wat zouden jullie doen? (hoesten)

Luna hoest al een behoorlijke tijd en vooral s’nachts

nu heeft ze ook al een paar maanden een puffertje (ventolin)

en die helpt af en toe maar vaak eigenlijk dat ze zich nog rot ligt te hoesten in haar bedje :frowning:

nu hebben wij 3 katten en 1 hond en ik denk/dacht dat ze daar allergies voor is/was, maar ze is dus getest (ok die test is niet 100% betrouwbaar op deze leeftijd…) en daaruit is gekomen dat ze niet allergies is

Wat is een behoorlijke tijd?

Mijn broertje was/is allergisch / astmatisch. Bij hem uitte zich dat niet alleen in hoesten, maar meer in veel slijm produceren, rode ogen, opgezwollen ogen/gezicht én enorm benauwd (zo dat je het vanzelf ook benauwd ging krijgen).

Bij hem bleek het uit testen dat het om o.a. de huisdieren ging en is de kat weggegaan. Het hielp wel.

De test is nu nog niet betrouwbaar idd, dus je zult voor een deel op je

gevoel moeten afgaan.

Hoe lang heeft ze het al? Vanaf de geboorte?

Naar dat ze zo benauwd ervan is… :hug:

wel heel lastig ook de keuze.

maar ik denk toch dat ik mijn huisdieren had weg gedaan, maar ik heb ze niet dus dat is makkelijk praten.

levi is ook allergies voor huisdieren en krijgt ook dezelfde klachten die kroes beschrijft bij haar broertje.

ik zie nu pas dat hij er echt last van heeft omdat hij nu ook echt in aanrakings is met de dieren (hond en poes van mijn ouders).

de eerste keer dat hij een aanval had schrok ik me echt een hoedje hij zag er niet uit zijn oog was helemaal opgezwollen met bulten.

ik zelf ben ook allergies voor poezen maar niet zo heftig meestal alleen heel veel niezen en traan ogen en jeukende. maar daarom alleen al zou ik geen huisdieren willen.

het is overgens ook weer de tijd dat de allergien weer opspelen voor en na jaar is het ergst dan verharen de beesten namelijk.

ik kan me voorstellen als je het niet 100% zeker weet het ook moeilijk zal zijn om ze abrubt weg te doen maar je zou wel alvast kunnen kijken naar een goed baasje. als luna er last van blijft houden.

sterkte :hug:

Kan me herinneren dat ze ook exceem heeft of niet?

Zo ja dan zou ik toch de huisdieren weg doen, hoe moeilijk het ook is!

@Maaike79 wrote:

Kan me herinneren dat ze ook exceem heeft of niet?

Zo ja dan zou ik toch de huisdieren weg doen, hoe moeilijk het ook is!

idd als ze ook eczeem heeft is het haast 1 en 1 = 2

de meeste kinderen met eczeem hebben last van kinderastma en allergie van huisdieren.

ik heb ook op dit punt gezeten… ga ik mijn huisdieren weg doen of niet.

ook getest, kwam niets uit.

nadat ik gehoord had dat kattenharen zelfs nog na jaren een allergische reactie kunnen geven, heb ik besloten ze niet weg te doen.

en maar goed ook,

want het blijkt nu allemaal te maken te hebben gehad met verstoppingen in keel/neus/oor gebied;

na plaatsen van de buisjes en 2x neusamandel weggehaald te hebben, is het over.

hij is nog wel verkouden, maar hoesten (en alle gevolgen van dien; longontstekingen) zijn helemaal weg

het is niet vanaf haar geboorte volgens mij meer sinds de verhuizing (dus een 1 jaar ongeveer)

en het is echt heel veel hoesten wel slijm

ze heeft verder nergens last van

ze heeft geen eczeem heb wel een keer gehad dat ik dacht dat ze dat had maar was het niet

ik weet niet of je in een oud huis woont maar kan ook te vochtig zijn dan, waardoor ze hoest en astmatische klachten heeft.

ik vind het ook heel erg moeilijk het wel of niet de beesten weg doen

eigenlijk zou ik wel willen (althans willen…) dat ze een weekje uit logeren gaat waar geen beesten zijn om te kijken of dat hoesten dan weggaat (maarja een week zonder m’n kind… :think: :eh: )

ja dat heb ik dus ook zo bekeken

toen we op vakantie gingen was het een mooie periode om te zien hoe hij het ging doen:

4 weken tijd zonder katten: 1x longontsteking en verkoudheid die niet wegging.

dus dat zei mij al genoeg.

ga je misschien binnenkort op vakantie?

nee waarschijnlijk pas volgend jaar :?

maar vaag eigenlijk dat ze na jaren nog voor allergie kunnen zorgen die haren

je kunt je huis niet steriel maken.

de huisdieren houden het is immers niet zeker of ze daar van hoest

Ik heb dit gestemd waarom:

Omdat er niet uit de test is gekomen dat ze er allergisch voor is

er kunnen ook andere dingen zijn waarom ze die dingen allemaal heeft

Toen je ging verhuizen kreeg ze die klachten?

Het komt bij mij -als leek natuurlijk- niet over als allergisch voor dieren.

Miss wel voor stof?

Woon je in een ouder huis? Wat ligt er op de vloer van haar slaapkamer?

Miss zeil wat er al lag? Kijk dan eens onder het zeil/vloerbedekking.

Schimmels ergens? Vochtplekken? (vooral als haar kamer grenst aan de badkamer)

Wat zit er op de muren? (oud behang kan vol stof zitten nl).

Heeft ze een nieuw bedje gekregen met een matras?

Een nieuw dekbed?

Is het miss te vochtig? Of juist te droog?

Vooral omdat het hoesten vooral s nachts is, zou ik mij eerst gaan concentreren op de slaapkamer.

@mama20 wrote:

de huisdieren houden het is immers niet zeker of ze daar van hoest

Ik heb dit gestemd waarom:

Omdat er niet uit de test is gekomen dat ze er allergisch voor is

er kunnen ook andere dingen zijn waarom ze die dingen allemaal heeft

Helemaal mee eens.

Mijn dochter heeft exact hetzelfde gehad, zo erg dat ze uiteindelijk in het ZH belandde. Ze is ook getest en bleek niet allergisch voor huisdieren, maar vernauwde luchtwegen te hebben.

Ze heeft toen Ventolin voorgeschreven gekregen en een ontstekingsremmer, waar ik de naam even van kwijt ben :think:

Anyway, 2,5 jaar geleden zijn we verhuisd van een grote stad naar het "platte land " en na een paar maanden was ze helemaal klachten vrij :shock: . Ze is geheel van de medicijnen af. Alleen wanneer ze een virus te pakken heeft hoest ze altijd erger dan anderen. Die vernauwde luchtwegen blijven immers.

Monique, mijn dochter heeft ook last van eczeem, en de combinatie met de astmatische klachten komt dus NIET van de huisdieren.

Astma en eczeem zijn sowieso aan elkaar gerelateerd.

In mijn familie veel astma en/of eczeem, maar niemand is allergisch gebleken op huisdieren

@Kroes wrote:

Heeft ze een nieuw bedje gekregen met een matras?

Een nieuw dekbed?

:think: maar dat is allemaal nieuw :think: die heeft ze sinds vorig jaar juli
en daar zou dan idd het probleem kunnen liggen

en enige wat ik kan verzinnen is het tule (of hoe schrijf je dat) het hemel gedeeltje

want matras is nieuw dekbed is nieuw de hoezen zijn nieuw

alleen als ze uit logeren gaat hoest ze ook :think:

ze heeft nu overigens korrelpleister op haar muur geen behang meer

oh en die kussentjes liggen ook allang niet meer op haar bed

Anne heeft ook maanden gehoest. Wij dachten dat het kwam door haar nieuwe kamer. Vanalles geprobeert, maar het hoesten ging niet weg. Uiteindelijk is het vanzelf vertrokken. Anne hoestte ook alleen in bed. We hebben geen moment aan de hond gedacht, wel aan de spullen op haar slaapkamer. Als je allergisch bent voor een huisdier dan krijg je meestal accuut klachten en dat komt niet zozeer alleen s nachts opzetten. Dus gewoon je huisdieren houden en proberen te achterhalen waar je dochtertje niet tegen kan. Haal bv ook eens het tule weg, dat is echt een stofnest, misschien kan ze daar niet tegen?

Veel sterkte