Vanavond hebben we geconstateerd dat Dana de waterpokken heeft. Ik vraag me eigenlijk af of dit kwaad kan voor haar jonge zusje van nog geen 2 weken oud? Weet iemand dat?
Ik weet niet, zou even contact opnemen met je huisarts morgenochtend vroeg.
P.s. nog gefeliciteerd !!
Als jij zelf waterpokken hebt doorgemaakt hoef je je helemaal geen zorgen te maken, je jongste zit nog tjokvol met jouw antistoffen en de kans dat zij ze nu ook krijgt is ernstig te verwaarlozen.
(ik heb dit zelf aan de hand gehad toen Nina net 11 dagen oud was) :-*
Ik weet niet of het kwaad kan voor je kleine meisje.
Wel hebben ze mij verteld dat als je kindje in het eerste levensjaar de waterpokken krijgt, de kans groot is dat ze het nog een keer krijgen.
Beterschap voor je dochter hopelijk heeft ze er niet teveel last van!!
@Mellie wrote:
Als jij zelf waterpokken hebt doorgemaakt hoef je je helemaal geen zorgen te maken, je jongste zit nog tjokvol met jouw antistoffen en de kans dat zij ze nu ook krijgt is ernstig te verwaarlozen.
(ik heb dit zelf aan de hand gehad toen Nina net 11 dagen oud was) :-*
Tnx Mellie! Ik heb vanochtend even de vragenlijn van het consultatiebureau gebeld en dit was min of meer ook hun antwoord. Zij zeiden wel dat Lieke het wel kán krijgen, dan moet ik opletten of ze goed blijft drinken, niet suf wordt en de temp niet te hoog oploopt.
Ik ben iig weer gerust gesteld, gewoon in de gaten houden.
Dave had in feb. de waterpokken… en twee weken later had Jade ook 5 pokjes… daar is het gelukkig bij gebleven…
ze was toen 2,5 mnd…
Je oudste was trouwens al besmettelijk 3 dagen voor de uitbraak…tot alle korstjes zijn ingedroogd…
en de incubatietijd is 2 wk…
tegen de jeuk kan je je kind in bad zetten met een washandje vol havermout…de sap die vrijkomt zorgt dat de blaasjes sneller indroger en dat het minder jeukt.