waterpokken en slecht eten

Onze kleine van 10 maanden heeft de waterpokken. Op de 3e dag had ze in de ochtend koorts, maar is gelukkig weer gezakt. Haar eetlust is beneden pijl, terwijl ze voor alles altijd haar mond wel open deed. Ze drinkt ook niet goed.



Hoe kan ik er voor zorgen dat ze toch voldoende vocht binnen krijgt?



Vanochtend ging net een flesje in, liet wel wat staan. Voor de rest probeer ik haar wel steeds het eten of een fles aan te bieden op momenten dat het etenstijd is, maar ze draait haar hoofd weg. En gaat heel hard krijsen. Heel af en toe als ze echt een droge mond heeft wil ze wel drinken, maar dat is echt heel zelden, is eigenlijk nog maar tot 1x toe gelukt.



Gisteren heeft ze heel vel geslapen en wat ze heel hangerig. Ze kan dan lekker in je nek kroelen en tegen je aan hangen, vandaag echter is het veel huilen en niet echt tevreden.



Wat nu? gewoon ff aankijken? Ben voor de koorts al naar de HA geweest, maar die zei niet echt iets waar ik wat aan heb…



Tips?


Geef je al diksap of bijvullimonade?



Misschien kan je dan ijsjes maken van water met wat diksap??

Ik heb wel eens bij mijn zoontje toen hij de griep had en ook niet wilde drinken met een spuitje die ik ook voor de antibiotica gebruikte wat in z’n mondje gespoten.

elk uur een beetje en gewoon steeds z’n flesje met sap bij hem neer gezet, zodat als hij wilde het gewoon kon pakken.



als je dochter echt niets binnen krijgt zou ik wel weer bellen met de huisarts.



succes met je meisje , dat ze maar sne weer beter mag worden!



liefs van rose :-*

Het probleem is dat ze gewoon niks in haar mond wil hebben. Wellicht heeft ze daar ook pokjes/ blaasjes zitten. Vast voedsel zoals yoghurt, fruithap gaat er met een lepel wel, maar moeizaam in. Water, roosvicee, melk, noem maar op wat iets cvan vloeibaar is weigert ze perminent. Behalve de ochtendfles, godzijdank…



Hoe lang moet ik dit aanzien. Het is vandaag de 2e dag dat ze amper drinkt en denk ongeveer 3e dag dat ze minder eet.

dat ze niet eet zou ik me niet druk om maken, het drinken wel.

probeer het idd eens met ijsjes of bel toch even naar de ha.



kleintjes raken snel uitgedroogd.



liefs van rose :-*

@June72 wrote:

Het probleem is dat ze gewoon niks in haar mond wil hebben. Wellicht heeft ze daar ook pokjes/ blaasjes zitten. Vast voedsel zoals yoghurt, fruithap gaat er met een lepel wel, maar moeizaam in. Water, roosvicee, melk, noem maar op wat iets cvan vloeibaar is weigert ze perminent. Behalve de ochtendfles, godzijdank…



Hoe lang moet ik dit aanzien. Het is vandaag de 2e dag dat ze amper drinkt en denk ongeveer 3e dag dat ze minder eet.




Zou hier niet te lang mee wachten, aangezien waterpokken ook in de keelholte kunnen zitten en ze dus naar binnenslaan. Hierdoor komt ook dat ze niet of nauwelijks willen drinken met als gevolg uitdroging en vaak opname. Zou zelf dus even de ha raadplegen als ik jou was.

@mutsy wrote:



Zou hier niet te lang mee wachten, aangezien waterpokken ook in de keelholte kunnen zitten en ze dus naar binnenslaan. Hierdoor komt ook dat ze niet of nauwelijks willen drinken met als gevolg uitdroging en vaak opname. Zou zelf dus even de ha raadplegen als ik jou was.




De HA constateerde iets van een beginnende keelonsteking want zij zag witte bulten op de amandelen. Niks aan doen, ff aankijken :eh:



Ze drinkt wel wat van een lepeltje. Beetje yoghurt, fruithap ed gaan er wel mondjes maat in. Oppassen met hoesten want dan komt alles met een supervaart er weer uit.



Gek genoeg eet ze haar boterhammetje wel. Als ze iets aan de keel heeft of pokjes zou hebben, dan is brood toch wel ruw en dus pijnlijk om te eten, niet??



We denken dat ze iets onder de leden heeft , naast de pokken en nu toevalligerwijs alles samenhangt waardoor het niet duidleijk is waar het aan ligt en wat ze heeft. misschien zit ze in een spongetje.



Volgens CB is het zien van de fles/ speen en meteen huilen en krijsen een fase…