de meeste weten dat Dave de waterpokjes vorige maand had
( best heftig zware koorts ruim 40 graden) goed een week echt ziek geweest…
sinds dien had hij heel vaak een oogje dicht…we dachten een tik ofzo… dus geen aandacht aan besteed… nu sinds vorige week kijkt hij scheel met een oogje ( die ene die hij vaak dicht had…)
nu zit er bij lievies familie ( zijn moederskant en zijn zus) een lui-oog in de familie… zou die waterpokken het hebben getrikkerd???
ik ga straks even een afspraak met de HA maken…of gelijk een doorverwijzing naar een oogarts vragen… maar dacht misschien dat een van jullie hier ervaring mee heeft…
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat zo is :think:
Esmee heeft ook een lui oog, dat is op haar 4e ontdekt. Ze heeft op haar 2e de waterpokken gehad, maar toen is dat oog me ook niet opgevallen eigenlijk.
Het is trouwens sowieso heel verstandig om even bij HA een doorverwijzing te vragen, om zijn ogen te laten controleren. Lui oog is zeer erfelijk nl.
Wisten wij niet , daardoor zijn we er bij Esmee pas zo laat achter gekomen.
Kim is ook op met 2,5 jaar gecontroleerd, maar haar ogen zijn gelukkig oke.
Of het met de waterpokken te maken heeft weet ik niet, maar ik weet wel dat het “zomaar” kan gebeuren. Zou inderdaad gewoon even naar de huisarts gaan.
Groetjes,
Heleen
heb een afspraak met een orthoptist gemaakt voor Dave…
de arts van het CB ( jade kreeg haar prikjes dus gelijk maar even naar Dave zijn ogen laten kijken) zei dat ik een afspraak moest maken…
en een verwijskaart van de HA vragen…
aangezien ik maar geen afspraak met de HA krijg…( ben al twee dagen bezig) heb ik maar gelijk een afspraak gemaakt met de orthoptist…
scheelt weer wachttijd :mrgreen:
ben benieuwd…
Ik hoefde niet bij de HA persoonlijk te zijn voor de verwijsbrief.
Ik kon gewoon even bij de assistente langs, die heeft de doorverwijzing gegeven.
Misschien werkt dat bij jullie ook zo??
ivm met de waterpokken wilde de HA Dave toch ook eerst zelf zien… dus as dinsdag gaan we daar naar toe…
en de 14e april naar de orthoptist…