Watervrees

Ik heb hier al eerder geschreven dat ik vorige week mijn dochter in de douchebak heb laten vallen. Ze vond de douchekop al eng en nou vindt ze water ook eng. Ze gaat niet meer in het water in bad zitten en zet het op een huilen als ze in het water wordt gezet. Spelenderwijs lukt het haar wel om haar angst te overwinnen, maar zitten is er niet bij. Ik ben met haar op babyzwemmen gegaan om hier wat aan te doen maar wie herkent dit? In het zwembad zeiden ze dat heel veel kindjes last van watervrees hebben.

Tjoh, die van mij is dus de enige?

hier vind eline douchen ook niet leuk maar met badderen geen probleem eigenlijk! sorry ik kan je niet helpen

ik denk dat je er wel goed aan doet om te gaan zwemmen hoor :thumbup:



succes

hier geen probleem met water, ik kan zo een emmer water overhaar heenkieperen…



maar daar heb jij niks aan! er zijn kindjes genoeg die bang zijn voor water en de sproeier! ERg goed dat je op babyzwemmen bent gegaan, doen ze een positive ervaring op met water en dan merken ze dat water super leuk kan zijn! Komt wel goed…



Het ene kindje wil nu eenmaal sneller de bolletje onder het water ed dan de ander!

Msicha is een waterratje, maar heel veel kinderen vinden water eng.

Zo speels mogelijk aan laten wennen lijkt mij, iig niet dwingen of boos worden…

Simon houd ook niet echt van badderen een tijdje terug was het echt alleen gegil, nu gaat hij met zijn broer in bad en dat gaat een stuk beter. Dan heeft hij praatjes voor 10, maar alleen niet hoor. Haren wassen is ook een drama. Dit is echt van de laatste weken, hiervoor heeft hij er nooit last van gehad. Dus hier helpt het om met iemand in bad te gaan en ik was de haren maar zo min mogelijk.



Ik denk dat babyzwemmen wel goed is om over watervrees heen te komen.

Hieke is als de dood voor de douche. In bad gaat wel, maar douchen… :naughty: Zwemmen is ook heel lang een probleem geweest. Gillen, gillen… niet te zuinig. Vanaf dat ze kan lopen in het peuterbadje gaat het beter.



Ik zou niet dwingen. De dingen die moeten wel doen natuurlijk (wasen, haren wassen. tanden poetsen etc) maar als ze niet wil, dan niet. Komt wel weer. Zo pakken we het hier ook aan met douchen.

Vandaag zijn we voor de tweede keer naar babyzwemmen geweest. Ik hield mijn hart vast, want opeens was badderen een drama geworden; huilen als ze in bad werd gezet en niet willen zitten. Met veel spelen en spetteren ging het weer, maar het duurde wel even. Maar het zwembad vond ze fantastisch! Wat een pret! Spetteren, hupsen, van de glijbaan, rondzwieren, niks was haar te dol. De lerares en ik vonden het nog ff te vroeg om haar kopje onder te laten gaan, dus die is voor volgende week. Maar zelfs het douchen ging beter (ok, hoofdje is nog huilen, maar de stralen op haar lijf vond ze ok).



Joehoe. Pak van mijn hart!