even een paar vraagjes over waterpokken
Luna heeft een paar rode vlekjes (nu kan ze ook gewoon gebeten zijn door een insect ofzo :think: ) dus hoe snel zou ze onder moeten zitten als het waterpokken zijn?
ze heeft er nu 2 op de schouder en 3 op borst/nek en 2 op d’r heup
gaat dat in enkele uren of kan het ook pas zijn dat ze morgen pas helemaal onder zit?
ik heb al eerder gedacht dat ze waterpokken had maar toen was ze dus gewoon gebeten door een mug… en toen zaten de vlekjes ook op haar benen
oh en kan ik het zonder het te hebben overdragen op andere?
of kan alleen de persoon die het heeft het overdragen
Bij Lienke begon het met een paar vlekjes, die zich binnen een paar uur uitbreidden, vooral in de schaamstreek had ze er veel en hele dikke.
De dag erna was het helemaal erg en toen werd het geleidelijk weer minder.
Hoe dat precies zit met overdragen weet ik niet. Lienke had het toen van haar nichtje die waterpokken had waarvan we dat op dat moment nog niet wisten.
Groetjes Renate
:? ja het is voor het zichtbaar word al besmettelijk he
m’n moeder heeft een paar jaar geleden gordelroos gehad maar die heeft Luna dit weekend nog gezien dus die is waarschijnlijk al besmet dus als het zo is
@Angel & Luna wrote:
oh en kan ik het zonder het te hebben overdragen op andere?
of kan alleen de persoon die het heeft het overdragen
Volgens mij kan jij het alleen overdragen als je het nog niet hebt gehad.
ok ik heb het gelukkig wel gehad vroeger
oh…
als het waterpokken zijn moet dat toch wel duidelijk zijn morgen einde van de middag of kan het langer duren voor het duidelijk is of het het wel of niet is?
Mag ik vragen waarom je aan waterpokken denkt? Is ze in aanraking geweest met een kindje welke dit had of is het gewoon de eerste de beste “vlekkenziekte” die bij je opkwam :mrgreen:
Als dat het geval is, zijn er nog meer hoor :lol: Wil je heeeeeeeeeelemaal niet bang maken 8)
:mrgreen: is de 1e die bij mij opkwam ja
geen id of het op haar school/psz heerst op dit moment
maar het lijkt nog niet erger te worden dus misschien toch een mug geweest :think:
waterpokken begint met met vlekjes/bulletjes
binnen een paar uur zit ze dan onder
anders is geen waterpokken
mijn dochter heeft het nog niet gehad
maar ik dacht eigenlijk dat waterpokken al enige met een paar begon en daarna de “bom” barst en ze dus onder zit :think:
maar het zijn er nog steeds maar 7 :think:
dus wat kan het meer zijn dan een hongerige mug?
ze heeft eigenlijk nog helemaal geen kinderziekte gehad
Lijkt het hier een beetje op? Dit zijn namelijk waterpokken in verschillende stadia. Als ze net beginnen dan zit er een vochtblaas op.
Dit was de 2e dag...
De vlekjes begonnen in de schaamstreek 's ochtends en bereidden zich al heel snel uit. 's Avonds zat mijn jongste er al op grote schaal onder. De 2 dag zat hij er echt helemaal onder (zelfs zijn voetzolen en in zijn mond/oog).
nee gewoon rode vlekjes ik dacht dat het later blaasjes werden :think:
Hoe is het afgelopen??
Jeetje die foto’s :shock:
Bij Amy verdenk ik ook de waterpokken, maar die zien er toch anders uit als op de foto’s :think:
denk dat het toch en mug is geweest ofzo ze heeft wel griep sindsdien
het gaat nu al wat beter maar ze is nog niet helemaal de oude