Water en vuur met kleuter van 5

Ooow grr… Sascha en ik zijn water en vuur momenteel. Echt al dagen. En ik kán het gewoon niet hebben van d’r. Vandaag ook weer. Dan zeg ik: natuurlijk mag je boven spelen, maar dan alleen op je eigen kamer en je blijft uit je kledingkast. En dan kom ik nog geen tien minuten later boven om te zien dat ze de namen trein van de baby van de kast uit de babykamer heeft gepakt, d’r zwemtas uit haar kledingkast en alles heeft uitgespreid over de gehele bovenverdieping. Of dan lopen we buiten en zeg ik: pas op, niet dwars door de plassen lopen en ze doet het gewoon toch. En dan echt het plassen spoor volgen hè… dus die heb ik meteen naar boven gestuurd.

En ze beloofd het me héilig hé… nee mama, ik zal dat niet doen.Ja, wel dus… :evil: :evil: :evil: Herkenbaar?

Ja hoor, heel herkenbaar. Hier hetzelfde: 5 minuten van te voren beloven dat je het nooit meer zal doen en het dan vervolgens direct weer doen dus :roll: . Als je dan vervolgens vraagt wat ze net beloofd heeft, weet ze het niet meer :roll: . Lijkt wel of ze rete zenuwachtig zijn ook voor straks en daardoor ook gewoon niet of nauwelijks meer luisteren… :shifty:

Heel herkenbaar… echt zo’n lekkere leeftijd :evil:

En ze weet natuurlijk heel goed dat jij niet meer tot alles in staat bent, dus dat maakt het nog leuker voor haar…

Het is hier helaas ook zo en dan zegt 'ie af en toe ook nog: ik zit je te pesten mama :evil:

Een oplossing heb ik helaas niet voor je.

:-* Heleen