waterpokken, hoe kun je de jeuk verzachten?

Hallo,

Boaz heeft sinds gisteren waterpokken die maar heel langzaam opkomen. Ik verwacht dat hij morgen ineens helemaal volzit dus ik wil graag iets kopen om de jeuk te verzachten. Ik heb iets gelezen van Calendula emulsie van VSM? Zijn er verder nog andere dingen wat de jeuk kan verzachten?

Alvast bedankt :-*

Havermout kopen morgen. Dat doe je dan in een washandje en als je dat dan in het water doet (washandje dichtlaten zodat de havermout er niet uit loopt) en uitknijpen, er komt dan vettig water uit wat op melk lijkt. Dat helpt heel goed tegen de jeuk!

succes he!

vsm calendulan emulsie speciaal voor de waterpokken

nestosyl!

Werkt als een trein want het verdooft ook plaatselijk,echt topspul!

Havermout in bad is idd ook top voor het genezen!

Beterschap! :hug:

@renzosmam wrote:

nestosyl!

Werkt als een trein want het verdooft ook plaatselijk,echt topspul!

Havermout in bad is idd ook top voor het genezen!

Beterschap! :hug:

Waar kan ik nestosyl kopen, gewoon bij kruitvat? En wat is dat precies: een creme?

thnx :-*

nestosyl is een zalf.

idd bij kruidvat etos ed. te halen.

Oranje verpakking.

Tegen schrammen maar ook insectenbeten.

Ik kreeg het als tip toen en het werkte zo goed,tegen de jeuk,voor het genezen en tégen de littekentjes.

Ik smeerde het vooral op alle vreselijke grote en de pokken in zijn gezicht.

Verder deed ik zijn lijfje voor de nacht met baby/kind mentholpoeder.

En toen het begon te genezen ook een soort zalf als bepanthen om het genezen te bespoedigen.

Hij heeft nagenoeg géén littekens overgehouden en had ook echt niet zo een erge last van de jeuk en hij zat wél echt vreselijk onder :shock:

Ik noemde hem grindtegel :silenced:

Als ik hem over zijn bolaaide dan voelde je gewoon net alsof je een grindtegel aaide :lol: 8)

:lol: hihihi grindtegel :mrgreen: ik ga morgen gelijk even zoeken. Ik vind het alleen erg vreemd dat de waterpokken(dat denk ik hoor) zo langzaam komen. gISTEREN HAD HIJ ER ZEG MAAR 10(oeps capslock :oops: ) en vandag een stuk of 30. Ik meen toch dat het heel erg snel moet gaan? Dat had Milou i.i.g. wel toendertijd.

kuzzz

de een krijgt meer waterpokken als de ander. sommige zitten van top tot teen onder en de ander komt er van af met een paar.

wat ik wilde neerzetten staat er albij dus dat word dan een beetje dubbel op. meis heel veel sterkte en hoop dat hij er gauw van af is!

:hug:

@lydia wrote:

Havermout kopen morgen. Dat doe je dan in een washandje en als je dat dan in het water doet (washandje dichtlaten zodat de havermout er niet uit loopt) en uitknijpen, er komt dan vettig water uit wat op melk lijkt. Dat helpt heel goed tegen de jeuk!

succes he!

dat had ik nog niet eerder gehoord :thumbup:

ik heb er nog 1 te verwachten met waterpokken.

helpt het ook tegen eczeem jeuk?

O dat had Joy ook!

Het kwam elke keer met vlagen. Wel een keer of 4/5 kwamen er nieuwe.

In het begin leek het weinig de eerste 2 vlagen maar daarna… :think:

Verder havermout hielp hier goed. En van VSM speciaal voor waterpokken iets. Al moest zij ook nog een creme van de dokter (ontstoken enzo! :frowning: )

Ik las hier al iets over mentholgel, maar wij moesten (op het werk) altijd mentholgel adviseren. Zeker bij waterpokken. Mentholgel mag wel op open plekjes en poeder beslist niet (ivm kans op ontstekingen). Daarbij zit in de gel water en dat verkoelt extra.

Succes in ieder geval!

Groetjes,

Iris

@monique wrote:

de een krijgt meer waterpokken als de ander. sommige zitten van top tot teen onder en de ander komt er van af met een paar.

wat ik wilde neerzetten staat er albij dus dat word dan een beetje dubbel op. meis heel veel sterkte en hoop dat hij er gauw van af is!

:hug:

@lydia wrote:

succes he!

dat had ik nog niet eerder gehoord :thumbup:

ik heb er nog 1 te verwachten met waterpokken.

helpt het ook tegen eczeem jeuk?
JA! :thumbup:

Dat helpt idd ook daartegen.

Je hebt ook een badspul al in een flesje met havermout,maar weet niet hoe het heet :oops:

witte ronde fles met haverstengels of hoe het ook heet op de onderkant zo rondom in het oranje geel,lekker duidelijk hé :roll: :oops: :wink:

En idd waterpokken kunnen snel gaan maar hoeft niet.

A;s hije r zelf goed afblijft dan besmet hij zichzelf ook niet door :thumbup: want dat vocht is besmettelijk.

En idd gel is beter dan poeder…maar R had het 4 jaar geleden toen was gel niet op de markt of iig niet ‘‘hip’’ :shifty:

thanx renzosmam! gewoon bij de drogist te halen?

kom er wel uit hoor met je beschrijving kijk gewoon naar alles wat oranje, geel en wit is of vraag het :mrgreen: :wink:

Mijn kleine meid zit ook helemaal onder de waterpokken en havermoutbadje helpt perfect bij der, na het badje is de jeuk weg zegt ze. :thumbup:

Hier alles geprobeerd: de calendulanzalf en Lotio Alba, mentholpoeder, havermout…, maar het hielp niets. Heb de huisartsenpost gebeld en verteld dat ons meisje verging van de jeuk. Op recept Koelzalf gekregen en dat werkte echt direct! En het advies was ook om paracetamol te geven.

Misschien kun je deze zalf ook gewoon kopen bij de apotheek. Op de tube stond de prijs vermeld: € 2,23… dus het kost ook nog eens bijna niets!

En, ook niet onbelangrijk, je mag het ook op open plekjes smeren. Dat mag met de reguliere smeerseltjes dus niet!

Ik zou het dus voor laten schrijven door de huisarts!