Waterpokken?! Hoe lang nog....

Mijn kleine meid bleek ineens de waterpokken te hebben. Vorige week donderdag zei de opvang dat ze het misschien had. Maar ik dacht dat het gewoon muggenbeten waren. Ze had er best veel op haar voetjes en armen. Ik krijg er ook wel van die kleine blaasjes op. In totaal zullen het zo’n 15 ‘verdachte’ en 5 ‘minder verdachte’ (muggen)bultjes. Maar de volgende dag bij de huisarts geweest, en die zei, ik denk dat het de waterpokken zijn. :shock:



Maar nu is ze al een week ziekig. :frowning: En de waterpokken zijn nu verbleekt tot wazig roze met een klein bultje in het midden. Zoals je het op fotos ziet (en ik het wel eens bij andere kindjes zag), zo heeft ze het helemaal niet. Dus geen dieprode vlekken, geen opengekrabde wondjes. Wel krabbelt ze wat op haar hoofdje, maar verder nergens. En ze slaapt veel en heeft af en toe wat verhoging.



Zijn het eigenlijk wel waterpokken? Wie heeft iets vergelijkbaars meegemaakt bij je kindje? Hoe lang gaat dit nog duren eigenlijk? Lastig dat ze nu niet naar de opvang kan, we moeten nu opa en oma inschakelen…



:eh:

Kijk even in het showforum,als je zoekt op waterpokken komen alle foto’s tevoorschijn en kun je het vergelijken.

Hoop dat ze er snel vanaf is

Tycho heeft dus precies hetzelfde.



Hij had ook eerst muggenbultjes (op de linkerhelft van zijn gezicht, zijn arm en been. De kant waarop hij lag id dus niet geprikt)



Nu worden de plekken dus minder vurig en op sommige zitten ook soort van blaasjes.

Hij is wel al die dagen uit zijn hummetje, maar niet echt ziek.

De bultjes van Tycho zijn wel veel vuriger dan bij haar. Ik weet het niet. Ik zal ook in het showforum eventjes gaan kijken!



Thanx! :-*

mijn ervaring is dat waterpokken best heftig op komt zetten… met veeeeel plekkies. Maar het kunnen er ook goed weinig zijn idd.



Lastig te zeggen hoor.

Ik denk dat ze het wel heeft. Ze heeft wel echt ‘iets’ onder de leden. Veel slapen, weinig eten, beetje verhoging, zweterig, zeurderig. Vanmiddag weer heel lang geslapen en bleek toen haar luier met twee dagen ontlasting volgescheten. Godzijdank had ik net voor het eerst een grotere maat aangetrokken (nr 5 alweer), die ze dus netjes tot de randjes vol had zitten met donkergroene brij. :sick: Maar het vocht is er wel doorheen getrokken, dus ik kon gelijk haar hele bedje incl molton afhalen en samen met alles wat ze aan had in de 60 gr was. Nadat ik haar had afgesopt. Zoooo vies. Dat heeft ze anders niet zo snel.



Ik denk dat ze het dan ook maar heel licht heeft. Dat dan twee dingen betekenen:

  1. ze heeft het al eerder gehad, ze is tenslotte al vanaf 13 wkn op de opvang waar het virus praktisch jaarrond rondwaart. Maar ik heb lang bv gegeven, en dat beschermt schijnbaar. We hebben het toen ws niet als zodanig opgemerkt en als muggenbeten gezien.
  2. ze heeft het voor het eerst en ze kan het gezien de beperkte mate van uitbreken het misschien NOG een keer krijgen. Ik hoop het niet!



    Maandag gaat ze wat mij betreft weer lekker naar de opvang, dan zijn we tenslotte alweer een paar dagen verder. Met de vlekjes gaat het goed (bijna weg), maar ze is nog steeds wat ziekig dus. :hug:

Hier begon het met 1 klein plekje op de buik.



Bij de “vlekkenuitbraak” een dag of 2 later zag ik dit:





En een dag later was het zo:





Mijn jongste zoontje heeft het nogal erg gehad volgens een heleboel mensen :think: . Het zou best kunnen dat jouw kindje de vlekken maar in beperkte mate heeft, maar wel goed ziek is (hier was mijn zoontje ook een paar dagen echt flink ziek).

Zooooooooo hey, das wel errug heftig zeg… :o die laatste 2 foto’s… :o

Slik!



:shock:



Nou, zo erg heeft ze het goddank niet.

Wat vreselijk zeg, hoe heeft hij dit doorgemaakt, zoveel jeuk en zoveel pijn? Ook op zijn oogleden zelfs. Dat is voor jullie ook zwaar geweest zeg! Oeh, ik moet er niet aan denken dat mijn kleine meid er zo onder zou zitten!



Ik denk dat we geluk hebben met een matige uitbraak. De vlekjes zijn nu bijna helemaal weggetrokken, maar de blaasjes/harde puntjes (halve mm doorsnee) zitten er nog wel. Het zijn nu net pukkeltjes.

ik denk dat er misschien nog wel wat meer plekjes komen. Simone heeft nu ook al een week de waterpokken en elke dag kwamen er meer plekjes. Ze had ze vooral op haar hoofd/gezicht.

Ze heeft een week flink koorts gehad, maar gebruik nu die zalf van VSM. Dat werkt echt goed. :hug: Sterkte.