Hoi,
Ik weet dat er al ergens een topic over is, maar kon hem zo 1 2 3 niet vinden.
Mijn zoontje heeft sinds vandaag denk ik, rode pukkeltjes/plekjes op zijn arm.
Nu vraag ik me af of dit misschien waterpokken zijn, of dat dit een andere ziekte, vijfde, zesde ziekte kan zijn of dat het gewoon uitslag is.
Wat zijn de eerste kenmerken van waterpokken. Ik hoor van veel mensen dat dit begint achter de oren of op de romp, maar Joey heeft alleen plekjes op zijn arm.
Ik heb helaas geen foto, en hij ligt al op bed, maar misschien kan iemand mij van wat info voorzien. Ook in verband met de peuterspeelzaal dinsdag.
Alvast bedankt !
IK vrees dat je hier niet ver gaat komen.
Als het waterpokken zijn,dan merk je dat morgen of overmorgen.
Als het 6e ziekte is,dan zijn het geen bultjes,maar rode vlekjes (onderhuids),die als je de huid spant even weg zijn. 5e ziekte begint met eerst hoge koorts en pas daarna de vlekken.
5e ziekte begint idem met koorts. Dan zijn het maasvormige vlekken. Meen juist wel op de ledematen,maar heb ook wel eens gehoord dat ze dat over het algemeen pas na hun 3e krijgen (heb even niet gekeken hoe oud je knul is).
Geen koorts of ziekte,dan is de kans op 5e en 6e klein.
Waterpokken kan,maar merk je snel genoeg. Ik denk niet iemand hier zonder foto (zelfs met) daar iets zinnigs over kan zeggen.
Als het bij deze vlekjes blijven en verder niet ziek,dan zou ik hem gewoon naar de PSZ laten gaan,maar daar kan je nu niets zinnigs over zeggen helaas.
Is het wel WP,dan zal je dat voor dinsdag echt wel zien.
Joas had 2 waterpokachtige bultjes op zijn buik. Verder niets aan de hand. Aan het einde van de dag nog steeds 2. Ochtend erna nog steeds 2 (maar kan er alsnog wat gemist hebben).
Haalde hem om 12.00 uur uit school en kon rondom zijn kraag zien dat het er geen 2 meer waren. Hij zat er al vreselijk onder. Daarna ging het razendsnel! Ik heb hem onbewust dus met de WP naar school laten gaan.
Tja…
Hij kreeg het van een klasgenoot en tegelijk met Jo lagen er nog minimaal 3. Doe je niets aan,want de besmetting vind plaats voor de uitbraak. Kortom, het kwaad is al geschied.
PSZ is daar wat stricter in,maar ook zij weten dat je een besmetting niet kan stoppen. Hooguit inperken zodra het wel bekend is.
Anders morgen toch even een belletje naar de HA. Het kan ook zonne uitslag zijn.
Sterkte!
Waterpokken heerst wel weer geloof ik. Ik heb al van meerdere gehoord die sinds dit weekend de waterpokken hebben…Succes in ieder geval!
Okay, bedankt voor de antwoorden.
Ik kan dan in ieder geval de 5de en 6de ziekte uitsluiten, want koorts heeft hij niet. Hij is hooguit wat verkouden.
Dan wachten we het morgen wel even af. Als het zo snel zal gaan dan zal ik dat zeker voor dinsdag wel merken
Ja, dat gaat echt heel snel hoor.
Dochter hier is er net van af en je zag op een gegevenmoment gewoon de pokken tevoorschijn springen :mrgreen:
En het heerst idd, alleen al in de psz klas van mijn dochter waren er afgelopen week nog 5 met de waterpokken, toen waren er net 4 kindjes van af.
Nou ik weet het niet hier.
Het is wel een klein beetje meer geworden maar echt alleen zn linker arm.
Morgen maar even langs bij de HA. Kijken wat ze ervan zegt.
Lars heeft ook de waterpokken sinds gisteren. Het begon met een paar rode vlekjes met blaasjes. De plekjes worden wel wat meer, maar nog niet echt overdreven.
De regels per psz kunnen verschillen. Ik heb vandaag gebeld met de psz wat hun regels daarin zijn. Maandag is Lars nog wel geweest. Zij geven aan dat zolang hij geen koorts heeft en de blaasjes niet meer vochtig zijn (dus ingedroogd) mag hij gewoon naar de psz komen.
Lars heeft nu een paar plekjes op de romp en rug. Een paar in het hoofdhaar, in 1 lies, de knieholtes, 3 in het gezicht en 2 achter een oor. Hopen dat er niet al te veel meer bijkomen. Het begint nu wel te jeuken, want hij gaat krabben.
We zijn gister bij de HA geweest omdat we toch wel wilden weten wat het nou is.
Het blijft alleen op zn linkerarm zitten. De HA zei dat wanneer het aan 1 kan blijft het gordelroos is. Maar kan dat wel als hij nog geen waterpokken gehad heeft ? En kan je gordelroos krijgen op zo een jonge leeftijd.
Ach we gaan er maar van uit dat de HA gelijk heeft. Gordelroos is ook zeer besemttelijk als de blaasjes open gaan, maar dat is nog niet zo, dus hij mocht gewoon naar de psz komen.
Nu moeten we het goed in de gaten houden.