waterig + vervolgvraagje!

Ik zou graag jullie mening willen over het volgende.



Ik kolf iedere ochtend na de eerste voeding de borst leeg waar Wouter niet uit heeft gedronken. ('s Ochtends zit hij altijd zo vol van één borst, dat ie niet meer aan de andere toe komt.) Dat geeft altijd een behoorlijke opbrengst, vanochtend had ik in een kwartier 300 cc uit één borst ( :shock: :shock: inderdaad, je vraagt je af hoeveel dat kind dan naar binnen klokt aan de borst). De melk ziet er echter behoorlijk waterachtig uit, vooral de eerste melk die eruit komt. Op zich denk ik nou niet direct dat er iets mis is, want Wouter groet goed en is altijd tevreden. Nou heb ik wel eens gehoord dat de moedermelk bij gulzige kindertjes automatisch wat dunner kan worden.

Wat denken jullie? Zit er genoeg voeding in?

Hoi hoi,

Geen zorgen maken hoor! Je kunt er vanuit gaan dat het altijd voedzaam genoeg is en precies aangepast aan de behoefte van Wouter. De eerste melk is altijd het waterigst (bij mij ook) en de melk daarna is vetter. Dit is om eerst de ergste dorst van je kindje te lessen. En een dorstig kindje krijgt gewoon eerst wat meer waterige BV en daarna de vettere melk, voor zover ik heb begrepen. Ook wel logisch bij 300 cc uit 1 borst!! Inderdaad je vraagt je af hoe een kind dat naar binnenklokt! En waarschijnlijk haalt Wouter zelfs wat meer uit je borst dan de kolf :shock: Maar goed dat het niet allemaal vettere achtermelk is :mrgreen:

Sanne

@S@nne wrote:

Maar goed dat het niet allemaal vettere achtermelk is :mrgreen:

Sanne




Hum, nou, inderdaad :mrgreen: !



Dank je voor je antwoord. Ik dacht het zelf ook al hoor, maar het is wel even geruststellend om te lezen dat ik bevestigd word in mijn theorietje.

ook een tip, kijk eens naar suikerwater en bier, hardstikke waterig maar bomvol calorieen… :wink:

Hey meiden, dank voor de reacties!



Even een vervolgvraagje: het lijkt wel of er door die ene keer kolven 's ochtends overstimulatie plaatsvindt of zo, want ik krijg er steeds meer uit (laatst al 315cc). Het lijkt een luxeprobleem, maar ik word nu 's ochtends echt wakker met zere borsten en loop daardoor volgens mij het risico om een borstontsteking op te lopen.

Ik kan niet stoppen met kolven, want a. ik moet wel om de boel te verlichten b. ik moet een voorraadje opbouwen. Ik probeer nu om de borst maar niet helemaal leeg te kolven en de stimulering dus wat te temperen, maar vrees nu weer (nou ja, vrezen is een groot woord, zo groot is het probleem nu ook weer niet, maar jullie vatten 'm wel) dat ik op die manier niet voldoende aan de achtermelk toekom en de flesjes afgekolfde melk alleen, of vooral, voormelk bevatten.



Wat te doen?

Marion, misschien heb je iets aan deze link… ik heb zelf een tijdje een overproductie probleempje gehad en heb toen een aantal goede tips gekregen: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=11015. Succes!