboe gewoon niet.
Wij hebben om zijn ledikant ook zon ding gehad…ik heb hem dus een keer verstrikt in de klamboe gevonden omdat hij deze naar binnen had getrokken :shock: :shock:
Jaaa, zo’n kind heb ik dus ook… doodeng he :shock: :?
waarschijnlijk staat dit allemaal al op je lijstje
Bedankt voor jou lijstje, heb de mijne toch nog wel kunnen aanvullen. Ik heb bij prenetal een luierzwembroekje gekocht. Hoef je niet elke keer dat wegwerp ding eraf te scheuren en weereen nieuwe om te doen. Deze spoel je gewoon uit en kost maar 10,-. Voor dat geld kan er geen 15 dagen zwemluiers tegenaan :roll:
Nu wil ik nog van die anti-muggen spul om die beestjs dus van je af te houden. We nemen GEEN klamboe mee. Wat werkt nou echt :think:
Zowel voor ouders als voor de kids?
Hierover nog tips en dan gaan we inpakken voor vertrek.
Oja, een tube handwas :doh: :doh:
Ook heel handig he? :naughty:
Ik heb zelf ook een beebje van bijna 7 maanden en zijn net terug van vakantie.
Ik weet niet wat voor klamboe je gebruikt hebt, maar ik heb zo’n klamboe gekocht die je strak over de bovenkant van het bedje spand, maar als je kindje al gaat staan is het misschien een ander verhaal.
ORS is trouwens ook erg belangrijk als je kleine aan de dunne komt. Daarvoor is het eigenlijk. Je kindje kan dan in zo’n warm land snel uitdrogen.
Flessenwarmer hebben wij heel erg veel gebruik van gemaakt,ook om potsjes op te warmen. Vaak onderweg in de restaurants/ tankstations hadden ze niets om op te warmen. Extra spenen enz heb je natuurlijk ook al wel aan gedacht. Ik weet niet wat voor vakantie jullie hebben, maar wij hebben een campingbedje meegenomen. Van het vakantieadres hadden wij campingbedjes om in te slapen en voor bij het zwembad had ik ook altijd een bedje. Kon ze lekker in spelen en wij hadden af en toe de handen vrij.
Veel plezier op vakantie.
Ik heb zelf ook een beebje van bijna 7 maanden en zijn net terug van vakantie.
Moet je of heb je je baby van 7 mnd naast flesvoeding (of gaf je BV) extra vocht zoals water geven? En kan de baby dan gewoon mineraalwater uit de fles krijgen?
Of moet deze gekookt en afgekoeld zijn?
Wij zijn ook net terug!
ik heb water uit de fles gebruikt…en dat is gewoon goed gegaan :roll: .
het wasmiddel wat je altijd gebruikt meenemen…
ik had onze aerosleep meegenomen, ben ik wel blij mee, want wat voor bedje hij in het hotel voorgeschoteld kreeg… :shock: Via de aerosleep vond ik het een stuk veiliger!
Hij heeft geen last van de muggen gehad :dance: .
Ga je naar de zon? Factor 50! Petje, aftersun, etc.
Wij hadden een UV-pakje voor in het zwembad. Daar ben ik erg blij mee geweest, niet alleen voor de zon, maar ook voor de frisse wind die toch wel erg fris was, ondanks 30 graden in de zon!
manicuresetje voor de baby.
chamodent, dentinox e.d. voor als er tandjes komen.
zetpillen, thermometer, speciale brandgazen, betadinepleisters, billencreme uiteraard, evt bodylotion/olie.
luiers (zijn luiers waren daar te koop, maar 3x zo duur!!!).
Als me nog iets te binnen schiet, kom ik het wel even melden!
X Do
wij gaan vrijdag weg.
naar mallorca
wij nemen geen campingbedje mee, aangezien we met t vliegtuig gaan, dan moet je zoveel mee slepen.
onze jongste is nu 9 mnd.
een zwemband waar ze in kunnen zitten.
neusspray, voor de oren in het vliegtuig.
etc
Wij hebben geen neusspray gebruikt in het vliegtuig…wel gezorgd dat hij of op zijn fop aan het sabbelen was, of aan het drinken tijdens drukverschillen. Het ging super!!
Zwemband hadden wij inderdaad ook mee, alsmede een air towel (speelkleed met opblaasbare randjes. Compact in vervoer en ze kruipen er niet zo snel vanaf). Ook hadden we een mini-tentje mee en natuurlijk zijn eigen speelgoed niet te vergeten!
We hadden ook een muziekknuffel mee met z’n slaapdeuntje.
Potjes fruit en warm eten kan je bijna overal kopen dus daar zou ik niet mee slepen. Waar ga je heen?
@Madre wrote:
Potjes fruit en warm eten kan je bijna overal kopen dus daar zou ik niet mee slepen. Waar ga je heen?
Ok ik was dus in Italie en hebben in de supermarkt gezocht naar normale potjes voeding…maar gewoon niet te vinden…dus ik was heel blij dat we iets hadden meegenomen…
@Renellen wrote:
@Madre wrote:Potjes fruit en warm eten kan je bijna overal kopen dus daar zou ik niet mee slepen. Waar ga je heen?
Ok ik was dus in Italie en hebben in de supermarkt gezocht naar normale potjes voeding…maar gewoon niet te vinden…dus ik was heel blij dat we iets hadden meegenomen…
Ja precies, wij konden maar 1 smaak vinden die hij mocht hebben. De rest waren merken in het grieks, waardoor ik niet wist of hij het mocht of niet (en van het winkelpersoneel kreeg ik ook weinig info)
Ow. Ik ben in Kreta, Tunesie en de Canarische eilanden geweest en daar hadden ze het vol op
Hoi Dominique,
Bedankt voor jou uitgebreide lijst. Luiers neem ik inderdaad ook mee.
We gaan 15 dagen weg naar Menorca, grotendeels van de dag zal wel blote billen zijn. Potjes eten neem ik ook vanuit hier mee. Vorig jaar de ervaring gehad (griekenland) dat ze maar 1 of 2 soort haddden en dan zelfs vanaf een bepaalde leeftijd, zal de gok niet nemen.
Wat betreft de muggen, mijn oudste is heeel gevoelig, die beesten moeten haar echt hebben , of mij
Heb bij de kruitvat huismerk stick gekocht (gerbuiken vanaf 3 jaar, komt dus goed uit, de jongste heeft dan pech heb voor haar dan ook zo’n stopcontact dingen gekocht.
Iemand ervaring met dit huismerk anti muggen spul?