watermeloen

ik heb even een vraagje mijn zoontje heeft koemelkallergie en mag dus niet veel nu heb ik vandaag een watermeloen gekocht en vroeg me af of ik hem dit wel mag geven en zoja hoe kan ik het beste de meloen klaar maken gewoon prakken maar eerst de pitjes er uit pulken?

Ik heb geen idee of je dat hem mag geven.

Maar hoe oud is je zoontje ?

Hier krijgt mijn dochter gewoon een stuk meloen in der handjes waar ze dan lekker op sabbelt en bijt :smiley:

oh ja vergeten te zeggen hij is 8 maand

Oww dan kun je dat gewoon in het handje geven hoor.

Vinden ze lekker om aan te sabbelen/zuigen/bijten.

Hier krijgt ze bijna dagelijks meloen :smiley:

Als je het gaat prakken dan hou je alleen maar water over, is niet de bedoeling neem ik aan.

nee dat niet maar vindt het een beetje eng om het in zn handje te geven straks stikt ie als er een stukje achter in zn keelschiet en mag het trouwens ook met koemelkallergie?

Is hij gewend aan stukjes in zijn mond ?

Liga/boterham/etc ?

Dan kun je het makkelijk geven hoor, hier breekt ook wel eens een groot stuk af maar die spuugt ze dan ook wel weer uit.

Soms zitten er zoveel in haar mond dat ze wel 6 stukken uit spuugt :mrgreen:

Ze is er nog nooit in gestikt, sta der soms wel van te kijken zoveel dat ze in haar mond stopt :shock:

Maar ik heb eigenlijk geen flauw idee of het kan met koemelkallergie, maar meloen is eigenlijk alleen maar water :think:

Maar ik zal het gewoon even proberen je ziet vanzelf wel hoe het gaat.

@hendrika wrote:

nee dat niet maar vindt het een beetje eng om het in zn handje te geven straks stikt ie als er een stukje achter in zn keelschiet en mag het trouwens ook met koemelkallergie?

Waarom niet zou ik bijna zeggen, meloen is fruit en daar zit toch geen

melk in (is mijn eerste reactie :think: )

@Paschal75 wrote:

@hendrika wrote:

ja was het maar zo makkelijk met koemelkallergie gaat het niet alleen om de melk producten zelfs een sinasappel mag niet vandaar mijn vraag maar probeer het toch maar niet straks kriijgt ie er last van en is die weer ziek volgende keer maar even aan de dietiste vragen wat nou kwa fruit wel en niet mag

Kun je dat niet op internet ergens terug lezen ??

Is dat niet ergens terug te vinden?

Ik weet het ook niet in ieder geval.

Hier krijgt hij het ook uit het vuistje.

Maar hij is het gewend. Niet meteen overigens, maar sinds een maand of 1,5 eet hij met ons mee en dus ook gewoon in kleine stukjes gesneden net als zijn broer. Al heeft die wel iets grotere stukken.

Meloen is hier gewoon een schijfje waar hij van bijt.

@hendrika wrote:

@Paschal75 wrote:
@hendrika wrote:

ja was het maar zo makkelijk met koemelkallergie gaat het niet alleen om de melk producten zelfs een sinasappel mag niet vandaar mijn vraag maar probeer het toch maar niet straks kriijgt ie er last van en is die weer ziek volgende keer maar even aan de dietiste vragen wat nou kwa fruit wel en niet mag

Oke dat wist ik niet.

Kun je niet informatie inwinnen bij je huisarts of CB of degene die

je heeft vertelt over koemelkallergie?

ik voor nu eerst maar even wat andere fruit gegeven en wil morgen even contact opnemen met de dietiste en vragen of het mag.

bedankt voor jullie reactie’s

Mijn zoontje heeft ook koemelkallergie en ik heb al eerder meloen gegeven zonder problemen hoor. Wat betreft de koemelkallergie zelf geldt dat dit natuurlijk niet in fruit zit. Het enige is dat als je kindje een KMA heeft, er een verhoogde kans bestaat dat ie ook op andere voedingsprodukten een allergie ontwikkelt. Daarom wordt geadviseerd langzaam op te bouwen: telkens een tijdje hetzelfde enkelvoudige produkt en dan weet je of het wel of geen reactie uitlokt. Het is toch een beetje proefondervindelijk. Alleen is bekend van citrusvruchten (dus sinasappel) en bijv aardbei, dat deze sterker allergeen zijn, dus sneller tot een reactie kunnen leiden.

Ik moet zeggen dat ik niet zo principieel ben geweest hoor :eh: . Fruit gaat tot nu toe hartstikke goed, ook aardbei en sinaasappel ook. Mijn persoonlijke mening is dat er tegenwoordig nogal overdreven mee wordt omgegaan. Ik ben gewoon ook al met 4 maanden begonnen met bijvoeden en de kinderarts kon zich er in vinden. Er is tegenwoordig ook genoeg onderzoek waaaruit blijkt dat je met het uitstellen van bijvoeding helemaal geen allergie voorkomt. Bovendien wordt er tegenwoordig al snel over een KMA gesproken, terwijl dit als je gaat testen maar heel wienig voorkomt (hoewel ik van jou aanneem dat dit ook echt het geval is bij jouw kindje, aangezien je bij de dietiste loopt)

Succes in ieder geval :-*

@maria77 wrote:

Mijn zoontje heeft ook koemelkallergie en ik heb al eerder meloen gegeven zonder problemen hoor. Wat betreft de koemelkallergie zelf geldt dat dit natuurlijk niet in fruit zit. Het enige is dat als je kindje een KMA heeft, er een verhoogde kans bestaat dat ie ook op andere voedingsprodukten een allergie ontwikkelt. Daarom wordt geadviseerd langzaam op te bouwen: telkens een tijdje hetzelfde enkelvoudige produkt en dan weet je of het wel of geen reactie uitlokt. Het is toch een beetje proefondervindelijk. Alleen is bekend van citrusvruchten (dus sinasappel) en bijv aardbei, dat deze sterker allergeen zijn, dus sneller tot een reactie kunnen leiden.

Ik moet zeggen dat ik niet zo principieel ben geweest hoor :eh: . Fruit gaat tot nu toe hartstikke goed, ook aardbei en sinaasappel ook. Mijn persoonlijke mening is dat er tegenwoordig nogal overdreven mee wordt omgegaan. Ik ben gewoon ook al met 4 maanden begonnen met bijvoeden en de kinderarts kon zich er in vinden. Er is tegenwoordig ook genoeg onderzoek waaaruit blijkt dat je met het uitstellen van bijvoeding helemaal geen allergie voorkomt. Bovendien wordt er tegenwoordig al snel over een KMA gesproken, terwijl dit als je gaat testen maar heel wienig voorkomt (hoewel ik van jou aanneem dat dit ook echt het geval is bij jouw kindje, aangezien je bij de dietiste loopt)

Succes in ieder geval :-*

hier dus een jongetje met beste wel heftige kma de pepti werkt niet eens goed genoeg de simpele rijstebloem werdt ie ziek van de eerste liga ook last dus ik ben wel voorzichtig met wat ik geef op advies van de dietiste mochten we gluten (pasta) proberen te geven dit ging helemaal mis dus hij reageerd steeds behoorlijk opnieuwe dingen nu houden we ons gewoon even strekt aan de allergie voorschriften in de hoop dat nieuwe dingen over een tijdje wel goed gaan.

Hoi,

volgens het voedselintroductieschema van Stefan Kleintjes mag een kindje vanaf zes maanden meloen (zonder pitjes). Heb nog even nagevraagd aan een vriendin van mij die haar middelste ruim twee jaar bv gegeven heeft en toen zelf en voor hem een koemelkvrij dieet volgde. Ze heeft het met een maand of acht ook gegeven en zonder problemen. Haar jongste heeft ook koemelkallergie en krijgt nu ook koemelkvrije borstvoeding en die mag ook al meloen.

Groetjes van Marloes