water diaree

Lana is nu al een week snotverkouden. Ze is stront vervelend, maar verder speelt en rent en vliegt ze.



Ze is al een paar dagen aan de diaree, maar nu is het alleen nog maar water wat er uit komt. Ze drinkt wel goed, maar ik vraag me af hoe lang ze diaree mag hebben en hoelang ze dit waterdiaree (zoals ik het maar noem) mag hebben. Het loopt werkelijk de luiers langs.

Debbie ik denk dat je gewoon even de hap moet bellen.

Al een paar dagen aan de diaree :think: .

Ik zou zekerheid voor alles denk gewoon bellen.

Beter 10 x te veel dan 1x te weinig :wink:



Sterkte ermee. :hug: :-*

Voor een kleintje staat er dat ze 3 dagen waterdunne diarree mogen hebben en dan zal je contact moeten zoeken met de huisarts. Maar ik denk niet dat die heel veel doet, als ze verder niet spuugt, genoeg drinkt en geen ziek gedrag vertoont. Maar zou morgen even bellen met de ass. als ik jou was!

Dank jullie wel :-*



Dit is de tweede dag met waterdun. Vanochtend om 9 uur een luier verschoont en om half 11 weer. Arm kind :frowning: en arme mama want ik word zo onderhand gek van haar :oops: Tis niet erg dat ze ziek is, maar mennnnn… ze is echt vervelend tot en met. Niets is goed, ze gooit overal mee, nergens normaal mee spelen. Krijg er een punthoofd van. Sta zelfs op het punt om te huilen nu, zo gek word ik ervan :oops:

Oh ja, ze eet ook bijna niets meer. Maar dan ook de kaakjes eet ze niet helemaal meer op. Dus het is echt een kwestie van geen honger hebben.

Beterschap voor je meisje…Gelukkig heeft ze zelf er niet teveel last van :hug:

@Debbie & Lana wrote:

Oh ja, ze eet ook bijna niets meer. Maar dan ook de kaakjes eet ze niet helemaal meer op. Dus het is echt een kwestie van geen honger hebben.




Debbie eten is totaal niet belangrijk nu. Zolang zij blijft drinken gaan er nog geen alarmbelletjes af. Pas als ze stopt met drinken, ziek gedrag vertoont (dat wil zeggen: Niet spelen, veel slapen, niet goed reageren op aanspreken, suf of verward zijn) langer als 3 dagen dunne diarree heeft en/of veel spuugt dan wordt het zorgelijk. Nu is het ‘gewoon’ super vervelend, zowel voor mama als voor kind. Beterschap! :hug:

Toch zojuist maar voor de zekerheid de ha gebeld. Lana heeft voor de derde dag waterdiaree en het drinken wordt ook minder, gisteren ipv 5 bekers (wat normaal is) nog maar 2 bekers.



Ze is wel huileriger dan de afgelopen dagen, ze is rustiger en hangeriger.



Verwacht er niet veel van hoor, maar gewoon even voor de zekerheid.

:hug:



Hoe laat moet je er zijn dan? Sterkte hoor!

Om 11.10 uur. Don gaat met haar, want ikzelf zit ook nog steeds ziek thuis :?

Nog heel eventjes…spannend! Ik hoop dat het niks ernstigs is!



Jij ook beterschap :hug: .

Yep, als het goed is zijn ze nu bij de ha.

Nou, Don en Lana zijn terug van de ha. Lana heeft een of ander virus te pakken en nu moeten we een kweekje nemen van haar waterontlasting. Deze moeten we dan gelijk brengen naar het lab voor onderzoek. Dalijk gaat Don ORS halen, want ze drinkt minder dan dat er uit gaat.



Ik ben blij dat ik vanochtend heb gebeld.

Goed dat je gebeld hebt hoor !

Moet dat virusje weer vanzelf overgaan of heeft ze er iets

voor/tegen gekregen?



Sterkte voor jullie beiden :hug: :-*

Het virus gaat vanzelf over. Er bestaat nog maar weinig tot nihil aan medicatie tegen een virus, dus dat hebben ze niet/krijg je niet.



HEt enige wat we krijgen is die ORS.

Wij hebben het ook gehad, precies zoals jij omschrijft. Vorige week maandag begonnen en pas vanaf vrijdag weer iets gegeten, ook drinken was hier stukken minder. Avond eten gaat er ook niet in (zelfs voor friet haalde hij zaterdag zijn neus nog op)



Wij hebben het zelf trouwens ook gehad, het is idd een virus wat heerst .



Beterschap!



Natas

beterschap voor Lana…

:-*



gr patricia

hier presies het zelfde, levi is oer en oer vervelend huilt om niks en eet en drinkt erg weinig. de ontlasting is ook erg dun en zit helemaal tot op zijn rug.

heel veel sterkte voor je kleine meid en ik hoop dat ze gauw weer beter is :-*

:hug:

Nogmaals heel veel beterschap :hug: .

Dank jullie wel!!!



Lana heeft welgeteld 1 uur geslapen vandaag. Arm ding. Ze ligt nu vanaf half 6 op bed. Buren waren herrie aan het maken, heb vriendelijk gevraagd of ze daar mee zouden willen stoppen omdat Lana er wakker van werd. Was gelukkig geen probleem.



Dus nu maar hopen dat ze de nacht een beetje doorkomt.