water koken of fles spa

hallo, binnenkort gaan wij op vakantie naar frankrijk. Het cb adviseerde mij om daar flessen water te gebruiken om melk mee te maken.

Maar ik vroeg me af, kan ik ook gewoon water uit de kraan uitkoken, af laten koelen en dan gebruiken? Lijkt me wat makkelijker.

Dit komt toch op hetzelfde neer?

Alvast bedankt!

Ik heb geen idee, maar ik zou toch gewoon lekker makkelijk een fles of flesjes water meenemen of daar kopen.

Ik zou flesjes water kopen en die opwarmen.

Wij hebben op gran canaria gewoon flessen water gebruikt. We hadden van huis een waterkoker meegenomen en zo het water gekookt voor de fles.

We gebruikten de waterkoker ook voor het opwarmen van potjes groente

Liefs, Chantal

@ssusanne wrote:

Maar ik vroeg me af, kan ik ook gewoon water uit de kraan uitkoken, af laten koelen en dan gebruiken? Lijkt me wat makkelijker.

Makkelijker is flessen water. Je kookt wat water en en doet er koud water uit de fles bij. Zo hoef je het ook niet af te laten koelen…

Dus fles water is makkelijker

Ik zou het niet doen. Er is veel verschil in het kraanwater in Frankrijk. Op sommige plaatsen is het bijv. gecloreerd of er zit te veel kalk in.

Er zijn ook plaatsen waar het water dezelfde kwaliteit heeft als bij ons, maar dit weet je dus niet altijd met zekerheid.

Flessen water zijn in Frankrijk ook overal te verkrijgen en hoef je dus niet persé vanuit Nederland mee te nemen.

Ik zou het niet doen. Er is veel verschil in het kraanwater in Frankrijk. Op sommige plaatsen is het bijv. gecloreerd of er zit te veel kalk in.

Er zijn ook plaatsen waar het water dezelfde kwaliteit heeft als bij ons, maar dit weet je dus niet altijd met zekerheid.

Flessen water zijn in Frankrijk ook overal te verkrijgen en hoef je dus niet persé vanuit Nederland mee te nemen.

bedankt voor alle reacties.

Ik neem 1 fles water mee voor de eerste dag en dan koop ik daar wel wat flessen water. GElukkig hebben we wel een magnetron in het chalet :slight_smile:

Fijne vakantie!