wat zouden jullie doen?

vorige week moest ik voor de standaart controlle naar mijn gyn in het ziekenhuis toe.

toen kreeg ik een vraag waar ik nog steeds niet van weet wat ik er mee aan moet…hopelijk hebben jullie advies voor me. :slight_smile:

even voor de duidelijkheid…alles gaat prima met de zwangerschap en met mij :thumbup:

ze zei tegen me dat ze er geen enkel probleem van zou maken als we zouden besluiten om de bevalling in te leiden met 38 weken (als dat mogelijk zou zijn)ik keek haar raar aan en vroeg waarom ze dat aanbood.

haar antwoord was gezien ons verleden met *thomas en de aankomende feestdagen we het mischien wel fijner vonden om eerder te bevallen en niet te hoeven afwachten.ik ben dus 29 dec uitgeteld.als we dat zouden doen dan zou ons meisje dus ongeveer de 15de al geboren gaan worden. we moesten er maar eens over na denken zei ze.(dat is over 5 weken al :shock:

natuurlijk is het voor het kleintje op komst niet leuk om bv met de kerst of oud en nieuw jarig te zijn,maar is dit een reden om eerder in te grijpen? ik ben er nog niet over uit of dit wel een reden mag zijn.

kijk voor ons staat het vast dat dit de laatste zwangerschap zal zijn en ik ben nu al 2 x eerder ingeleid,en was nu eigelijk van plan om de natuur nu eens zijn werk te laten doen.

ik sta dus voor een dilemma. :think:

wat betreft lichamelijke of geestelijke dingen hoeft het kindje van mij niet eerder te komen,maar zouden de feestdagen een reden mogen zijn om haar eerder te laten komen? :think: :eh:

graag jullie mening want ik weet het echt niet.

Als ik zoals jou al zo duidelijk mezelf voorgenomen had om de natuur af te wachten, dan zou ik bij mijn eigen plan blijven.

Maar bedoelde ze het echt als dat dan de kleine niet met de feestdagen jarig zou zijn of bedoelde ze het als de feestdagen kunnen zo moeilijk zijn als je iemand mist en op deze manier zijn de feestdagen mischien wat makkelijker?

ik had echt duidelijk aangegeven dat met mijn geestelijke gesteldheid niets mis was en dat voor mij geen reden was om de bevalling eerder in te zetten dit keer. de vorige keer wel

ik heb eigelijk meer zelf het idee dat ze het niet zo stuiterdruk willen hebben tijdens de feestdagen op het ziekenhuis :eh: :think:

Ik zou gewoon de natuurlijke bevalling afwachten.

Jullie waren dit sowieso al van plan. Het is aardig en meedenkend dat de gyn dit aanbiedt, maar zou je eigen gevoel volgen.

Liefs Suzanne

@merel33 wrote:

ik had echt duidelijk aangegeven dat met mijn geestelijke gesteldheid niets mis was en dat voor mij geen reden was om de bevalling eerder in te zetten dit keer. de vorige keer wel

ik heb eigelijk meer zelf het idee dat ze het niet zo stuiterdruk willen hebben tijdens de feestdagen op het ziekenhuis :eh: :think:

Dan zou ik zeker niet kiezen voor inleiden met 38 weken.

Ik vind dat ook een rare opmerking van de gyn :think: :think: :think:

Als dat alleen zou zijn om niet met feestdagen jarig te hoeven zijn :think: :eh:

Jeutje…zou het dan echt om haar agenda zijn?

Nou dan mag ze zich weleens flink achter dr oren krabben.

In jouw geval zou ik dan lekker mijn zwangerschap uitzitten en kijken wanneer die kleine dame besluit naar buiten te komen :inlove:

jullie zijn het dus wel met me eens…

jeetje over 5 weekjes al dat is me ook iets te snel hoor :lol:

Lieve Diaan, ik denk ook dat ze wat ze kunnen plannen liever plannen nu met die griep en straks ook nog feestdagen. En ‘als het kan’ is een heel ruim begrip heb ik gemerkt bij Sjonne. Dat kan weer veel stress opleveren, tenzij meteen duidelijk is dat het al kan. Ik zou daar es wat op doorvragen wat ze daar precies onder verstaan dan weet je beter waar je aan toe bent.

Sukses met je keuze. :thumbup: en wat gaat het snel zeg… :shock:

prachtige naam maar goed wij hebben dan ook al twee emma’s in de familie (janna emma en emma rigt).

ik zou nooit om dat soort redenen kiezen om een kindje niet in haar eigen tempo te laten komen.

misschien nog een gesprek met haar aanvragen om wat opheldering over wat precies haar reden was om het aan te bieden?

@merel33 wrote:

wat betreft lichamelijke of geestelijke dingen hoeft het kindje van mij niet eerder te komen,maar zouden de feestdagen een reden mogen zijn om haar eerder te laten komen? :think: :eh:

Voor mij zouden de feestdagen geen reden zijn. Jarig zijn met de feestdagen is niet ideaal, maar het is ook geen ramp. Voor mij zou het belangrijker zijn dat een kindje z’n eigen tijd kiest om geboren te worden. Als hij/zij daar klaar voor is.

Mijn man is jarig op tweede kerstdag, en heeft de extra feestelijkheden altijd alleen maar superleuk gevonden! Dus om nu ingeleid te worden vanwege de feestdagen? Welnee, je kindje heeft dan juist een nog feestelijker verjaardag dan andere kindjes, die op een normale dag jarig zijn! :lol: :wink:

Ik zou ook voor de natuur gaan :thumbup:

Suc6 :wink:

Ik zou ook de voorkeur hebben voor de natuurlijke weg. Maar ideaal zou ik het niet vinden om met de feestdagen jarig te zijn of dat mijn kind dat zou zijn. Maar: dat is heel persoonlijk.

Ongeacht feestdagen of niet: ik zou het allemaal even afwachten en het niet meteen helemaal afhouden. In de laatste periode van je zwangerschap kan er veel veranderen en zie je het plots toch allemaal niet meer zitten.

:thumbup:

Als ik jouw verhaal zo lees dan denk ik stiekem dat je de beslissing voor jezelf eigenlijk al genomen hebt om het niet te laten doen :wink:

Ik zou het iig niet doen. Lekker de natuurlijk zijn gang laten gaan.

mijn mening is eigenlijk niet anders dan die van de anderen

lekker je eigen gevoel volgen

als jij je daar niet lekker bij voelt dat ze het kindje eerder willen halen is dat toch jou keuze!

nou is een kindje met kerst periode helemaal geen ramp hoor

ik zelf ben van 15 dec en heb er nooit problemen mee gehad dat ik zo tussen alle feestdagen door jarig ben

en me dochtertje is van 23 dec ook geen probleem

me beste vriendin is de 29 ste jarig en die vind t ook fantastisch!!

dus laat je kindje maar komen wanneer jij en je kindje willen en laat die andere maar kletsten hoor

er is geen mediche reden voor dus nogmaals de keus is geheel aan jou!

:-*

Ik zou het ook niet doen hoor. Ik moet zelf in Maastricht bevallen, dat is 1,5 uur rijden vanaf mijn woonplaats. Toen ik bij de gyn aangaf dat ik wel een beetje opzag tegen de lange autorit met weeën gaf ze zelf duidelijk aan dat inleiden een optie was, maar dat ze daar zelf liever niet voor gingen!! Voor mij reden genoeg om de weeën af te wachten en 1,5 uur in de auto op mijn tanden te bijten.

ik zou ook moeder natuur het werk laten doen.

En als moeder natuur het wil dan kom je prinsesje eerder en anders wat later :slight_smile:

s6 xxxxxxx

ik ben 1 jan jarig… idd geen ideale dag… maar om daarnu voor (tegen) ingeleid te worden… hahaha dat zou te gek voor woorden zijn he.

maar goed misschien is het echt met de beste bedoelingen aan je (jullie) gevraagd…

en misschien kan je afspreken om alvast een data te prikken om eventueel in te leiden, maar dat je nog tot de dag van te voren mag beslissen of het wel of niet doorgaat… zodat je er niet aan vast zit… maar dat je ook al iets hebt staan mocht het wel allemaal veel zwaarder worden en je het toch moeilijker gaat vinden.

vind het wel lief van je gyn dat ze zo meedenkend is :thumbup:

@colle wrote:

ik ben 1 jan jarig… idd geen ideale dag… maar om daarnu voor (tegen) ingeleid te worden… hahaha dat zou te gek voor woorden zijn he.

maar goed misschien is het echt met de beste bedoelingen aan je (jullie) gevraagd…

en misschien kan je afspreken om alvast een data te prikken om eventueel in te leiden, maar dat je nog tot de dag van te voren mag beslissen of het wel of niet doorgaat… zodat je er niet aan vast zit… maar dat je ook al iets hebt staan mocht het wel allemaal veel zwaarder worden en je het toch moeilijker gaat vinden.

vind het wel lief van je gyn dat ze zo meedenkend is :thumbup:

dat is ook een idee ja idd :think: hier ga ik eens even over nadenken…

dank jullie meiden… :-*

ik vind het een bijzonder aardig gebaar van je gyn. Je moet ze de kost geven die dit niet doen ondanks hun voorgeschiedenis.

Enige nadeel van inleiden is dat je lichaam er misschien niet klaar voor is, maar dat zeg ik puur uit eigen ervaring. Als jij er goede ervaringen mee heb… je kunt bijv ook zeggen; we wachten tot de 30 en dan gaan we inleiden. Heb je toch netjes gewacht en ben je de bewuste dag voor.

kus moi