Waterpokken

Bij Jim op het kdv heersen de waterpokken. Jim heeft ze 3 weken geleden al gehad en omdat we niet wisten of ik ze had gehad en Sem toen net geboren was moest ik me laten testen op anti stoffen. Die had ik en dus is Sem de eerste 6 weken beschermd. Nou heersen de waterpokken weer de eerste kindjes zijn afgelopen woensdag ziek geworden incubatie is 2-3 weken dus de volgenden die besmet zijn worden dan ziek en zijn op dat moment weer besmettelijk. Als ik Jim naar het kdv breng moet Sem mee naar binnen, ik heb niemand in de buurt die het voor me kan doen of waar Sem even naar toe kan. Nou is Sem een heel onrustig en ontevreden mannetje en wil ik liever niet dat hij ziek wordt. Moet ik dan Jim maar thuis gaan houden van het kdv want daar heb ik nu ook echt de puf niet voor moet ik zeggen en Jim kan dan lekker 3 dagen per week daar zijn ei kwijt…

zolang hij niet in aanraking komt met de besmette kindjes zal hij het hoogst waarschijnlijk niet oplopen.

de bv werk ook zeer in het voordeel.

je zou hem wel kunnen mee nemen maar dan wel zorgen dat hij niet te lang is en geen aanrakingen.

He vervelend he? Ik snap je dillema hoor. Tobias was 9 weken toen ie ze kreeg. (van Morris) Ik moet zeggen dat ie er nauwelijks ziek van was. Schijnt wel dat ze ze nog een keer kunnen krijgen…Tobias kreeg ook bv, dus mss dat het daarom heel mild was??

Ook Tobias was in die tijd een heel onrustige baby die constant huilde en weinig sliep. De waterpokken hebben daar geen invloed op gehad.



Hoe gaat het verder met jullie? Je hebt het best zwaar ermee of niet? Een onrustige ontevrden baby vraagt veel van je. :-*

@monique wrote:

zolang hij niet in aanraking komt met de besmette kindjes zal hij het hoogst waarschijnlijk niet oplopen.


Das niet helemaal waar :shifty: het is ook besmettelijk bij indirect contact (aanhoesten)

@Affie wrote:

@monique wrote:
zolang hij niet in aanraking komt met de besmette kindjes zal hij het hoogst waarschijnlijk niet oplopen.


Das niet helemaal waar :shifty: het is ook besmettelijk bij indirect contact (aanhoesten)


ja maar dan moet het volgensmij wel hoesten zijn in het gezicht je van de baby(op wel een redelijke afstand zodat de bacterie ook opgenomen word). en als ze de baby hooger zet bijvb maxicosi op tafel en de kinderen daar vandaan houd lijkt het mij onwaarschijnlijk dat de baby dan wat oploopt zeker als je er in en eruit gaat :think:

@monique wrote:

@Affie wrote:
@monique wrote:
zolang hij niet in aanraking komt met de besmette kindjes zal hij het hoogst waarschijnlijk niet oplopen.


Das niet helemaal waar :shifty: het is ook besmettelijk bij indirect contact (aanhoesten)


ja maar dan moet het volgensmij wel hoesten zijn in het gezicht je van de baby(op wel een redelijke afstand zodat de bacterie ook opgenomen word). en als ze de baby hooger zet bijvb maxicosi op tafel en de kinderen daar vandaan houd lijkt het mij onwaarschijnlijk dat de baby dan wat oploopt zeker als je er in en eruit gaat :think:


Je zou het denken, maar het kan echt "in de lucht hangen"... op een kdv hoesten kinderen ech niet allemaal in elkaars gezicht en toch kan een heel kdv besmet raken (iig veel kindjes uit dezelfde vestiging en/of groep)
Denk ook aan... kindje hoest en "aait" vervolgens lief de baby etc...
Je weet het nooit hoor, het is gewoon echt super besmettelijk :?

Luca heeft ze op 3 maanden leeftijd ook gehad op het kdv, maar hij was er helemaal niet ziek van. Het zit ook in de lucht.

Bedankt voor al jullie antwoorden! Ik kijk het maar aan… de laatste keer dat het heerste was de hele maand april en ik ga Jim niet een maand thuis houden (hij is net 3 weken thuis geweest). Ik houd de kindjes maar uit zijn buurt weet het anders ook niet…

Fenna was 10 dagen oud toen kreeg ze ze van Melissa, verder geen last van gehad

Mijn oudste zoontje kreeg de waterpokken vier weken na de geboorte van Mees.

Ik kreeg het volgende advies:

Mees is de eerste drie maanden beschermd door anti-stoffen die hij van mij heeft meegekregen (geen geen bv, dus daarna neemt het af).

Verder moest llichamelijk contact tussen de jongens even vermeden worden. ook moesten we elke keer voor we Mees (de baby) aanraakten of oppakten onze handen erg goed wassen met zeep om kruisbesmetting te voorkomen.



Tot slot moesten we Mees goed in de gaten houden. Bij koorts boven de 38 / 38.5 meteen de huisarts bellen en ook bij twijfelachtige uitslag (mogelijke pokken) meteen bellen.



We zijn er goed doorheen gekomen. Eryk is een week pokkelig geweest, maar was er verder gelukkig niet ziek van. Mees heeft ook nergens last van gehad.



Succes,

Anke