Seline krijgt nu tussen 18.30/19.00 de laatste fles, langer opblijven trekt te gewoon niet. Maar 's morgens komt ze steeds vroeger. (nu is ze ook ziek, maar buiten dat om dus ook)
Nu zat ik te denkeno m haar gewoon die tijd naar bed te doen en haar om 20.00 uur even wakker te maken voor de fles…
WE maken haar dus nooit meer wakker.
Hebben jullie hier tips in?
Ja natuurlijk gewoon uit proberen maar ben altijd gek op ervaringen!
hier werkte het bij mijn oudste zoon niet om hem savonds wakker te maken voor een fles. Hij dronk gewoon niet
Misschien slaapt ze weer beter als ze meer bijvoeding krijgt
ze krijgt behoorlijk wat groente al. Fruit ook, maar dat wil nu even niet.
Misschien zat de ooronsteking al wel weken te drukken dat kan ook natuurlijk…
ach ik hoop eerst op dat ze gauw beter is. En dan bekijk ik wel eens of ik dit ga proberen.
Hmm ik denk dat ik zou wachten tot ze beter is, wie weet trekt het dan ineens bij.
Ik vind ‘ziek zijn’ niet echt een periode om te gaan sleutelen met ritmes, flessen etc.
Beterschap in elk geval!
Hoi, mijn dochter wordt ook steeds vroeger wakker; maar hier komt het volgens mij door het vroeg licht worden. Voor de zomertijd was het ook zo, toen de klok een uur vooruit ging was ze ineens een uur later wakker. En nu wordt het zo langzaamaan weer steeds vroeger En dan wil ze inderdaad ook direct eten, maar ze mag er niet voor 6:30 uit (en dat is nog steeds erg vroeg…). Soms is ze dan al een hele poos wakker. Toen ze vorige week haar flesje niet had leeggedronken bij de oppas (alleen een paar slokken) was ze ook niet eerder wakker.
@mereltje85 wrote:
Hmm ik denk dat ik zou wachten tot ze beter is, wie weet trekt het dan ineens bij.
Ik vind ‘ziek zijn’ niet echt een periode om te gaan sleutelen met ritmes, flessen etc.
Beterschap in elk geval!
Dat gaf ik ook aan he. Dat dit er misschien allanger onder zat. Natuurlijk ga ik nu niet prutsen met haar ritme. Ik vroeg me gewoon wat af, al voor ze zichtbaar ziek werd.
@Ingrid28 wrote:
@mereltje85 wrote:Hmm ik denk dat ik zou wachten tot ze beter is, wie weet trekt het dan ineens bij.
Beterschap in elk geval!
Dat gaf ik ook aan he. Dat dit er misschien allanger onder zat. Natuurlijk ga ik nu niet prutsen met haar ritme. Ik vroeg me gewoon wat af, al voor ze zichtbaar ziek werd.
Ja precies…
Misschien een iets grotere fles? (Extra) rijstebloem erin?
Of het ritme overdag veranderen? Haar niet te lang laten slapen dan…
Geen ervaring hoor, hier hebben we nog een fles meer dan jullie :roll:
Sja, hier heel simpel: hier had wat we bewust uitprobeerden nooit invloed op de lengte van slapen 's ochtends.
Bij meer eten overdag werd dat beter (maar dan nog eten ze alleen maar wanneer ze dat zelf willen).
Ze hebben een half jaar geleden een fase gehad dat ze allebei tot 9.00 uur sliepen (!!!). Waarom? Geen idee… Ook een tijdje allebei rond 6.00 en nu zitten we rond 7.15 uur, best een mooie tijd.
Bij de peuter scheelt het of hij lekker veel beweegt overdag (ook dat doet ie enkel als ie het ook zelf wil, maar dat is wat makkelijker te beïnvloeden door mee naar buiten te nemen en te gaan wandelen enzo). Bij meer buiten en bewegen slaapt hij meestal goed. Vroeg wakker is meestal de vorige dag te weinig bewogen.
Hoeveel flessen krijgt ze?
Wij geven naast groente en fruit 4 flessen. De derde fles krijgt hij om 18.30 uur. Dan gaat hij slapen en maken we hem s’ avonds wakker om 22.30 uur. Dan krijgt hij een papfles.
Hij slaapt dan zo’n beetje tot 08.00 uur.
De CB-arts zei vorige week overigens dat we de laatste fles waarschijnlijk kunnen gaan afbouwen als hij meer groente/fruit gaat eten en hij vaste voeding krijgt.
Dan ga je ook sap geven en kun je over naar 3 flessen.
Het is al eerder gezegt, maar inderdaad een papfles maken.
Ik zou haar wat later (rond 20.00-20.30 uur) wakker maken en haar dan de papfles geven.
Hier slapen de kinderen al een paar weken van 19.30 t/m 8.30-9.00 uur. Heerlijk
papfles krijgt ze al een poos.
Ze zit op 3 flessen, 4 drinkt ze niet leeg.
Wil haar zeker niet in een ritme drukken, heb vanaf dag 1 haar gevolg. Dat gaat prima echter is het voor haar ook fijner als ze later wakker wordt ipv de hele tijd gesust worden tot het een normale tijd is. En dan praat ik over wakker worden om 5 uur half zes en de fled krijgt ze niet voor ong half 7.
Vroeg me het gewoon af, verder nergens om…
Je kunt natuurlijk ook kijken of je haar kamertje donkerder moet maken.
Onze zoon was bijzonder gevoelig voor zonlicht. Zodra het maantje slapen ging, werd ons schatje wakker en begon wat hem betreft de dag.
We konden hem dan nog wel even paaien met een flesje, maar zodra we zn kamer (nog) donkerder gingen maken, was t over met de ellende.
Nu is ie bijna 5 en lijkt ie er geen last meer van te hebben. Al sta ik elke avond in de startblokken om toch weer wat meer voor t raam te hangen, als vanouds.
5 uuur is het nog donker :mrgreen: