waterkoker

ik zou graag willen weten hoe jullie die ontkalken…

ikzelf doe het met azijn, maar ja dat stinkt zo he :sick: en daarna nog diverse keren met water nakoken om de smaak en stank weg te werken…

dus heeft iemand een ander niet stinkend idee?

@marloes vip wrote:

Nee eigenlijk niet. Hier wel azijn, werkt beter als al die dure middeltjes. Senseo en koffiezetapparaat gaan hier ook met azijn. Is het allerschoonste.

Hier ook zo…

Ik ook met azijn. Maar dan niet de waterkoker aanzetten zodat het warm wordt, maar gewoon koud laten weken. Ik kan niet zeggen dat ik een nasmaak of geur heb :think:

Ik heb in de Horeca gewerkt en ontkalken met gewone azijn is slecht…

Zo´n klein flesje van Melita van de Blokker is toch niet zo duur?

Van dat groene spul…

Ik moet eerlijk zeggen dat als het te gortig word ik een nieuwe koop :oops:

Heb er net eentje weg bij de hema van een tientje.

Ik gebruik zelf geen waterkoker, maar volgens mij kun je hiervoor ook een Steradent tablet gebruiken. Nachtje laten staan en dan goed uitspoelen.

ik heb uit duitsland een soort van poeder, het heet citronesauer, is ook speciaal voor het ontkalen van de waterkoker en koffiezetapparaat. Vind het erg fijn spul. (maar ja als je niet in de buurt woont van duitsland is het lastig)

@#puk# wrote:

Ik ook, :smiley: .

dat flesje van melita gebruik ik ook af en toe

werkt goed

@stillewater wrote:

@#puk# wrote:

De mijne is al 12 jaar oud… een Krups… kan er geen afscheid van nemen…

:inlove:

Ik gebruik puur azijn, werkt het beste. Hiervoor die gekke zakjes gebruikt maar dat stinkt zo en dat adem je toch allemaal in! En ook belachelijk duur trouwens.

Ik heb nu een tefal quick cup en daar gooi ik twee 500 ml flessen doorheen en vang ik op in een schaal. Dan doe ik die schaal in de badkamer om beide douchekoppen te ontkallken.

Azijn. Azijn met water koken, een nachtje laten staan en tadaaaaaa…Kalkloos. :thumbup:

Hier ook azijn; verdunde schoonmaakazijn. Gaat :thumbup:

@marloes vip wrote:

@Greetje14 wrote:

Van dat groene spul…
Geen gewone azijn maar schoonmaakazijn. En dan wel verdund hoor. Hier is het nog nooit zo gortig geworden dat ik een nieuwe moest kopen, maar we hebben wel een van de hema, een witte. Nu hebben ze ide ook in het aquablauw, jammer dat die witte pas uit mijn kraamtijd is (de vorige, geel hemageval zette de kraamzorgster aan zonder water er in kon die niet tegen).

Ik gebruik gewone azijn. Wat is er hier mis mee? wat zou dan zo slecht zijn?

Overigens kan ik hier alleen maar gewone azijn vinden. In Nederland zie ik zoveel soorten azijn, vraag me af of dat niet gewoon geld klopperij is :roll:

Weet iemand wat het verschil is en waarom schoonmaakazijn beter is?

Dat zo’n flesje ontkalker goedkoop is doet er bij mij niet toe, het gaat mij om de dampen die er af komen als je het kookt, je ademt dit allemaal in en ik vind dit heel slecht voor mij en mijn huisdieren en straks evt. kindjes.

@faizaa wrote:

@stillewater wrote:
@#puk# wrote:

Wauw! Bijzonder bijna :wink:

Ik ben denk ik zonder grappen al aan mijn vijfde of zesde toe… (in een jaar of 8 denk ik)

die van mij is denk een jaartje of 7 :think: mijn eerste :mrgreen:

@#puk# wrote:

@faizaa wrote:
@stillewater wrote:
@#puk# wrote:

Ik ben denk ik zonder grappen al aan mijn vijfde of zesde toe… (in een jaar of 8 denk ik)

Ja leuk is dat he… hij heeft ‘veel gezien’ en ‘en meegemaakt’

De liefde tussen jou en waterkokers is niet zo groot dus… :lol: :stuck_out_tongue:

Colle idd dus ook mijn eerste… :inlove:

@faizaa wrote:

@#puk# wrote:
@faizaa wrote:
@stillewater wrote:
@#puk# wrote:

Ja leuk is dat he… hij heeft ‘veel gezien’ en ‘en meegemaakt’

De liefde tussen jou en waterkokers is niet zo groot dus… :lol: :stuck_out_tongue:

Colle idd dus ook mijn eerste… :inlove:

Nee, het zijn niet mijn beste maatjes, maar kom niet aan mijn weegschaal daarentegen, die is nog van mijn oma geweest en ws weegt ie allang niet meer nauwkeurig, je kunt erop bouwen :wink:

Nee eigenlijk niet. Hier wel azijn, werkt beter als al die dure middeltjes. Senseo en koffiezetapparaat gaan hier ook met azijn. Is het allerschoonste.

@Greetje14 wrote:

Van dat groene spul…
Geen gewone azijn maar schoonmaakazijn. En dan wel verdund hoor. Hier is het nog nooit zo gortig geworden dat ik een nieuwe moest kopen, maar we hebben wel een van de hema, een witte. Nu hebben ze ide ook in het aquablauw, jammer dat die witte pas uit mijn kraamtijd is (de vorige, geel hemageval zette de kraamzorgster aan zonder water er in kon die niet tegen).