Eigenlijk he, nu ik er nog eens over nagedacht heb, heeft hij echt geen keuze.
Jij als ouder beslist en kiest ervoor dat hij moet overblijven.
En dan samen kijken hoe je het zo leuk mogelijk maakt.
EN mama moet durven loslaten :-*
Miekske, ja ik zie het waarschijnlijk allemaal te somber in hoor
Maar wil ook heel graag bv gaan geven en ik weet nog van de vorige keren dat het zo enorm veel energie koste en dan het continu op en neer naar school lopen met de kinderwagen en een ongetwijfeld streken uithalend peutertje enzo. Pffff dan zie ik het niet zo zitten.
Topic gaat snel zie ik al :mrgreen:
Joh je moet het gewoon lekker doen en kijken hoe hij het vind.
Als R zegt dat hij geen zin heeft in overblijven hoeft hij niet.
Maar dat is zelden.
Hij wil altijd weten wie er op de lijst staan en dat zijn vaak zijn vriendjes dus hij vind het heerlijk.
Eet braaf zijn brood en drinken op en dan mogen ze lekker op het plein ravotten.
Dat uur is zĆĀ³ om voor ze.
Hij blijft dan idd hier āāin vormāā en als hij om 15.10 uit is kan hij relaxen.
Zo lang is de dag ook weer nietā¦8.30/15.10 op de creche maakte ze langere dagen :shifty:
En daarbijā¦
Ik vind dat mijn jongste ook recht heeft op mamatijd,die heeft hij ook gehad,anders zit je vreselijk op deklok,mijn meisje is altijd kapot als we wel heen en weer gaan,je blijft haar in haar jas hijsen en op de fiets zettenā¦nee ik vind het teuten met haar super gezellig,ze kan lekker haar slaapje doen zonder op de klok te zittenā¦en zo 2x heen en weer vind ze gezelligā¦ik ookā¦en hij is ook blijā¦
Nee ik zou zeggen gewoon starten,zo na de zomervakantie is dat een mooi nieuw ritme,alles is anders dan al een maand ruim met de baby erbij dus dan heeft hij ook een nieuwe start zo,gaat vast goedkomen.
Laat het schuldgevoel losā¦het is helemaal geen āāzondeāā hoor
Nicje, ja daar heb je gelijk in. Ik maak uiteindelijk de keuze, maar ik vind wel dat ik het met hem moet overleggen. Tenminste ik heb hem gewoon uitgelegd waarom hij dan over zou moeten blijven en wat de 2e optie zou zijn zeg maar. Maar mischien ben ik ook daarin wel te bang om hem een teleurstelling te bezorgen.
Ik weet hetā¦ Bij mij zat er nog eens geen vakantie tussenā¦Ik kon meteen na de kraamweek aan de ābakāā¦
Bv is liep lekkerā¦kinderen blijā¦
Maar ik ben dus een moeder geweest die haar kleintje liet slapen thuis en zelf op en neer fietsteā¦ Als je dat niet wiltā¦dan is overblijven toch niet slecht?? Mits je kind er zelf niet happy van wordtā¦maar dat merk je gauw genoeg!!
Is er gee buurkindje waar hij mee meekan?? Meidā¦je makt het jezelf echt lastig als je alles alleen wilt doen hoorā¦
Mijn achterbuurvrouw is een tijdje geleden bevallen van haar 3eā¦haar oudste zit bij mijn oudste in de klasā¦Ik neem haar oudste op dinsdag mee naar schoolā¦handig toch??
Nog even een aanvulling.
Het is gewoon een gevoelig jochie wat gauw van slag raakt als hij niet snapt waarom iets gaat zoals het gaat zeg maar. Als je het hem gewoon uitlegt dan is het voor hem goed en accepteerd hij het ook.
Miekske, ja en ik durf mijn kindjes dus niet alleen in huis te laten liggen. Ik ben n.l. toch zeker 20 minuten weg en dat vind ik te lang.
De buurvrouw die een dochtertje bij hem in de klas heeft zitten zou het wel incidenteel uit nood willen doen, maar niet vast zeg maar.
Daar heb ik overigens wel begrip voor hoor.
Uitleggen is zeker goed!! Hebben kinderen recht op, vind je zelf vast ook prettig, ik wel iig.
Maar mama maakt de keuze, dat is ook prettig voor een kind. Veilig.
Sommige keuzes zijn moeilijk te maken voor een kind.
Je doet er goed aan om even voor jezelf en de baby te kiezen. En natuurlijk de kleine peuter!!
En daardoor kies je dus ook voor de grote vent, want hij krijgt een blije mama!!
Dat was ik ookā¦maargoedā¦ik kan me heel goed voorstellen dat je dat niet wilt hoor!
Miekske, ja het is lastig om een keuze daarin te maken. Ik plukte b.v. de jongste uit zijn bed om de oudste op te halen en die ging dan compleet uit zijn dak. Dus het is steeds kiezen uit 2 kwaden zeg maar.
Noah blijft al over vanaf 3.5 jaar. Zo gaat dat hier. Hij vindt het reuze leuk. Hij krijgt brood ed mee, dus voor hem is het net alsof hij een picnic heeft iedere dag. Plus het duurt slechts 15 minuten om alles naar binnen te werken, en de rest van het uur is hij lekker aan het spelen met klas genootjes.
Hier in Nederland zijn inderdaad ook wel scholen waar het normaal is dat kinderen overblijven. Dus wat dat betreft blijven kindern dan ook al vanaf heel jong iedere dag over.
Ik heb even de andere reacties nog niet gelezen. Ik ben thuis met mijn jongste, maar ook met 4 tot 6 gastkinderen. Vanaf de eerste dag dat mijn dochter naar school ging is ze ook begonnen met overblijven op maandag, dinsdag en donderdag. Het is gewoon geen haalbare kaart voor mij (en de kinderen) om 4 keer per dag heen en weer te lopen. In het begin had ik er wel en dubbel gevoel over. Ik ben thuis en 500 meter verderop zit mijn dochter ook haar boterhammetje te eten. Maar omdat ze vanaf dag 1 niet beter weet en ook 3 dagen in de week overblijft (alle lange dagen dat ze naar school gaat) vindt zij het wel prima en ik ben het ook gewend. Haar vriendinnetjes blijven ook over, ze ziet het niet als iets negatiefs of vervelends dus.
Ben blij om te lezen dat de kids het niet als vervelend ervaren.
Aniek gaat hier na de zomervakantie naar school. Hier in Utrecht tot we gaan verhuizen.
Voor ons is het 12 minuten lopen (heb het net vanmorgen gedaan want de psz zit ernaast ) en wij zitten dus met ook nog een kindje in dezelfde leeftijd als Ian.
Maar ik heb een mutsy wagen MET meerijdplankje en als het lopen Peter verveeld dat gaat hij op de plank.
Tussen de middag is hier even geen punt want alle scholen hier hebben een zgn continurooster en ze eten dus tussen 11.30 en 12.15 met de juf/meester in de klas op school en mogen daarna buiten spelen of in de aula bij slecht weer.
Daar is dus niets te kiezen.
Ze heeft op vrijdagmiddag dan vrij, maar de rest van de week zit ze dan van 8.15 tot 14.00 op school.
In Zwolle gaat ze naar een school aan het eind van de straat, dus dan wil ik haar wel gewoon gaan halen. Maar als ik in de knoei kom met ons bibjes zijn slaapjes straks dan mag ze rustig es overblijven. Lijkt me niets mis mee.
En anders es neuzen naar een fietskar? Dan kan de baby er gewoon in, Ian desnoods ook en dan kan je wel fietsen. Wie weet kun je dan zeggenā¦ 2 x halen en brengen met de fiets en 2 x overblijven?
Het dochtertje ( 4 jaar) van mijn zus moest ook overblijven, iedereen deed dat in haar klas, de pauze was ook maar 3 kwartier.
Na anderhalve week is het arme meiske volledig ingestort en het schoolgebeuren is toen meteen terug gebracht naar alleen de ochtenden. Gelukkig is ze nog niet leerplichtig en heeft ze een hele lieve juf die er alle begrip voor heeft.
Nu gaat ze inmiddels wel weer gewoon naar school alleen haalt en brengt mijn zus haar met de snorfiets. Dan hoeft ze dat eind niet te lopen en is ze toch snel thuis en weer op school.
Het overblijven wordt over een tijd pas weer besproken.
Jouw situatie is natuurlijk anders, maar is er niemand in je buurt waar je oudste tussen de middag mee naar huis kan lopen?
Als er een klasgenootje bij jou in de buurt woont, kun je desnoods een punt afspreken vlakbij je huis en dat jij hem daar ophaalt. Dan hoef je niet het hele eind naar school te lopen en de andere 2 kindjes kunnen dan gewoon thuis blijven.
Ik heb het er gisteravond met mijn man nog een keer over gehad en heb besloten om mijn zoon toch over te laten blijven op de dagen dat hij 2 kee rmoet.
Heb het briefje vanmorgen ingeleverd en het voelt goed. Ben erg blij met jullie reacties. Het heeft me zeker geholpen in mijn keuze.
:-* Gismo
Hier oook hetzelfde, alleen heb ik geen kleine meer thuis. Wij hadden ook ong een half uurtje om een boterhammetje te eten. Alleen op maandag overigens want op dinsdag en donderdag bleef tigo al over en ging naar de bso omdat ik die dagen werk.
Na een paar keer die maandag tigo tussen de middag hebben opgehaald ben ik tot de conclusie gekomen dat het niet te doen is. Het is een race tegen de klok en tigo storte ook compleet in thuis tussen de middag. Nu blijft hij ook de maandag over. Het scheelt ook dat bijna alle kindjes uit zijn klas overblijven en hij vind het niet ergā¦
Ja een half uurtje tussen de middag is echt kort joh!