ethan is nu 4,5jr en heeft nog geen waterpokken gehad en hoe later hoe erger het word zeggen ze :think:
zijn er meer kindjes die op latere leeftijd waterpokken hebben gehad?
R met 14 maanden
C afgelopen week
Hoe ouder idd kunnen ze meer last hebben en meer krabben…en meer zeuren :silenced:
Die kleintjes zijn denk ik sneller afgeleid van de jeuk en pijn…al was mijn meis ook zielig hoor 3 nachten lang gerommel en zeer in de luier en dat heb je weer niet als ze ouder zijn…
Ik weet alleen dat je er als volwassene heel ziek van kan worden. Vroeger kregen kids waterpokken trouwens vaak pas als ze naar school gingen, dus wat later dan nu en dat was ook geen probleem. Ik kreeg het toen ik 6 was … en met mij bijna de halve klas. Door mij kreeg mijn broertje het op zijn 4e en toen werd gezegd dat dat best vroeg was. Dus … ik zou me nog niet te veel zorgen maken.
Anne heeft ze ook nog niet gehad. Het heeft wel al een paar keer geheerst op de psz, maar ze is er nog telkens goed vanaf gekomen. Van mij mag ze ze wel krijgen, dan hebben we het gehad.
Joost heeft ze ook nog steeds niet gehad en ik krijg nu al te horen dat dat laat is :roll: .
Vind het ook zo’n onzin dat ouders bewust hun kind bij een kindje met waterpokken zetten zodat ze "het maar gehad hebben " .
Komt wel hoor…Ik zit er niet zo op te wachten.
Hieke was ruim 10 maanden
Sanne is nu 3 maar heeft nog geen enkele kinderziekte gehad…denk stiekem wel eens dat als ik iemand in de omgeving hoor die ht heeft dat ik er dan maar lekker op visite ga…maar ja als het uitgebroken is dan is het volgens mij niet meer besmettelijk…
Ik heb het idd ook gehoord dat het hoe ouder ,hoe meer last vandaar het van mij wel een keer “mag” …ze moeten het toch krijgen toch?
Anouk was 16 maanden en zat werkelijk helemaal onder. Ze is er erg ziek van geweest bijna een week lang. Die pokken zaten echt overal.
Ik ken 3 kindjes die het kregen toen ze ouder dan 4 waren en die hadden alledrie 20 pokken ofzo :roll:
Misschien toeval maar het viel me wel op.
mijn man was 6 toen hij het kreeg en moest toen naar het ziekenhuis maar dat zal dan wel een uitzondering zijn, maar het spookt wel soms door je hoofd…
hij komt in aanraking met allemaal kleine kindjes hij heeft vorig jaar 4 ochtenden op de psz gezeten maar niks gehad. ook via zijn broertje heeft hij niks gekeregen.
soms denk ik ja hij krijgt het maar dan is het maar 1bultje hooguit 2.
hij heeft een paar jaar gelden wel 3blaasjes in zijn knie holten gehad en 1op zijn lichaam. maar of dat wp zijn :think:
wel heeft hij kinderzeer gehad.
we wachten het dan nog maar even af…
Mijn zoon kreeg het toen hij 4 was erg licht.
Mijn zusje was destijds ook een jaar of 4, ook heel licht, ze stak mij aan…ik was toen 11
En ik ben me toch ziek geweest!
Ik heb werkelijk overal plekken gehad (ook in mijn mond bijvoorbeeld, en op andere plekken In mijn lijf) en had er extreem lang en hoge koorts bij…
Ik heb ook veel littekens er aan over gehouden… :?
Mijn dochter van nu ruim 3 heeft het ook nog niet gehad!
Ikzelf kreeg waterpokken toen ik 13 jaar was.
Vrij laat dus en ik was er flink ziek van. :thumbdown:
Mijn dochters - intussen jong volwassenen (BIJNA 22 j, 20 j en 16 j) hebben geen van allen waterpokken gehad. :o
Ik hoop maar als Michaël ze krijgt, dat hij hun niet zal besmetten…
liefs
Gerda
Oei ja Gerda, dat zou niet zo leuk zijn als zij het dan alsnog krijgen… :shock: in de heftige vorm…
Ik was 26 toen ik waterpokken kreeg… geloof me, das geen lolletje…
Dena, ik zou dus echt graag willen dat mijn kleintje de waterpokken zou krijgen, juist omdat ie nog zo jong is maar wel net een jaar geweest… ik heb nl het idee dat hou ouder ze zijn, hoe meer ze krabben dus hoe erger de littekens… en dat vind ik zo erg dus ik zou ze echt wel bewust opzoeken…
Lynn had ze 3 weken geleden, Quinten heeft ze nu.
Ik hoop toch maar dat Quinten oud genoeg is om ze niet nog een keer te krijgen