Waterpokken

De oudste 2 kids hebben beide de waterpokken. Bij Bas is het goed te doen, maar bij Sanne is het enorm, bijna elk plekje huid bevat een plekje of blaasje. Helaas ook haar gezicht, de eerste zijn al stuk gekrabt, ondanks de erg kort geknipte nagels. We zalven met een speciale emulsie van de apotheek die sterker werkt tegen de jeuk dan de callendula emulsie.

Maar nu mijn vraag. Zijn er tips om meer open krabben in het gezicht te voorkomen, ik ben best bang voor littekens.

hier hielp toen bij jasper het beste een havermoud papje,

tis enorm vies, maar het verzachte wel…

ja… havermout in een washandje doen; dichtknopen en in een lauwwarm badje…

verzacht enorm!

en helemaal geen geknoei op die manier.

Hier ook een havermout bad, soms wel 4 keer op een dag. In een washandjes in bad en dan even flink knijpen in het washandje, zodat je troebel water krijt zeg maar.

Speciale apotheekspul hielp hier bijna niet, Calendula hielp veel beter :think: . Maar die haver, dat was echt tha bomb :mrgreen: .

Zelf heeft dochter maar 50 waterpokken gehad (vraag me nu dus af of dat wel genoeg is om imuun te raken) en er alsnog 2 in haar gezichtje weten open te krabben :? , maar hier in de omgeving kwam ook iedereen met de havermout tips. En calendulan spul. Verder idd nageltjes kort houden en 's nachts misschien sokjes over de handjes doen??

idd die havermout smurrie!

Inmiddels een jaar terug hadden al onze kinderen het vlak na elkaar/deels tegelijkertijd. Heb toen heeeel wat havermout verbruikt. Pokken droogden ook ontzettend snel in.

Onze jongste had er toen ontzettend last van, zaten ook werkelijk overal, tot in zijn mond aan toe :?

Bij hem heb ik naast het badderen met havermout ook paar keer washand met havermout in bak water gelegd en die op de plekken in het gezicht en op zijn handjes gesmeerd.

Heb toen trouwens lading goedkope washandjes bij de zeeman gekocht en die ervoor gebruikt en direct weg gemikt na gebruik, want uitwassen bleek al snel geen optie te zijn.

Inmiddels een paar dagen verder en sinds gisteren zijn we Kidsclin gaan gebruiken speciaal bij erge waterpokken. Gistermorgen gehaald bij de apotheek en na het insmeren van de schuim zag je binnen een uur al een kalmere huid. We smeren de kids nu 3 x daags in en beide hebben niet meer geklaagd van jeuk sinds we dat spul gebruiken. Sanne huilde alleen nog maar als ze niet sliep en gistermorgen hadden we er genoeg van zo zielig voor het meisje, dus de apotheek gebeld en die vertelde dus van dat spul. Ik raad het iedereen aan die een kind heeft met hele erge waterpokken en daarbij een erg rode huid.

Bedankt alsnog voor jullie tips.