wat zouden jullie doen?

Daan eet zijn groente echt belabberd… varierend van 1 tot zeker wel 6 hapjes… verder kom ik niet. Inmiddels volgens zijn eigen behoeften wel terug gegaan naar drie flessen.

Nu heb ik alleen het idee dat hij dan niet genoeg voedingsstoffen/bouwstoffen binnen krijgt, dus heb ik de afgelopen dagen maar wat pap bij de avondfles gedaan(hij krijgt normaal zijn papfles als ontbijt)

Nu mijn vraagjes… iemand tips om Daan beter zijn groente te laten eten???, en zouden jullie het ook zo doen? Dus een tweede papfles aanbieden als hij zijn groente niet goed eet?

Daan zelf lijkt er overigens allemaal geen moeite mee te hebben hoor, hij eet/drinkt in principe alles wat je hem aanbiedt, behalve dus groente, fruit eet ie vaak zo een vol potje weg…

Ik zou hem die groenten blijven aanbieden. Gewoon mee doorgaan en achteraf kan je altijd nog wat pap bij de fles doen. Maar alleen later. Zodat hij leert dat groeten etc een maaltijd is dus een vast moment (ongeveer) van de dag en dat het zo hoort. Maar hij is nog zo klein dus gun hem de tijd. Het komt vanzelf wel als je hem consequent blijft aanbieden.

Wat wij deden was als wij gingen eten kwam Joy erbij. En kreeg ze het zelfde zonodig iets aangepast maar zo veel mogelijk het zelfde. En dan kon ze “mee” doen. En het heeft best lang geduurt eer ze normaal at, pas met 1jaar at ze echt dat je kan zeggen goed. Maar nu is ze bijna 2jaar en ze eet geweldig. Zelfs als ze ziek is of er is drukte vind ik dat ze weinig eet maar dan hoor ik an andere mamma`s o ze eet zo goed. Dus ja hihi…

Gewoon blijven aanbieden tot ze het wel lusten en het een gewenning maken is mijn iedee erbij.

Ik link de fles ook niet aan de groenten zeg maar… hij krijgt rond 17.00-17.30 groenten en de fles, met al dan niet pap, om 19.00-19.30…

en als je samen eet???

Mischa eet altijd tegelijk met ons om 18.00 en dat vind ie geweldig, en eet dan ook beter naar mijn idee.

ik heb het idee dat dat te laat is… ik eet zelf pas rond 18.30 eerder totaal nog geen honger… Bovendien is dan mijn eten koud zo ongeveer tegen de tijd dat hij klaar is. Ik ben maar alleen, dus dat kun je niet afwisselen…