Wat zouden jullie doen?

Sinds kort nieuwe buren, helemaal top!

2 kindjes, jongetje is ruim 4,5.



Net zindelijk , loopt voor poepen nog met een luier.



Hij speelt veel bij mij, m’n dochter vind dat geweldig.



Plassen doet ie gewoon op de wc.



Gisteren waren ze buiten spelen, ik was daarbij.

Hij zei ik moet ff rusten hoor, gaat tegen de schuur aan zitten en zegt ik moet poepen!

Dus ik zeg naar de wc dan!

Nee zegt hij ik heb een luier om.



Ik was een beetje flabbercasted en heb het zo gelaten.

M’n vriend zei waarom heb je hem niet mee genomen naar binnen?



Dus wat zouden jullie hebben gedaan?

Ik had hem ook gewoon zijn gang laten gaan. Mijn jongste (2,5) krijgt ook een luier om met poepen, hij is bang om op de wc te poepen. Dwingen werkt niet, maar ik vraag wel elke keer of hij toevallig toch niet op de wc wil poepen.

Ik zou het ook gewoon zo laten, en vooral zijn gang laten gaan (hij heeft een luier om).

Inderdaad laten gaan, hij heeft die luier niet voor niks om, denk ik dan maar. Dat zullen zijn ouders wel met een reden hebben gedaan.

Je hebt hem toch aangespoord om naar de wc te gaan? Meer had je niet kunnen doen. Ik vind niet dat het jouw verantwoordelijkheid is om hem letterlijk op de wc te zetten. Je weet ook niet waarom hij een luier draagt. Dus ik zou het aan de ouders overlaten.

@Jippie wrote:

Je hebt hem toch aangespoord om naar de wc te gaan? Meer had je niet kunnen doen. Ik vind niet dat het jouw verantwoordelijkheid is om hem letterlijk op de wc te zetten. Je weet ook niet waarom hij een luier draagt. Dus ik zou het aan de ouders overlaten.




:thumbup:

Oké!

Dat vond ik ook.



M’n vriend denkt er anders over… Mannen logica :lol:



Heb de moeder gesproken en die is ten einde raad en hij heeft daarom nog een luier aan.

Zie was het zat om steeds z’n broeken te wassen.

Onze jongste, afgelopen maand 5 geworden, heeft tot afgelopen mei steeds in een luier gepoept. Hij wilde/durfde niet op de wc poepen terwijl hij verder al dik 2 jaar zindelijk was. We hebben alles geprobeerd om hem op de wc te laten poepen, niets hielp. En zomaar opeens van dag op dag durfde hij wel te poepen op de wc.

Als hij moest poepen vroeg hij een luier en die ging ook direct weer af als hij klaar was.

Ik zou het een volgende keer zeker wel aansporen (dat dus, en niet dwingen ofzo). Vreemde ogen… en wie weet is het net dat duwtje in de rug dat hij nodig heeft.

met luier en al op de wc zetten? Langzaamaan aan het idee laten wennen? Misschien is dat een idee?

De medisch psychologe van onze zoon van (toen) 5 jaar.

“Wat je kan doen, is een gat in de luier knippen…”



En dit nadat onze zoon zeer, zeeeer lang ontlasting op was gaan houden, omdat dan maar helemaal niet meer naar de WC te hoeven. Met alle lichamelijke EN psychische gevolgen van dien…



Kortom, helemaal niets geks aan. Ik voel de frustratie van die moeder, zeker als je broek nummer zoveel in de was moet gooien met stront er in.

Als iets strontvervelend en zeer contraproductief is, zijn het wel tips en adviezen van mensen die geen idee hebben hoe lang zoiets al een zorg kan zijn en verhalen van hoe zij hun kind (van 3,dus geen vergelijking) zindelijk hebben gekregen.



Met andere woorden, je hebt gedaan wat je kon. Zou het zeker aan de ouders overlaten. Je kan hooguit navragen hoe je eventueel hier mee om kan gaan. Zo kan moeder beetje bij beetje haar verhaal doen.

Diverse kinderartsen zullen beamen dat dit geen uitzondering is. Heel veel kindjes onder de 6 jaar kampen met problemen. Alleen ouders voelen maar weinig ruimte hier eerlijk over te mogen zijn zonder oordelen.

Het komt wel goed met dit kindje…meer dan aanbieden (en blijven aanbieden) kan je niet. Prijs wat goed gaat, negeer wat niet werkt.

Tsja mijn zoon van drie doet hetzelfde, die poept niet op de wc. Doen we de luier af poept ie in de onderbroek, nou na een onderbroek of 50 te hebben schoongemaakt ben je daar ook wel klaar mee. Daarnaast gaat ie heel spastisch doen als ie geen luier aan heeft, dan heb je echt geen leuke uren hoor, want hij mag niet in de onderbroek poepen dus dan houdt ie het maar op!! Want de wc is gillen, krijsen, vreselijk. dat is ook niet gezond dus dan maar een luier om. Nu is dit jongetje wat ouder maar de frustratie van in de broek poepen blijft erger dan in een luier voor de ouderIk denk dat je goed hebt gedaan door het te zeggen maar verder moet je niets doen. Dwingen helpt hier averechts en zeker het dwang gedrag van andere mensen.