waterpokken

charity heeft vanaf vandaag waterpokken ze was al een dag of 2 wat hangerig en huilerig had ook wel koorts

gister nog naar de nightcare geweest omdat ze z’n hoge koorts had en zei dat ze keel pijn had ze hebben haar nagekeken en er was niks gewoon verkouden

vandaag werd ze wakker en had ze wat plekjes op haar hoofdje een uur later had ze ze overal!!!

zo zielig!! ik had het nog nooit gezien maar mijn moeder wist natuurlijk meteen wat het was haha.

we hebben op advies van de nightcare mentholcreme gehaald en ze adviseerde ons haar nagels heel kort te houden want als ze de blaasjes open krabde zou ze er littekens van krijgen.

iemand nog tips wat ik kan doen om het voor haar dragelijker te maken??

bedankt

groetjes sabrina

havermout in een lauw bad…

ik deed een paar handen vol erin…

later hoorde ik dat het te doen gebruikelijk was dat je het in een washandje doet…

Wessel vond het zaaaaaalig (het is heeeeel zacht) en speelder er lekier (vies) mee… maar vooral “de rust op het koppie na dat bad”… Het werkt enorm goed tegen de jeuk!!!

Beterschap meissie

calendulancreme voor waterpokken. Is jeukstillend en helpt goed tegen littekens.

Beterschap voor je kleine meid!!

calendulancreme vond ik ook een wondermiddel! Jeuk was zo weg.

Beterschap ermee

zolang de blaasjes niet ingedroogd zijn niet lang in bad (beter niet), geeft veel meer kans op littekens anders !

tijdens de eerste dagen niet in bad.

Enne ijsjes voor het moondje is ook heerlijk. Flesje amandel olie om de billen schoon te maken bij het verschonen(anders prikt het als de blaasjes kapot gaan).

In de blote billetjes laten lopen als ze nog gebruik maken van de luier. Denzel zijn billen waren net een krenten brij. De luier maakt het erger.

Alles wat warm is maakt het erger. Dunne kleding.

mijn bevindingen.

dank jullie wel!!! charity wil juist kleertjes aan dan krabt ze zich ook minder.

vandaag zit ze helemaal vol echt zieligvooral haar gezichtje is heel erg.die calendulancreme krijgik die gewoon bij de drogist of apotheek?

ja die creme is speciaal voor de waterpokken en die haal je gewoon bij een drogist.

katoenen kleding is vaak het lekkerste, want dat broeit niet.

Tycho was 7 maand toen hij ze kreeg,en hoe…heb er hier op de laptop geen foto van maar het was zo zielig,geen plekje op zijn lijf was onbedekt,hele dikke blaren en er kwamen vier dagen lang gewoon blaren bij,dus als de ene helft aan het drogen was had hij weer nieuwe blaren…

We moesten hem in bad doen met havermout in een washandje,ook al had hij nog blaren,dit hielp wel tegen de jeuk…die zalf stelde niet veel voor zei onze huisarts…

Ook al heeft Tycho niet gekrapt daar was hij te ziek voor,hij heeft wel veel littekens over,hoop dat die nog wegtrekken…

Veel betrschap met je kleintje…

Veel beterschap! :hug:

Calendulan van VSM had ik en ook super tevreden over de werkzaamheid.

Ik kreeg toen de tip NESTOSYL erop…topspul het verdooft ook dus de jeuk gaat eruit én ze drogen sneller in én genezen sneller…ik heb het toen iig goed op zijn koppie gedaan om daar de littekens zo goed mogelijk tegen te gaan…

Hij heeft aan heel veel pokken slechts 1 littekentje overgehouden op zijn lijf :thumbup:

En hij leek werkelijk waar wel een grindtegel :roll:

wececin (hoe schrijf je dat???) moest ik halen voor het uitdrogen van het naveltje, en dit werkte ook goed voor het indrogen van de waterpokken.

Alleen verkrijgbaar bij de thuiszorgwinkel, en de tip voor waterpokken gebruiken kreeg ik daar ook.

Hoe gaat het nou??

ik heb die calendulan gehaald ben ik nu aant smeren ze heeft het heel erg achter haar oortjes en waar de luier zit.

verder ook veel in haar gezichtje echt zielig ze krabt zich vooral achter de oortjes en op haar buikje. net ff in badje gedaan ze gaat zo naar bed gelukkig heeft ze geen koorts meer wel een beetje huilerig maar zou ik ook hebben met al die jeuk enzo.

durf haar haartjes niet te kammen want ze zitten ook op haar hoofdje maar dan loopt ze maar ff wat schooierig rond is ook niet erg

Mijn oppas kindje had van die roze creme hielp echt super!!

Bleef roze op de pokken. Het verkoelde en nam de jeuk weg. Mocht alleen op de pokken aangebracht worden. Apotheek weet vast wat het is.

Iemand die weet wat het is???

@preggie wrote:

havermout in een lauw bad…

ik deed een paar handen vol erin…

later hoorde ik dat het te doen gebruikelijk was dat je het in een washandje doet…

Wessel vond het zaaaaaalig (het is heeeeel zacht) en speelder er lekier (vies) mee… maar vooral “de rust op het koppie na dat bad”… Het werkt enorm goed tegen de jeuk!!!

Beterschap meissie

dat helpt ook heel goed bij eczeem :thumbup: