Waterpokken bij baby

Bij max op het kinderdagverblijf heersen de waterpokken. Dikke kans dat Max ze nu dus ook te pakken heeft.

Maar kan dit geen kwaad voor Fleur, ze is 5 weekjes vandaag…

Het enige wat ik weet is dat als kinderen onder de 1 jaar de waterpokken krijgen dat ze het later nog een keer (kunnen) krijgen. Of het kwaad kan bij zo’n heel kleintje…geen idee :think: . Bij mijn dochtertje op het kinderdagverblijf heerst ook regelmatig de waterpokken maar ze heeft ze vooralsnog niet opgepikt.

Hoer heb ik een paar weken geleden dezelfde vraag aan het cb gesteld.

Het cb vertelde me dat het geen kwaad kon, maar wel vervelend zou zijn voor jasper.

hij heeft het nog niet gekregen

mijn dochter kreeg de waterpokken op dag 3 nadat jonas geboren is. De verloskundige vertelde dat, wanneer je zelf (als moeder) waterpokken hebt gehad, je baby de eerste maanden beschermt is…ze heeft dus antistoffen meegekregen.

wel voorzichtig zijn, als max het krijgt hem niet laten knuffelen of kussen met zn zusje.

Sterkte!

Heb jij ze zelf gehad Clau?

Zo ja, dan maak je nóg minder kans dat Fleur ze krijgt doordat jij BV geeft en áls ze dan toch onverhoopt pokken krijgt zal het in heel lichte mate zijn :-

Ryan heeft momenteel waterpokken, die heeft hij opgelopen van het dochtertje van vrienden van ons.

Nadia is hier geweest toen Nina 11 dagen was en heeft haar vastgehouden, twee dagen later braken bij Nadia de waterpokken door :?

Nina heeft iig niets, dus ik ga er van uit dat zij beschermd is.

Ik zeg dan ook vol vertrouwen: don’t worry meis :-

Tnx voor de antwoorden :-* .

Mellie, ik had de ha toch maar even gebeld gisteren en die zei ook al dat ze als het goed is nog voldoende beschermd is, door en de BV en door de antistoffen die ze bij de geboorte heeft meegekregen (wat Ninja ook zei).

Moet wel alert blijven en aan de bel trekken als ze verhoging of diarree krijgt.

Hoe is het met Ryan, gaat het een beetje met de jeuk? :hug:

Een collega van mij wilde op kraamvisite komen, maar bij haar heerste de waterpokken. Ik heb toen voor de zekerheid de huisarts gebeld en die adviseerde mij om die collega af te bellen. Demy was toen ook een paar weken.

@Claudje wrote:

Tnx voor de antwoorden :-* .

Mellie, ik had de ha toch maar even gebeld gisteren en die zei ook al dat ze als het goed is nog voldoende beschermd is, door en de BV en door de antistoffen die ze bij de geboorte heeft meegekregen (wat Ninja ook zei).

Moet wel alert blijven en aan de bel trekken als ze verhoging of diarree krijgt.

Hoe is het met Ryan, gaat het een beetje met de jeuk? :hug:

Ja gaat goed meis, pokjes drogen al goed in en meneertje klaagt niet veel meer :smiley:

Ik had erger verwacht eerlijk gezegd maar hij gaat gewoon naar school en hij houd zich goed :inlove:

Wanneer zijn de pokken precies uitgebroken? Zie je al iets bij Max?

@Miepel wrote:

Het enige wat ik weet is dat als kinderen onder de 1 jaar de waterpokken krijgen dat ze het later nog een keer (kunnen) krijgen.

Hier heeft Jesse vanaf 2 april de waterpokken. Toevallig moest ik bij de dokter zijn voor iets anders (vanaf 1 april heeft hij oorontsteking :roll: ), en heb het toen gevraagd over de waterpokken, hoe dat zat bij baby’s onder de 1 jaar:

Haar antwoord was dat het er vooral aan ligt hoe hevig dat ze het hebben: bij Jesse zat z’n hoofdje helemaal onder en z’n rug. Dat was volgens haar voldoende zodat hij het niet meer krijgt. Maar krijgen ze bijvoorbeeld maar 7 blaasjes, dan is de kans groot dat ze niet genoeg weerstand opbouwen en het dus nog een keer krijgen.

Maar hoe het zit bij die hele kleintjes, sorry daar kan ik je niet mee helpen! Succes!

Groetjes,

Willy

Willy, zoiets hoorde ik van de week ook, als ze meer dan 15 blaasjes hebben was voldoende om het niet meer te krijgen. :think: Dikke kans dan dat Thom ze ook nog krijgt, ik weet niet meer hoe hevig hij ze destijds had.

Mooi Mellie dat Ryan er niet zo heel veel last van heeft gehad. Ik vind het zo zielig voor de kindjes die vreselijk jeuk.

Vooralsnog zie ik bij Max nog niets. Bij dat vriendje van hem op het kinderdagverblijf zijn de blaasjes afgelopen dinsdag geconstateerd. Maar dan zou Max toch al eerder besmet moeten zijn?

Ik twijfel of Luca ook beginnende waterpokken heeft, hij heeft op zijn hoofd aardig wat rode bultjes, en op zijn buik maar een paar en zijn rug valt ook wel mee. Maar ik weet niet precies hoe het eruit ziet, ik denk dat die bultjes pas vandaag zijn begonnen dus moet ik morgen ff kijken of het blaasjes zijn??