Op het KDV heerst nu de waterpokken.
2 weken geleden kwam Lucas er mee thuis.
Gelukkig hadden we 2 weekjes vrij ivm de meivakantie, en toen hij gisteren weer ging was alles weer in orde.
Alleen nog wat rode vlekjes, geen korstjes oid meer.
Maar nu komt Robin net naar me toe en zegt dat hij de waterpokken heeft, en inderdaad.
ik heb er nu 6 geteld op rug, buik en lies.
Ik moet morgen werken dus het was de bedoeling dat hij naar school gaat en daarna naar de BSO.
Ik weet dat de pokjes besmettelijk zijn 1 á 2 dagen vóór de uitslag tot het moment dat er overal korstjes opzitten.
Op internet lees ik dat kinderen in principe naar school/KDV/BSO mogen als ze zich goed voelen, maar dat je dit wel even moet overleggen vantevoren, ook omdat andere ouders bezwaar kunnen maken.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Mijn moeder zou op kunnen passen, dus dat is verder geen probleem.
Maar moet ik morgenochtend eerst school maar even bellen of hem gewoon laten gaan?
Tot nu toe heeft hij er niet veel last van. Alleen wat minder eetlust.
Zolang hij zich goed voelt zou ik hem gewoon naar school laten gaan en het dan even melden. Bij ons op het kdv mogen kindjes gewoon komen, we waarschuwen ouders alleen voor het infectiegevaar wat een stuk groter is als thuis.
Jij werkt op een KDV?
En daar mogen kindjes terwijl ze besmettelijk zijn dus gewoon komen?
Yep, wij voeren GGD-beleid en de GGD ziet geen reden om kindjes met waterpokken te weigeren.
bij ons mogen ze niet komen, alleen als de blaasjes ingedroogd zijn, ivm het vocht wat dan op al eht speelgoed komt, dus eigenlijk vanwege de hygiene
@konijn wrote:
bij ons mogen ze niet komen, alleen als de blaasjes ingedroogd zijn, ivm het vocht wat dan op al eht speelgoed komt, dus eigenlijk vanwege de hygiene
Hier idem
Ik snap niet zo goed waarom kinderen niet mogen komen.
Het is namelijk ook al besmettelijk voordat de blaasjes te zien zijn, dus thuishouden heeft dan weinig nut meer. Sem was er echt wat ziek van en sliep s’nachts vreselijk slecht door de jeuk, en heb hem daarom wel thuisgehouden van de peuterspeelzaal. Maar dat hoefde dus niet perse.
Er word wel altijd een papier op school gehangen als het op school heerst.
En de hygiene… tja, kinderen met vieze neuzen e.d. smeren toch ook ongezien allerlei dingen aan speelgoed die je met het blote oog niet ziet.
Denk aan diverse bacteriën, virussen e.d.
Ik heb gebeld en op de BSO mocht hij komen, ze gingen inderdaad uit van de GGD.
Op school moesten ze eerst overleggen en werd er 's middags een keer terug gebeld dat het toch wel mocht.
Robin was vandaag sowieso te ziek om te gaan, hij heeft niks gegeten, had koorts en was hangerig.
Maar bij beide kon het dus.
Het enige vervelende nu is dat morgen de schoolfotograaf komt.
Even afwachten hoe hij zich voelt, maar de foto’s worden dan toch niet echt helemaal leuk…
Bij ons op school mogen ze niet komen bij waterpokken, dit omdat de blaasjes open kunnen gaan en die vloeistof komt dan op speelgoed.
Er zit op de kleuterbouw een jongen die herstellende is van leukemie, dus daarom mag je kind met wat voor ziekte dan ook absoluut niet naar school tot het over is.