water vor de fles

Mischien kunnen jullie helpen iets op te helderen…

Nou lees ik regelmatig over gewoon kraanwater voor de fles…

OP de verpakking van mijn voeding ( similac) staat nog steeds dat je het water moet koken en laten afkoelen…

Wat vinden jullie of hebben jullie te horen gekregen hierover…

Liefs Tina

Wat ik altijd begrepen heb is dat je gewoon kraanwater kunt gebruiken. Tenzij je voeding van te voren klaar wilt maken en bewaart in de koelkast. Dan eerst koken en af laten koelen.

ik gebruikte hier altijd evian, en dat warmde ik dan op in de magnetron.

fleswater is beter tegen krampjes.

hoii

hier wil ik zelf geen kraanwater pakken het schijnt idd wel te kunnen maar doe het toch liever niet

mijn man werkt bij een bekend water bedrijf en we hebben zo een tap thuis zowel hete als koude kraan en meng zo de fles zonder de magnatron te gebruiken

bij me eerste heb ik barleduc gebruikt

De eerste 2 maanden gebruikte ik gekookt water, nu gewoon kraanwater.

als je voor 24 uur maakt: gekookt afgekoeld water

per flesje maken: gewoon kraanwater of barleduc

ik gebruik voor een verse fles gewoon kraanwater, maar dit kan omdat isa eigenlijk bijna geen krampjes heeft.

OKe… Het is dus ook gewoon een kwestie van gevoel natuurlijk…

Ik heb zo’n vermoeden dat wij loden leidingen hebben hier, dus voor de zekerheid maar gewoon gekookt en afgekoeld water…

Dit zet ik trouwens gewoon klaar in de koelkast voor een paar flesjes hoor…

Liefs Tina

Hier gewoon kraanwater. Bij loden leidingen mag dat inderdaad niet!

Wij gebruikten altijd mineraalwater omdat we loden leidingen in

ons vorige huis hadden (dat koken en af laten koelen vond ik zo

omslachtig, wij gingen voor gemak!) daarna gebruikten wij gewoon kraanwater.

@Miepel wrote:

Wat ik altijd begrepen heb is dat je gewoon kraanwater kunt gebruiken. Tenzij je voeding van te voren klaar wilt maken en bewaart in de koelkast. Dan eerst koken en af laten koelen.

En dat wordt dus weer afgeraden (voedign van te voren klaarmaken) gewoon per flesje klaarmaken dus :thumbup: :thumbup:

Gewoon kraanwater mag je idd meteen gebruiken. Als je voor doet bereiden een flesje dan idd afkoken en zo, maar dit wordt niet aangeraden.

Gewoon idd per voeding klaarmaken met gewoon kraanwater dan is het goed :stuck_out_tongue: