Onderwerp heeft hier vast al miljoenen keren gestaan maar zit na bijna vijf jaar moederschap voor het eerst met een kind met waterpokken.
Nena is nu het bokje en roept van auw auw en wijst naar die plekjes.
Welke middelen helpen ookal weer om last van die plekjes te verminderen??
Badje met havermout , pure vlokken in een washandje doen en dan met water daar komt dan een witte vloeitstof af die helpt ze sneller indrogen
Ik sluit me aan bij Karin :mrgreen:
Werkt perfect tegen de jeuk :thumbup:
ik wist dat het iets in die richting was - zo maar even snel halen
thanx
kamille voor in bad helpt ook; dat werkt ook nog eens ontsmettend. En dan had je ook nog een cremetje waarvan ik niet zo snel op de naam kan komen.
En nestocyl, een cremetje. Mag ook op open wondjes.
alba zalf :thumbup: bij de apotheek
Kidsclin schijnt goed te helpen zegt men… Hier ook nog steeds geen ervaring na al die jaren Maar iedere keer als ik het zie staan bij de drogist denk ik dat ik het mee moet nemen. Misschien gewoon eens doen, ik kan er op wachten he :mrgreen:
Ik heb de zemelen en wil haar morgenochtend in badje doen. Maar als ik lasse naar school ga brengen kan ik ook nog wel even bij de apotheek langslopen - zit er vlak bij.
Nou ze lag net in bed te kermen van auw, auw en help, help dat ik haar maar uit bed heb gehaald en uitgekleed in de badkamer en washandje met zemelen nat langs haar gehaald heb. Niet echt afgedroogd maar een beetje zo gelaten en weer aangekleed en daarna was het over.
Ik vroeg nog heb je nog auw, nee zei ze geen auw meer :mrgreen: Het slaapt nu :thumbup:
Kidsclin, de rode :thumbup:
in de koelkast zetten, dan verkoelt het schuim nog meer.
onze oudste vond het wel stoer en leuk, dat smeren met schuim :inlove:
en er zit iets antibacterieels in wat ontsteken van de plekjes zou moeten voorkomen.