water in de koelkast

Hoi misschien weten jullie een oplossing voor m’n probleem mnt mijn koelkast.



Iedere keer staat er onder in m’n koelkast (onder de groentelades) een laag water.

Ik heb hem vorige week al al helemaal ontdooit en schoongemaakt en nu staat er dus alweer een hele laag water in. Als ik dat dus heb droog gemaakt staat ie morgen weer vol.

De rubbers zijn nog goed dus hij sluit wel goed af bovendien is de ijskast iets van 3 jaar oud dus hij kan toch nog niet kapot zijn?



De vriezer zit bij ons onder de koelkast.

Ik heb dat ook wel eens gehad. Achter in je koelkast zit als het goed is een soort randje(lekgootje) waar het water inloopt als het aan de achterkant naar beneden glijdt (weet even niet hoe ik het beter kan uitleggen :mrgreen: )Het loopt daar dan in een gat/gaatje. Wanneer er iets voor dat gaatje zit, of er een beetje in, zoals ijs of een stukje papier oid, dan kan het water niet meer weg, loopt het gootje over en komt het onderin je koelkast te staan.



Misschien is het dat???



Je kunt het gaatje even een beetje doorsteken met een dunne achterkant van een lepeltje of een breinaald of zoiets!

Hoi pluutje nee dat is het niet dat dacht ik namelijk ook.

Ik heb vorige week water met chloor door het gaatje laten lopen en dat liep wel gewoon weg.Zou het probleem miss zijn dat de tempratuur in de koelkast te laag staat?Hij staat volgens de gebruiksaanwijzing tussen 4 en 5

Ik heb het ook eens gehad, ook nadat ik mijnkoelkast net helemaal had schoongemaakt. Bleek dat ik met schoonmaken een knopje had ingedrukt (waarschijnlijk een knopje voor het ontdooien, of schoonmaken ofzo) sinds ik die weer heb ingedrukt, is het over!

@mamma van sharondenise wrote:

Hoi pluutje nee dat is het niet dat dacht ik namelijk ook.

Ik heb vorige week water met chloor door het gaatje laten lopen en dat liep wel gewoon weg.Zou het probleem miss zijn dat de tempratuur in de koelkast te laag staat?Hij staat volgens de gebruiksaanwijzing tussen 4 en 5




Poe, dat weet ik niet :think:

ik weet ook niet hoe je het lekken kan verhelpen… maar staat jouw koelkast zo hoog?>??? ik heb de mijne tussen de 1 en 2 staan, en dan is hij koel genoeg… in de zomer zet ik hem op 3… Ik weet nite of dit effect heeft op je waterprobleem… maar misschien wel energie besparing?

mijn koelkast staat nu tussen 2 en 3 en zomer tussen 3 en 4

hier ook op 2

hier staaatie op zes in de winter en in de zomer op 4



in de zomer is ons huis makkelijker koel te houden!! vandaar de temp andersom!!





hmmm bij de buren zijn ze aan het boren in onze tussenmuur… voor mij idee boren ze er straks doorheen…(hebben we een kijkgaatje!)

Dat waterprobleem heb ik ook!!!

Dikwijls staat er zoveel in dat als ik de deur open en dicht doe, het er naderhand zo uitsijpelt en ik een heel plas in de keuken heb liggen.

Dat gaatje heb ik al zovaak schoongemaakt, ik weet niet waar het aan ligt!!! :frowning:

@konijn wrote:

hier staaatie op zes in de winter en in de zomer op 4



in de zomer is ons huis makkelijker koel te houden!! vandaar de temp andersom!!




:think: Dus bij jou is het in de zomer kouder binnen dan in de winter?

nou hie ris het in de zomer oko koel… Er komt bijna geen zon bij ons binnen. Mijn huis is erg koel… Er komen zelfs vrienden in de zomer langs om af te koelen bij ons thuis haha



Dus die koelkast staat inde zomer ook niet hard aan.

celes