Mijn jongens snappen daar dus niks van hè… :roll:
Ze krijgen nu fruit en groenten, en af en toe een rijstwafel. Leek me wel goed om daar ook wat te drinken bij aan te bieden, want hoewel ze nog 4x per dag bv krijgen moeten ze toch ook leren om wat anders te drinken. Zeker met dit warme weer. Maar als er iets anders dan melk in een flesje zit, dan snappen ze het niet. :eh: Ook met een heel klein scheutje perensap in het water niet.
Hoe kan ik ze ‘leren’ drinken? Heb het ook al met een tuitbeker (antilek) geprobeerd. Heb ook al geprobeerd om ze zo uit een bekertje te laten drinken, maar het meeste loopt er dan langs :mrgreen:
Ik geef water in een klein flesje (die van 125 ml) en als ze dan op de rug ligt of half ligt in de wandelwagen, drinkt ze het water zo leeg. Ze vindt het heerlijk. Diksap vindt ze maar vreemd. Uit een rietjesbeker kan ze ook goed drinken, maar die kan ze nog niet zelf vasthouden.
kyano vindt het ook maar vreemd nog steeds
denk dat het een kwestie is van blijven aanbieden en laten wennen aan de smaak
wanneer krijgen we weer foto’s te zien van je knullen drella
Hier drinken ze het uit een flesje.
Tuitbekers, rietjesbekers en gewone bekers doen ze niet aan… :roll:
Flesje doen ze ook niet, gaan ze zitten kauwen op de speen :roll: :lol:
Liggend, zittend, maakt niet uir.
Nou, ik blijf maar gewoon proberen. Zal eens lauw water proberen, of een kein scheutje bv erin.
Dank in elk geval voor het meedenken dames :-*
Het water opwarmen wil wel eens helpen.
Jana dronk na de borst en flesvoeding totaal niks wat koud was, dus ik heb in het begin alles lauw gegeven, nu drinkt ze werkelijk alles en ook koud :mrgreen:
@Drella wrote:
Flesje doen ze ook niet, gaan ze zitten kauwen op de speen :roll: :lol:
Liggend, zittend, maakt niet uir.
Nou, ik blijf maar gewoon proberen. Zal eens lauw water proberen, of een kein scheutje bv erin.
Dank in elk geval voor het meedenken dames :-*
Wilde net een topic hierover openen. Nikki doet dit namelijk ook! Heb wel gemerkt dat een tuitbeker (niet antilek) en 5 slabbetjes er nog wel voor zorgt dat ze iets binnenkrijgt maar over het algemeen zit ze er een beetje mee te spelen. Bij Lotte ging dit gewoon vanzelf. Maakte niet echt uit wat er in de fles zat, ze dronk ervan en lustte bijna alles wel. Nikki eet daarentegen wel alles, maar drinken is een ander verhaal :roll:
Blijven aanbieden en hopen dat ze het snel oppikken