waterpokken, TOCH... terwijl huisarts zei van niet

Hoi allemaal,



Nou, vorige week zondag had ons meisje ineens 5 rode puntbloedinkjes aan haar gezicht, ze had er geen last van en ze werden ook niet anders, maar omdat wij een dichtbij wonend nichtje van 6 weken oud hebben en ik best wat zwangeren ken die op t eind lopen, wilde ik zeker weten dat het geen waterpokken waren omdat die voor een jonge baby nogal hinderlijk zijn, om maar te zwijgen van het feit dat ze het dan vaak nog een keer krijgen als ze ouder zijn. En het is voor zwangeren die bijna moeten baren gewoonweg gevaarlijk.



Dus wij togen naar de huisarts, ben er de hele middag voor weg geweest om 5 minuten de huisarts te spreken die haar bekeek, de temp opnam en me verzekerde dat het toch echt echt geeeeen waterpokkken waren, het leek er niet eens op en het beginstadium, neeee dat was het ook niet… :eh:

Wat het wel was? tja dat wist ie niet hoor… misschien een allergietje…



Nu zijn we een week verder en sinds gisteren zijn al die plekjes gevuld met vocht, ze huilt veel omdat het haar jeukt en ze krijgt er nu ook plekjes bij op borst en benen, mooi wel waterpokken dus! Ben best wel een beetje boos en teleurgesteld dat de ha mij verzekerde dat het geen waterpokken waren en het dus wel zo is. Ik bedoel, het is een veel voorkomende kinderziekte en je mag toch verwachten dat een huisarts die wel herkent al is het nog in een vroeg stadium?



Maar goed, ze heeft het dus en wie me tips kan geven tegen jeuk enzo is van harte welkom want dat gehuil van de jeuk is ook niet wat :frowning:

Ik zou ook boos zijn en hem het ook laten weten.

Daar betaal je toch een consult voor :x

je kunt een handje zemelen/havermout in een washandje binden, en die in het zeeploze badwater leggen het water krijgt er een melkig kleurtje van. Dit helpt wat tegen de jeuk. Verder is callendullalotion ook fijn tegen de jeuk.

Metholpoeder bij zo’n kleintje beter niet gebruiken. Poeder stuift en kan de longetjes op die wijze vervuilen.

Balneum heeft ook jeukstillende badolie.



liefs,

Lissie

gewoon heel licht een laagje babytalkpoeder,



wel sneu dat last er van hebben



trouwens hier bij de ha post zeiden ze ook dat wendy geen waterpokken had en omdat ik zwanger was waren we toch even geweest,



maar achteraf waren het ook waterpokken bij haar,

Ik weet zo niet de naam, maar de drogist vast wel, maar VSM heeft jeukstillende creme.

Wat ook helpt is ciderazijn, gewoon van de supermarkt.



Azijn trekt de huid een beetje strak en doet de plekjes een beetje indrogen, wat helpt tegen de jeuk.



groetjes,

bloemeke.

Ik heb ook ff een vraagje over waterpokken. Ik heb hier in de buurt ook van meerdere kindjes gehoord dat ze het hebben. Nu heeft Kim rooie puntjes (lijkt een beetje op pukkeltjes) in haar gezicht en onder haar kinnetje, ze slaapt nu dus weet niet tot hoever het gaat, en sommige hiervan zijn blaasjes. Hele kleine blaasjes. Ook is ze huilerig, maar het is lastig want ze zit volgens mij ook in een sprongetje. Maar ze heeft nu ook een kras op haar wang van haar nageltje en dat heeft ze vrijwel nooit. Dus zal dat jeuk zijn??



Ik ga ff wat info opzoeken over waterpokken. Ik heb namelijk gehoord dat kindjes met waterpokken niet mogen vliegen en wij gaan over 2,5 weken naar Spanje, met het vliegtuig :? Weet iemand hier meer vanaf??

Nou, vooral de tip van inkie werkt prima!



Calendula gesmeerd, maandag zo ongeveer elke 2 uur en dinsdag begonnen ze al weer aardig in te drogen, het gaat razendsnel! Ongelooflijk. Had de ha assistente ook wel voorspeld omdat ze er dus eigelijk al een week stilzwijgens mee rond hoste. Ze was dan ook al weer goed te pas.



Enne Selma, over 2,5 week vliegen moet dan geen probleem zijn, waterpokken duurt ongeveer 7 dagen vanaf het optreden van de eerste vlekjes tot het indrogen en wegtrekken van alles.



Zoals je het beschrijft zou het wel waterpokjes kunnen zijn, vooral die blaasjes met vocht hoort echt bij waterpokken. Aniek was verder niet echt ziek ervan, beetje hangerig en wat huilerig, en ze had minder eetlust en dron k veel, maar verder eigelijk niet…

Je hebt speciale kinder calendula voor waterpokken, ik geloof van VSM. Mijn schoonzus heeft deze gebruikt voor haar dochter en dat hielp heel erg goed.