waterpokken

het schijnt te heersen

maar myrna heeft sinds gisteren waterpokken, ik had het eerst niet zo door, ze had alleen een paar vlekjes in het haar gezicht en in haar hals, niets bijzonders dacht ik…dus ik haar het KDV gebracht



netjes gezegd myrna heeft wel een paar vlekjes, misschien waterpokken?? (neefje had een paar weken geleden waterpokken vandaar)

nou zegt de stagiare dan moet u haar weer meenemen hoor, maar ik zal het even voor de zekerheid aan het lokatiehoofd (sorie hedje :-* ) vragen.

Myrna mocht gewoon blijven, want het is daarvoor al besmettelijk, en ze is er niet ziek van gelukkig…



kom ik tussen de middag na mijn werk de meiden weer ophalen, hangen er overal in het KDV grote briefjes, er heerst waterpokken :oops:



Maar ze zit er nu mooi onder zeg, maar gelukkig voelt ze zich goed.



Daphne had ze op haar eerste verjaardag, die was er toen wel ziek van en had koorst…

Ach gossie, arme Myrna! Gelukkig voelt ze zich goed, hopelijk is het snel weer over.

Beterschap hoor…een dikke knuffel voor haar…groetjes,Monique.

he jammer zeg

maar zo te zien voelt ze zich er niet ziek van

@hedwich wrote:

he jammer zeg

maar zo te zien voelt ze zich er niet ziek van




eeecht niet, ze is net zo’n bandiet als anders :o

mama is vandaag maar druk met haar…hahahaha

heeft mama ook wat te doen nou hahah

ik geloof dat jan nu ineens de waterpokken heeft,…

ik dacht meteen toen ik die foto zag, dat is een echt boefie… :mrgreen:

fijn dat ze er niet ziek van is… emma was echt even niet lekker ervan toen… die had ze toen willemijn net geboren was.

jan heeft dus idd de waterpokken.

het gaat op en neer hoe hij zich voelt.

onrustige nacht gehad, maar vanmorgen weer vrolijk.

toch naar school gebracht en heb hem nu net opgehaald.

juf belde dat het niet zo goed ging met jan, hij moest zelfs even huilen.

ze zei anders kan hij zich er wel over heen zetten als hij zich niet fijn voelt, maar dat lukt hem nu niet.

ik had vanmorgen bij het brengen al gezegd; als het niet wil, bel je maar.

jan had toch nog beetje humor; ik huilde niet, ik zette de sirene aan :wink:

je zei vorige week al dat ie zich niet helemaal lekker voelde, verkouden, daar begint het vaak mee…



wat sneu voor Jan



heeeeel veeeeel beterschap voor jou Jan



dikke knuffel van ons allemaal :inlove: :-*

tank joeeeeeeeeeeeeeee

zal het morgen tegen jan zeggen :-* :-* :-*



is wel sneu; ze gaan morgen met deklas naar een voorstelling toe,…

wel laten gaan/niet laten gaan ,… :think:

Mag ik vragen waarom jullie een ziek kind naar school/opvang doen?? Vraag me dat nl wel af. Vindt waterpokken echt wel een ziekte en dus is het kind ziek, ook al heeft hij geen koorts en zou ik het kind thuis houden.

Het is niet echt fijn voor andere ouders van klas/groepsgenoten, want besmetting is WEL degelijk nog mogelijk als ze er onder zitten, want als ze klauwen is het vocht zeer besmettelijk, of wisten jullie dat niet?

En ook al mag je het kind van school/opvang wel brengen, het is niet echt prettig ten opzichte van andere ouders want die zitten dan ook weer met een ziek kind.

Het is nl een fabeltje dat ze niet meer besmettelijk zouden zijn als ze er onder zitten. Lees maar eens op dokterdokter.nl, de site van de GGD of in de nieuwste medische encyclopedie. Verder mag een kind met waterpokken ook niet vliegen bijv. vanwege besmettingsgevaar.



Bedoel het niet echt verkeert hoor wat ik zeg, begrijp me goed, maar vraag me gewoon af waarom?

Waarom mogen kinderen met waterpokken tegenwoordig gewoon naar school komen? Het vocht uit de blaasjes is toch besmettelijk?



Het vocht uit de blaasjes is inderdaad besmettelijk, maar de ziekte wordt vooral overgebracht via druppeltjes uit de neus en de keel. Waterpokken is een zeer besmettelijke ziekte en de meest besmettelijke periode is voor dat de blaasjes ontstaan. Op het moment dat de diagnose gesteld wordt, heeft besmetting van de kinderen in de omgeving al plaats gevonden.



bron; ggd



de school geeft ook aan; laat maar komen, het gaat rond.

dus thuis houden hoeft niet.

daarnaast, wilde jan zelf graag naar school.

hij gedroeg zich erg fit.

ik heb zelf aangegeven bij de juf; bellen als jan het niet trekt of als hij stoort.

Wat rot dat Jan de waterpokken heeft, maar van de andere kant, beter nu dan op volwassen leeftijd!!

Gebruik je al havermout? Dat is ook heerlijk tegen de jeuk. In een washand doen en dichtbinden, dan Jan afsoppen ermee, je gebruikt het als spons zeg maar



Enne toen Tiemen de waterpokken kreeg, mocht ie beslist niet naar het kdv. Hij zat toen nog op Humpy Dumpy.

Late rkreeg RUben het (natuuuuuuuuuuuuurlijk hahaha) en ook hij mocht niet. MOest em halsoverkop halen, wilde nog ff gauw met Ruben en al naar het werk om af te sluiten en de dringende dingetjes te doen, maar ik werd geweerd bij de deur omdat niet al mijn collega’s de waterpokken hadden gehad :? Voelde me net een melaatse op dat moment :frowning:

pfffffffffff

sorry hoor, maar ik vind dat nogal overdreven reactie.

maar misschien ben ik er gewoon erg makkelijk in .

ik ben idd ook blij dat jan het nu heeft!!

in die zin ; liever nu dan wanneer hij 10 jaar of ouder is.

maar ik denk niet dat hij morgenochtend mee kan met school naar een voorstelling,…

kan niet alles hebben he .

Emma mocht ook gewoon naar de kdv toen ze het had, en ik hoop eigenlijk dat willemijn ze nu ook krijgt nu dat ze heersen…

Emma is wel ziek geweest toen dus die bleef toen thuis, toen ze zich wat beter voelde is ze toen wel naar KDV gegaan ook al zat ze nog onder de bulten… maar daar had ze verder geen last meer van,



die havermout werkt idd goed… ik deed in een hydrofiel washandje.



waarom toch naar school of kdv… omdat het mag en als ze het willen dan geen punt, besmetting is al eerder en de ziekte kan verder geen kwaad, als ze het als jong kind hebben hebben ze er het minste last van.

en niet elk kind is er ziek van

tuurlijk, als ik zie dat jan hangerig is, koorts heeft, blijft hij thuis

( maw als ik denk dat de juf last van hem heeft gaat hij dus niet)

ik ben er ook makkelijk in hoor Hedwich, maar ja, het kdv voerde ook op dat ouders het niet zo hygienisch vonden. Als de blaasjes open gingen en er kwam vocht uit en dan op het speelgoed, ach kan er wel in komen.



Maar toen mijn vriendin hoorde dat de jongens waterpokken hadden (bij Ruben waren we net verhuisd! Tiemen krege het tijdens onze verhuizing) heeft ze meteen een koffieleutafspraak gemaakt MET kinderen, hahahaha. Was ze er ook maar meteen van af :smiley:

hahahahahaaaa… ik hoop ook dat willemijn ze nu krijgt hoor///

haha

ik hoorde vorige week ook van iemand dat haar jongste de waterpokken had.

toen zei ik ook al; kom maar hier, misschien dat jan dan ook eens aan de beurt is.

ze is niet geweest maar jan heeft het nu wel hahah

Is het niet zo dat de Bof op oudere leeftijd schadelijk kan zijn ipv waterpokken?? Heb daar nl nog nooit wat over gehoord.

Tja ben misschien anders, maar ik zal mijn kind niet opzettelijk laten besmetten met een ziekte als ik het kan voorkomen, ziek zijn is voor een kind echt niet leuk.

Arme Jan had er toch maar behoorlijk last van, zo als ik las. :frowning: