Waterbevallingen

weet niet of het hier moet staan

Maar heeft iemand ervaring met een waterbevalling en hoe vond je het enz ?

Bij mijn dochtertje ben ik in het kraamhotel bevallen, ik wilde in het begin dolgraag thuis bevallen in een bad die je kunt huren.

Maar manlief die vond het allemaal een beetje eng, en hebben we gekozen voor het kraamhotel. Nu heb ik heel de ontsluiting in het warme water gelegen ( ligbad iets groter als een normaal bad ). Heerlijk vond ik dat, weeen waren ook veel erger als ik er uit moest.

Nu stop ik binnenkort met de pil, en wil ik nu wel thuis bevallen ( als het kan natuurlijk ) en een bevallingsbad huren.

Dus ben wel eens benieuwd naar jullie verhalen

Dus storm los

Helaas moet ik voor de 2e keer in het ziekenhuis bevallen maar zo’n lekker groot warm bad lijkt mij heerlijk!!!

Sorry, geen ervaring dus…

Frischling is de laatste keer toch in zo’n bevallingsbad bevallen :think: Misschien kun je haar een pb-tje sturen :wink:

Ik persoonlijk moet er niets van hebben: ben deze keer met weeen gaan douchen omdat iedereen altijd zegt dat dit zo lekker is, nou voor mij niet :hand: Ik had alleen nog meer pijn door die warmte :shifty: al vind ik dit wel jammer want voor’t kindje lijkt het me wel top… Dus succes met je zoektoch :thumbup:

@eisblume wrote:

Ik persoonlijk moet er niets van hebben: ben deze keer met weeen gaan douchen omdat iedereen altijd zegt dat dit zo lekker is, nou voor mij niet :hand: Ik had alleen nog meer pijn door die warmte :shifty: al vind ik dit wel jammer want voor’t kindje lijkt het me wel top… Dus succes met je zoektoch :thumbup:

Ik ook niet… brr…

Ben de eerste keer in het ziekenhuisbad gaan liggen…

Wilde eruit… deed veel meer pijn…

Ik moest er een uur in blijven… een hels uurtje was dat…

Was zoooo blij toen ik eruit mocht…

@eisblume wrote:

Frischling is de laatste keer toch in zo’n bevallingsbad bevallen :think: Misschien kun je haar een pb-tje sturen :wink:

Ik moest ook van de vk onder de douche gaan staan, maar dit vond ik ook echt VRESELIJK !! kon geen lekkere houding nemen, pijn nam ook flink toe.

Maar ontspannen in een bad liggen vond ik echt heerlijk :smiley:

@faizaa wrote:

@eisblume wrote:

Ik ook niet… brr…

Gek dat het toch zoveel kan verschillen, buiten het bad had ik moeite met mijn weeen, en in het bad heb ik met geen 1 wee moeite gehad. Kan ook niet echt zeggen dat ik weeen pijn vind doen :shifty:

Ik heb in mijn eigen bad gelegen, maar vond dat ook niet prettig. Ik leunde liever voorover ipv achterover te liggen (had rugweeën, mischien maakt dat uit?)

Ik vond het heerlijk om onder de douche te staan… en mij lijkt idd zo’n onderwater bevalling super!!..

@miranda79 wrote:

Ik heb in mijn eigen bad gelegen, maar vond dat ook niet prettig. Ik leunde liever voorover ipv achterover te liggen (had rugweeën, mischien maakt dat uit?)

Ik denk het niet,want ik had ook rugweeen maar ieder lijf is anders, en reageerd ook overal anders op zie je maar weer.

Als je thuis in bad wilt bevallen is het wel zaak dat je je vk dan vraagt of zij uberhaupt waterbevallingen begeleidt. Het leek mij ook geweldig en ik heb het aangekaart de vorige zwangerschap, maar daar deden zij niet aan, dan moest ik een andere vk gaan zoeken… Deze x móet ik in het zh bevallen, dus voor mij geen waterbevalling.

Dat kan, vond het dus sowieso niet prettig om druk (van de kleine) op mijn rug te hebben, heb dus ook niet gelegen tijdens de weeën. (liep nog vrolijk rond met 8 cm, zegt wel genoeg :wink: )

Ja klopt dat heb ik ook gelezen, dat er niet veel vk zijn die een waterbevalling willen doen.

Maar ja dan zal ik maar even moeten rond bellen op tijd.

Ja precies, als je net zwanger bent wat vk praktijken in de omgeving bellen hoe zij er tegenover staan, voor je je ergens aanmeldt. Hoop voor je dat je 1 kan vinden, lijkt mij ook heerlijk relaxed :inlove:

@romata wrote:

@faizaa wrote:
@eisblume wrote:

Ik ook niet… brr…

Gek dat het toch zoveel kan verschillen, buiten het bad had ik moeite met mijn weeen, en in het bad heb ik met geen 1 wee moeite gehad. Kan ook niet echt zeggen dat ik weeen pijn vind doen :shifty:

Eerste bevalling had ik rugweeen… zoals Miranda hieronder schrijft, ik kon ze niet opvangen op mn rug… wilde liever voorover of op een zij, gebogen liggen…

Tweede keer… beenweeen en die vond ik zelf idd ook goed te doen… kan me voorstellen dat ik toen wel in bad had gelegen… :angel:

@faizaa wrote:

@romata wrote:
@faizaa wrote:
@eisblume wrote:

Ik ook niet… brr…

Eerste bevalling had ik rugweeen… zoals Miranda hieronder schrijft, ik kon ze niet opvangen op mn rug… wilde liever voorover of op een zij, gebogen liggen…

Tweede keer… beenweeen en die vond ik zelf idd ook goed te doen… kan me voorstellen dat ik toen wel in bad had gelegen… :angel:

Ik had gewoon 'buikweeen :lol: 'maar moest en zou vooral bewegen en wiebelen. Liggen vond ik bij beide kindjes een hel :twisted: dus ook een bad was geen optie geweest denk ik :wink:

En tja pijn is relatief maar prettig vond ik de weeen iig niet :wink: mijn hele lijf stond te trillen :?

Faizaa waarom moest je in bad blijven?

Ik had alles geregeld voor een waterbevalling, maar uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen… Helaas ook deze ronde in het ziekenhuis…

Ik mocht bij mijn oudste in het bad bevallen…mijn eigen bad…soepele VK dus.

Maar ik kon bij hem ook niet lekker zitten in bad,heb wel met de weeen gezeten met de douchekop en daarna ging het dus zo snel dat ik lekker op bed ben gebleven.

Mijn dochter is zonder VK geboren…bijna in de wc pot…maar ik besloot gelukkig uit bad niet te gaan poepen maar op bed te gaan liggen en 5 minuten later lag onze dochter op mijn borst :shifty:

Bij een evt. 3e mag ik eigelijk het water n iet meer in omdat ik er iets teveel op ontspan en het dus erg hard gaat…maar ik denk dat ik mijn vk wel zo gek krijg dat als ik het echt wil ik wel in bad mag bevallen…dan wil ik het eigelijk wel helemaal zelf doen,dat zij kijkt…maar dat ik alles zelf verder regel…lijkt mij wel gaaf om mee te maken.