water uitkoken

Sorry, misschien word ik nu uitgelachen :wink: , maar ik maak de flessen voor Anouk nog steeds met uitgekookt water. Is dit normaal? Tot welke leeftijd moet dit? :roll:

Ik vergeet het steeds te vragen op het cb en kan hier ook niets over vinden op internet (of ik zoek niet goed).



Vanaf welke leeftijd geven jullie je kids gewoon kraanwater?



Alvast bedankt!

ik heb bij lucas de fles klaargemaakt met bronwater… en na de 6 maanden ben ik gewoon overgegaan op koud water uit de kraan, wat ik dan in de magnetron opwarmde( dus niet meer koken…)…



Lief van je dat je het nog voor je dochter doet, maar m.i. hoeft het dus niet meer!!

Volgens mij hoef je het nooit te koken als je de fles meteen geeft. Als je het in de koelkast wil bewaren dan moet je het wel koken. Dan kun je het 24 uur laten staan. In de koeling dan.

Ik heb een site gevonden waar het op staat.



http://www.gezondvgz.nl/{9b230514-7f14-4293-a7a5-56b4d036c36f}/d_cm7004

ik ook tot 6 maand gekookt water.



Als ik weg ga doe ik wel eens kokend water zodat ik niet meer hoef op te warmen, maar gisteren deed ik dat en het water was helemala geel na afkoelen, kon dus alsnog kraanwater pakken.

Hier nog nooit water gekookt, dus lekker gewoon water gaan geven hoor.

Ik heb ook nog nooit het water eerst gekookt heb altijd gewoon rechtstreeks het water uit de kraan gehaald en de fles gemaakt.

Wij hebben altijd ons gevoel gevolgd.

Uitkoken doen we nu nog! Gewoon met de vaat mee vind ik bah.

En sinds kort kraanwater, de reden was omdat ik dat nu makkelijker ga vinden, omdat onze meid niet meer alleen melk drinkt.



Maar volgens het cb mag het eerder



Gr Jen

Ok, dat is duidelijk :lol:

Dan krijgt onze meid vanaf nu lekker kraanwater!



Vandaar dat ik hierover niets kon vinden op 't forum… Iedereen is hiervan op de hoogte :wink:



Bedankt voor jullie reacties

hoi



ik was fransjes flessen iedere dag ff in een sopje en eens per week gooi ik ze in de magnetron sterilisator.



Kwa water gebruik ik af vanaf 4 a 5 maanden gewoon kraanwater in nl hebben we een van de schoonste waters dus vindt het onzinning het afkoken

Haha, niet iedereen is hiervan op de hoogte :oops: :oops: :oops: Ik kook het water voor Sterre’s flessen dus ook nog steeds, had er werkelijk geen idee van dat dat niet meer hoefde. Maar dat scheelt weer, werd er al een beetje simpel van, al dat gekook :mrgreen:

@Ke wrote:

Haha, niet iedereen is hiervan op de hoogte :oops: :oops: :oops: Ik kook het water voor Sterre’s flessen dus ook nog steeds, had er werkelijk geen idee van dat dat niet meer hoefde. Maar dat scheelt weer, werd er al een beetje simpel van, al dat gekook :mrgreen:




Haha, gelukkig maar. Was al bang dat ik de enige was :lol:

Ik vond het niet zo’n probleem om te doen. Ik haalde 1 keer per dag een hele kan uit de cooker. Maar kraanwater is een stuk makkelijker. Zeker met flesjes meenemen enzo…



Wel apart eigenlijk dat ze hierover niets hebben gezegd op het cb…

Ohw ja, flesjes uitkoken deed ik al lang niet meer. Die gaan gewoon in de vaatwasser mee… Ik spoelde de fles ook altijd gewoon om met kraanwater… :? Lekker inconsequent :mrgreen:

Wij hebben de eerste tijd bronwater gebruikt. Nu hebben we een water/kalk filter geïnstalleerd en gebruiken we dus gezuiverd kraanwater. Ook het overwegen waard.
hier gevonden https://www.waterkokeradvies.nl/beste-kokendwaterkraan/