wc's op school

@fiep klophout wrote:

hier heeft inmiddels het team van de leerkrachten van de kleuterklassen besloten zelf tussen de middag om de beurt de wc’s een extra schoonmaakbeurt te geven.




Wat heel fijn is… maar eigenlijk wel zot dat er een schoonmaakbedrijf is en dan nog de leerkrachten in hun pauze staan schoon te maken.

Wat goed van dat ze ombeurten gaan schoonmaken.



Wat het plasprobleem ook helpt verminderen is:



http://www.plassticker.nl/



Kinderen vinden het erg leuk om te gaan richten.

plas sticker is erg leuk…



Maar hier moet ze allemaal zittend plassen :shock:

@Gab wrote:

plas sticker is erg leuk…



Maar hier moet ze allemaal zittend plassen :shock:




Wat goed dat dat bij jullie op school verplicht word :thumbup: Ik zou het hier ook toejuichen. Maar gezien jou emoticon ben jij er niet zo blij mee? Wil je eens uitleggen waarom niet?

hier thuis moeten mijn jongens ook gewoon zitten en zou graag zien dat het op school ook verplicht zou worden.



Heb 1x toen ik nummer 2 ging helpen (zat toen nog niet op school, was al wel zindelijk en toen we zijn broer gingen brengen moest hij natuurlijk naar de wc) gezien wat er gebeurt als er een nieuwsgierig jongetje STAAT te plassen… dan zit het werkelijk over de hele pot (en meer) :shock: .

@Gab wrote:

plas sticker is erg leuk…



Maar hier moet ze allemaal zittend plassen :shock:




ik snap je emoticon ook niet zo geloof ik…al had hier een moeder ook de reactie (want bij ons ook verplicht zitten): maar ik leer mijn zoon dat hij niet hoeft te zitten op een vieze bril. En dat snap ik dan ook weer. Maar goed, je moet ergens die cirkel doorbreken…

(van de andere kant schijnen de meisjeswc’s net zo vies te zijn, dus alle problemen zijn dan wslk niet verholpen als jongens gaan zitten. En dan is het idd wel vies, als je moet zitten op een vieze bril…)

Victor plast altijd zittend. Dat moet van zijn nefro- en uroloog. ( je plast je blaas beter leeg als je zit te plassen zeggen de beide heren)

Ik heb hem geleerd om de wcbril met een dot wcpapier “schoon” te poetsen. En om te gaan zitten met zijn handjes op zijn knieen. Dat geeft mij in ieder geval een schoner gevoel. Ware het niet dat zijn broek toch regelmatig nat is van wat er op de grond ligt :sick: En dat wat er op de grond ligt is toch echt meestal van de jongens die nieuwsgierig staan rond te plassen. Bij de meisjes heb je dat niet.

Beetje spuit 11 maar hier stinken de wc’s bij de kleuters ook.



Hier thuis en ergens zitten ze ook bij het plassen, ze vinden dat fijner.

Zie niet in dat dat raar of schokkend is.



Wie heeft ooit bedacht dat jongens moeten staan?

Toen ik dit hier las herinnerde ik me ineens dat ik het bij lasse op school ook een keer zo vond stinken.



Ik zie mezelf nog niet school gaan maken op school - nog even en ik kan mijn baan opzeggen voor alle dingen die ik op school behoor te doen.



En zittend plassen heb ik hier thuis ook ingevoerd voor Lasse toen ik merkte dat mijn wc toch ook wel erg ging stinken en ik zag dat de pies tegen de muur achter de wc aanzat enzo.



Ik denk dat meisjes wc’s misschien net zo stinken omdat ze het allemaal wel eens niet goed halen ofzo en de pies gewoon in de voegen zit. er komt een moment dat je dat na jaren van gebruik niet eens meer schoon krijgt of de geur er gewoon niet meer uit krijgt.

Bij I,lona op school ook stink wc,s



Is ook een kwestie van schoonhouden, daar zijn jongens en meisjes toiletten niet apart, dus jongens en meisjes delen de toiletten.



Ik ga dat toch wel aankaarten op school!

Hoezo? Ik vind dat eigenlijk bestwel onzin, aparte wc’s voor die kleintjes.



Hier is zittend plassen ook verplicht, maar ik heb mijn jongens ook geleerd dat asl een wc vies is ze of niet gaan, of staand plassen.



Pe; snap wat je bedoelt ja, in het geval van een schoonmaakbedrijf dat wel ingehuurd is.



En een juf die zegt maak het maar schoon?! :shock: Daarmee zou ik dus echt binnen een dag bij de directie zitten… zijn ze nou gek.

@Lune wrote:

Hoezo? Ik vind dat eigenlijk bestwel onzin, aparte wc’s voor die kleintjes.



Hier is zittend plassen ook verplicht, maar ik heb mijn jongens ook geleerd dat asl een wc vies is ze of niet gaan, of staand plassen.



Pe; snap wat je bedoelt ja, in het geval van een schoonmaakbedrijf dat wel ingehuurd is.



En een juf die zegt maak het maar schoon?! :shock: Daarmee zou ik dus echt binnen een dag bij de directie zitten… zijn ze nou gek.




Dat vind ik geen probleem, je leest het verkeert :wink:

maar ik ga aankaarten dat die wc,s zo stinken …



daarbij denk ik dat jongens vaak staand plassen en daardoor de boel onder plassen … :think:

ow… nu een ervaringsdeskundige aan alle kanten :slight_smile: Ben moeder, me kind zit bijna op school… en ben invalleerkracht, maar mijn vaste baan is schoonmaken op een school.



We hebben 2 uur voor vier klassen, tien wctjes, speelzaal, overblijflokaal/handvaardigheidsruimte, speelzaal ruime gang, halletje en nog een grote directieruimte, en de kamertjes van zijn assistenten…



De wc tjes zijn hjier aardig schoon, het is een vrij nieuwe school, en elke keer als er naast geplast wordt, boen ik met chloor, om het weer frist te krijgen.



Respect voor lkeerkrachten die in hun eigen pauze de wctjes gaan boenen, maar het gaat en staat met wc gedrag van kinderen.



Hier gaan de leekrachten de eerste week ook mee met de instroomleerlingen omz e goed te leren alleen naar de wc te gaan! en dat vind ik best goed…



plus dat er veel gerotzooid wordt in de wc tjes, omdat het een plek is waar de leerkracht geen toezicht is, ondanks dat er alleen een jongetje en meisje mag gaan. Hier zijnd e wc tjes dus niet naast de klas, maar een eind verderop de gang in.



Kortom… ingewikkeld… denk ik… hoop dat er een oplossing wordt gevonden

Respect voor lkeerkrachten die in hun eigen pauze de wctjes gaan boenen, maar het gaat en staat met wc gedrag van kinderen.
Klinkt leuk, maar dat lijkt me echt een onrealistische 'aanpak'. Hoezeer je ook zult willen dat elk kind goed op de wc plast, ik denk dat het heeel onrealistisch is te denken dat het dan ook niet meer fout gaat. Je kunt uiteraard er wel óók aandacht aan besteden, maar er zal altijd plas naast de wc blijven komen, daar ben ik van overtuigd. En dus zul je ook altijd ene oplossing moeten vinden om het schoon te maken.

Bij kaylee op school wordt een beroep gedaan op ouders, af en toe staat er een oproep in de nieuwsbrief… Jongetjes moeten inderdaad ook zittend plassen. Maar Jayden plast altijd zittend, staan is voor papa’s zegt hij :wink:

@ariel wrote:

@Gab wrote:
plas sticker is erg leuk…



Maar hier moet ze allemaal zittend plassen :shock:




Wat goed dat dat bij jullie op school verplicht word :thumbup: Ik zou het hier ook toejuichen. Maar gezien jou emoticon ben jij er niet zo blij mee? Wil je eens uitleggen waarom niet?




nou jongentjes he…

Hij moet eerst leren dat slurfie naar beneden te houden,

nu plast hij tussen de brilrand…

gevolg weer heel de wc uitsoppen…

Kleuters hebben hier een eigen wc “in” de klas. Die wordt elke dag schoon gemaakt en in het weekend extra goed.

1e klas heeft ook nog een eigen wc en die is ook altijd redelijk schoon en fris (aan het einde van de dag).



Hier maken i.d. de ouders schoon.

Voor het weekend hebben ze ouder schoonmaakploegen en op schooldagen zijn er roosters voor het schoonmaken.

Zo sta ik nu tot aan de herfstvakantie op de lijst voor het vegen van de klas.

@fiep klophout wrote:

Respect voor lkeerkrachten die in hun eigen pauze de wctjes gaan boenen, maar het gaat en staat met wc gedrag van kinderen.
Klinkt leuk, maar dat lijkt me echt een onrealistische ‘aanpak’. Hoezeer je ook zult willen dat elk kind goed op de wc plast, ik denk dat het heeel onrealistisch is te denken dat het dan ook niet meer fout gaat. Je kunt uiteraard er wel óók aandacht aan besteden, maar er zal altijd plas naast de wc blijven komen, daar ben ik van overtuigd. En dus zul je ook altijd ene oplossing moeten vinden om het schoon te maken.




ik weet zelf prima dat het dan voorkomen is. maar het is wel minder! Elke keer als ik een briefje neerleg of even kort zeg dat de wc weer een puinhoop is, wordt er weer flink aandacht aan besteed en dan gaat het wel goed. Het kan dus wel.



Daarbij staat en valt het met de toezicht. Niet alle scholen is het zo dat de wc tjes bij de klas zitten, dus kan je die ook minder goed in de gaten houden.