Hallo allemaal,
Ik ben nu 25 weken en ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven als de beeb er is. Kolven lijkt me echt vreselijk, maar ik ben bang dat ik daar echt niet onderuit kom… toch? :roll:
Nu zijn er echt honderden verschillenden kolven te koop, wat raden jullie me aan om te kopen? Een handkolf of een electrische? Ik vind veel electrische zo duur, vooral aangezien ik dus het liefst alleen wil kolven als het echt echt noodzakelijk is… Iemand advies wat ik nu het best kan kopen? :eh:
Liefs, Veertje
waarom ben jij zo vroeg wakker? of is het een andere tijd bij jullie :think:
@bianca&? wrote:
waarom ben jij zo vroeg wakker? of is het een andere tijd bij jullie :think:
:eh:
Dan google je toch even?
Ze stelt een vraag en jij stelt een totaal irrelevante tegenvraag…
Ik had een medela elektrische kolf en een handkolf van Avent.
De elektrische kolf was handiger en sneller, maar ik voelde me meer een ‘koe’. Vond het prettig van de Avent handkolf dat ik zelf het ritme kon bepalen. Het is dus eigenlijk heel persoonlijk.
‘ze’ adverteren momenteel met een slogan met de strekking: ben je zwanger, koop dan geen kolf.
M.a.w. wacht ermee tot je je kindje hebt, en tot je weet hoe de bv bij jou gaat en welke kolf het beste bij jou, je kindje en je situatie past.
Voor de eerste periode kun je (hier in nl iig) gebruik maken van een kolf van zh, je kraamhulp of de thuiszorgwinkel. Als je in de eerste dagen een kolf nodig hebt (om de productie op gang te helpen), is dat ook een andere kolf dan die je later nodig zult hebben.
Als je een elektrische kolf te duur vindt, maar je hebt liever wel een elektrische (al denk ik dat voor jouw doel een handkolf het ook prima zal doen), dan kun je er ook nog aan denken eentje tweedehands aan te schaffen en de schelp dan nieuw te kopen, zodat je alleen het motorgedeelte tweedehands hebt (scheelt je geld, maar wel even hygienisch)
@Veertjeg wrote:
Kolven lijkt me echt vreselijk, maar ik ben bang dat ik daar echt niet onderuit kom… toch? :roll:
Of het nodig is om te kolven, is afhankelijk van je situatie. In eerste instantie is het enige wat je in principe nodig hebt een baby en een borst Kun je aangeven wat voor jou op dit moment de reden is dat je straks zou moeten gaan kolven?
@Veertjeg wrote:
Nu zijn er echt honderden verschillenden kolven te koop, wat raden jullie me aan om te kopen? Een handkolf of een electrische? Ik vind veel electrische zo duur, vooral aangezien ik dus het liefst alleen wil kolven als het echt echt noodzakelijk is… Iemand advies wat ik nu het best kan kopen?
Er is idd veel keuze, ik kan me voorstellen dat je wat dat betreft door de bomen het bos even niet meer ziet.
Wanneer er frequent wordt gekolfd, kan het fijn zijn om een persoonlijke electrische kolf aan te schaffen. Voor incidenteel gebruik kunnen veel moeders idd prima uit de voeten met een persoonlijke handkolf.
Een andere mogelijkheid is met de hand kolven, dan heb je dus helemaal geen kolf nodig
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
@Bianca, haha, ik dacht wel dat iemand het zou opmerken… Wij werken ´s nachts dus rond die tijd komen we altijd thuis van ons werk… :lol:
@Mandala, bedankt voor je link! Ik had zelf al gezocht, maar kon eigenlijk niks vinden… Vind die zoekfunctie maar onhandig soms… :roll:
@Yvonne Z., Ik ben inderdaad op zich niet van plan om veel en vaak te gaan kolven, en ik ga het eerste jaar na de bevalling ook waarschijnlijk nog niet werken (wel studeren). Maar het lijkt me toch dat er altijd wel situaties zijn dat je niet de mogelijkheid hebt om live te voeden, als ik bijvoorbeeld een keer iets ga drinken in de stad ofzo.
Met mn eigen handen kolven lijkt me echt niks, haha… Dus ik denk dat ik dan toch maar een handkolf aan ga schaffen, dan kan ik altijd nog als het nodig is een electrische kopen!
ik had zelf een handkolf van avent en dat werkte prima voor mij
denk dat het heel persoonlijk is… bij de een werkt dit en de andere dat
Ik heb de handkolf van Avent gebruikt bij de oudste, bij de jongste toch een electrische gekocht, maar het stille vond ik op mijn werk prettiger, en ik had daarbij het gevoel beter te kunnen kolven…maar zoals Poeizie al zegt, het is heel persoonlijk.
Ik kolfde met een handkolf niet voldoende op mijn werk, met een elektrische lukte het me echt veel beter.
Maar het is een hele aanschaf en als je het eerste jaar niet wilt gaan werken zou ik voor een handkolf gaan.
Overigens heb ik voor mijn derde (toen was ik fulltime thuis) volgens mij nooit gekolfd. Ik kan het me niet herinneren in elk geval. Als we de stad ingingen kreeg ze gewoon de borst