Dames, ik heb even advies nodig voor mijn kleine man van 4 maand. Ik zag vanmiddag wat rode vlekjes verschijnen op Lars zijn gezicht. Die vlekjes zijn weg, maar nu heeft Lars op zijn wang drie blaasjes naast elkaar die met vocht zijn gevuld. Verder is hij is ook al de hele week jengelig, wil veel bij me zijn en slaapt slechter. Ik dacht eerst aan de 4-maandensprong, maar nu twijfel ik toch of hij misschien last van een paar waterpokjes heeft. Is er iemand bekend met dauwworm? Lars heeft namelijk een lichte vorm van eczeem in zijn gezicht en op zijn hoofdhuid. Dat gaat ook gepaard met blaasjes heb ik gelezen. Iemand die me van advies kan voorzien?
Ik zou gewoon even langs je huisarts gaan…
Heb je een foto?
Rick heeft last van exceem in zijn gezicht en dat is wat nattig en begint vaak met kleine rode bultjes/blaasjes.
Bij Rick begon het met een paar kleine bultjes vlak naast waar de rand van de speen altijd zit. Wij dachten dus eerst een soort uitslag door de speen. Toen dit almaar erger werd ben ik toch maar een keer met Rick naar de huisarts gegaan en kwam ik er dus achter dat het exceem was. Ik had dit helemaal niet verwacht eigenlijk, want er komt geen exceem in de familie voor. We hebben er nu zalf voor gekregen en hebben het op het moment goed onder controle gelukkig.
Als het maandag niet beter is zou ik er ook maar even mee naar de huisarts gaan voor de zekerheid.
Groetjes Renate
Renate, ik heb geen foto (ben er niet zo handig in en man is twee weken van huis). Lars heeft ook vaak van die rode bultjes, maar de laatste dagen ging het eigenlijk heel goed met zijn huid. Totdat dit blaasje verscheen. Mijn moeder vond het ook op een eczeemblaasje lijken. Dus ik kijk het dit weekend aan en anders ga ik maandag naar de huisarts. Op de een of andere manier ben ik dan toch bang dat het ook herpes zou kunnen zijn.