hallo, alex is nu 4,5 maand oud en we gaan de borstvoeding afbouwen. Hij heeft vandaag het eerste flesje gehad en dit ging hartstikke goed. Moet het water dat in het flesje gaat nog uitgekookt of kan het gewoon uit de kraan?
En hij drinkt met difraxflesje, speen 2. Maar nu vond ik het aardig snel gaan, binnen 10 minuten flesje leeg (was op de helft even gestopt en krijsen!!). Is 10 min ook te snel? hij is nu wel tevreden.
Hoe vaak koken jullie de flesjes nog uit? En wassen jullie ze gewoon af met afwasmiddel?
Alvast bedankt.
Je kunt gewoon water uit de kraan nemen als je het flesje meteen gaat gebruiken. Als je de voeding (of het water) van tevoren wilt maken dan is het 24 uur houdbaar in de koelkast als je het water kookt. Dat geldt trouwens niet voor elke soort voeding. Als het flesje is warmgemaakt moet je hem binnen een uur opmaken. Maar ik lees al dat hij het in 10 minuten leeg heeft . Op zich is dat niet zo heel snel maar je zou ook een speen kunnen proberen met een kleiner gaatje (maat s van difrax). Heb ik bij Jasmijn ook lang gebruikt en pas later een m-speen gaan gebruiken.
De flesjes hoef je niet meer elke dag uit te koken want hij zal ook vast al van alles in zijn mond stoppen (dat is ook niet heel hygienisch). Een paar keer per week ofzo, misschien is 1 keer in de week ook al genoeg :think: . Ik was de flesjes voortaan gewoon af met afwasmiddel, wel goed naspoelen natuurlijk. En ik doe ze ook wel eens in de vaatwasser, gaat ook prima.
Kortom: Het komt niet meer zo heel precies als ze een beetje “ouder” worden.
Succes ermee! :thumbup: En hij heeft met 4,5 maand bv zeker genoeg afweerstoffen opgebouwd.
Hoi Grietje!
heb de flesjes van Avent, met de allerkleinste speen, maat 1. Anders drinkt Olivier te snel en verslikt hij zich ook iedere keer!!! heb ook een fles van Difrax, met driestandenspeen en gewone smallspeen geprobeerd maar meneertje verslikt zich continue!
maar ik geef ook N&trilon Hypoallergeen, dat is misschien wat dunner dan de gewone standaard. Want die geef jij?
En ik kooktje de flesjes en spenen in het begin elke keer uit tot ik hier las dat het echt niet nodig is, ik doe het nu eens in de paar dagen gewoon voor mijn eigen idee…en ik was ze af met de hand met een felssenborstel en afwasmiddel en droog ze met elke dag een schone doek.
En ik gebruik in principe gekookte water, maar soms vergeet ik het en gebruik ik gewoon kraanwater en Olivier reageert er goed op.
Succes!
Liefs, M-J
Hoi Greet,
Speen 2 van difrax is denk ik nog te groot voor Alex, helemaal als hij de borst gewend is. Ik zou het eerst nog even met een 1 (S) proberen. Emma is ook pas net van de 1 af. Emma doet gemiddeld 15 a 20 minuten over een flesje. Wij hebben het water nooit gekookt. De kraamverzorgster zei dat het water tegenwoordig van zo’n goede kwaliteit is dat jet niet meer hoeft te koken. De flesjes uit koken doen wij ook niet meer. We stoppen ze gewoon in de vaatwasser en dan zijn ze weer schoon genoeg.
Groetjes, Daniëlle
hoi meiden, bedankt voor de reacties! ga binnenkort maar weer eens speen 1 proberen dan… heb ik nog wel liggen.
maar eerst blijft alex toch nog zoveel mogelijk aan de borst en krijgt hij een paar keer per week een flesje op het kdv. Dan was ik ze daarna gewoon even af (gebruik voor het afdrogen elke keer een schone hydrofiele luier want ben met gewone handdoek bang dat er etensresten aan ztten en de luier is wat minder dik dus kom ik makkelijker in de fles)
En 1 keer in de week even uitkoken.