Wat zou jij doen?

Als je iemand een kinderwagen geeft (die jezelf ook gratis hebt gehad.) met duidelijk ‘’ als je hem niet meer gebruikt wil ik hem terug. ‘’ en je ziet ineens dat ze op een speciaal hoekje op FB en op marktplaats deze wagen dan wel alleen de zitting aanbied?



Ik zit nu in zo een situatie, en weet gewoon even niet meer wat ik moet doen.

Aanspreken werkt niet, want het lijkt wel of ze niet bewust is van het feit dat ik gewoon echt boos hierover ben.



(Ik wil de wagen graag terug, want ze wilden in april een ander iets kopen, En zodat hij mee kan op vakantie, en ik hem daarna naar de weggeefwinkel kan brengen.)

Balen zeg.

En gewoon vragen ‘zeg gebruik jij hem nog want anders wil ik hem graag terug, heb hem eigenlijk weer nodig voor op vakantie’. Gewoon doen alsof je niks gezien hebt. En dan proberen om een tijd af te spreken dat je hem terug krijgt.

Maar heb je haar er op aangesproken?

Ik zou de wagen gewoon terugvragen en refereren aan de afspraak die jullie toen gemaakt hebben.

@Lune wrote:

Maar heb je haar er op aangesproken?

Ik zou de wagen gewoon terugvragen en refereren aan de afspraak die jullie toen gemaakt hebben.




dit dus! ben jij gek het zijn jou spullen!

Nou het zit zo.



Ik heb hem bij een weggeefwinkel weg (vorige week), heb ook tegen hun gezegd dat ik hem alleen voor de vakantie wilden gebruiken en wilden opknappen, leuk stofje voor de kap etc. en dan terug wil komen brengen.

Zei nog ‘’ Alhoewel een vriendin nu een wagen nodig heeft voor korte tijd gaat hij eerst daar wel even naar toe. ‘’

Dus ik heb hem daar gebracht, zij heel blij, ik zei nog:

‘’ Ik wil hem rond juni sowieso terug ivm vakantie. ‘’

was allemaal prima, ze wilden toch iets anders kopen in april etc etc.



Vandaag zag ik ineens dat ze de wagen aanbood op facebook, op een speciaal stukje. Zegt ze ‘’ Ja de zitting is niet goed, dus koop daar een nieuwe voor, en onderstel is niet hetzelfde als die jij me gaf, het is mijn oude ‘’… eh…

Ik zei meteen dat ik eigenlijk niet wil hebben dat de zitting weggaat omdat ik hem wil opknappen dus dat als het niet in orde is, ik evt. de zitting op korte termijn wel wil maken zodat hij goed gebruikt kan worden.

Ze ging er niet op in.



Kom er 10m later achter dat ze de zitting nu dus waarschijnlijk al verkocht heeft voor 15 euro, terwijl ze wist waar hij vandaan kwam, en dat ik hem terug wilden.



Op MP kwam ik heel duidelijk de wagen tegen waar duidelijk stond 4 wielen.

Zij beweerde dat er 3 wielen stond, maar ik ben 100% zeker.

Ze bood gewoon de wagen aan!!



Ik wil er niks op verdienen, de winkel is pas open en ik ben er al meerdere malen geweest om dingetjes op te knappen dus dit was eigenlijk niet nieuw voor ze…



Ze beweerd dat ze hem niet te koop had staan, maar ik heb het gezien.

Waarschijnlijk is hij nu niet eens meer compleet en dat doet mij gewoon pijn.

Zij wil een andere zitting kopen er voor, moet zij weten, maar ik wil de HELE wagen terug zoals ik hem heb gegeven, zonder ook maar een cent te betalen voor de zitting die zij er bij heeft gekocht. Maar verwacht er niet veel van.



Misschien overdrijf ik hoor, omdat het een gratis wagen was, maar ik vind het gewoon geen stijl…



Aanspreken werkt niet ze wuift of alles weg, heeft een reden, of reageert niet meer op berichtjes, bellen neemt ze mij niet op, en langsgaan was geen optie vandaag.

Gaat overigens om een Quinny Buzz met 4 wielen, zat geen bak bij , en alleen een zitting dus ook geen zonnekap.

Ik wilden dat ding leuk opknappen, zitting was rood, de riempjes waren niet echt meer mooi, dus had al wat rond gekeken voor alles en al nieuwe bevestigingen gekocht voor de mooi etc.

Wilden beetje retro wagen met een stoer onderstel (vind ik haha) van maken.

Had Quinny ook al gemaild waar ik zo een zonnekap kon kopen, en kon hem van hun krijgen tegen kleine vergoeding etc. Heel leuk allemaal…krijg ik dit…

Wat een gedoe :frowning:



Kan je nog proberen om te doen alsof je haar gelooft in dat het een ander is, en vragen of je je eigen wagen vast terug mag hebben, omdat je dus die zitting veranderen wilde? Of reageert ze nu helemaal niet meer op je? Wat rot zeg.

Het is jouw wagen die je te leen hebt gegeven, je staat in je volste recht om gewoon te zeggen dat je de wagen weer terug wilt.

Wat wel of niet waar is doet er niet toe, net zo min hoef jij een verklaring te geven voor het feit dat je de wagen terug vraagt.

Ls ze de wgen niet compleet kn teruggeven, is het haar taak dit netjes op te lossen, zonodig een nieuwe of tweedhands zitin t kopen om het weer compleet te maken.



Ik zou er zeker geen welles nite verhaal van maken. Sluit het af, werk het af en trek de conlusi voi jezelf.

ik zou gewoon zeggen dat je de wagen terug wil en als ze een zitting heeft verkocht… jammer voor haar… dan vervangt ze het maar…

Zou er heel resoluut in zijn… gewoon zeggen dat je hem terug wilt in de staat dat je hem hebt uitgeleend, en krijg je hem niet terug, of een deel niet terug, dan is het voor mij echt exit… hoef dan echt niks met die persoon te maken te hebben… zou ook op die advertentie reageren dat dit mijn kinderwagen is en dat zij hem enkel leent… niet meer niet minder…

En als je hem niet terug krijgt, zou ik gewoon met mijn vriend langs gaan hem persoonlijk op komen halen!!!

Jeetje wat vervelend zeg! Vind het eerlijk gezegd brutaal van je vriendin om zomaar zelf te gaan veranderen aan iets wat niet van haar is. Lijkt mij dat je toch duidelijk genoeg bent geweest tegen haar.

Ik zou de wagen ook terugvragen in de staat waarin jij hem te leen hebt gegeven.

Succes!

Lekkere vriendin zeg! :shock:



Gewoon zeggen dat je de wagen nu nodig hebt en dat je al spul voor de zitting hebt aangeschaft om het op te knappen. Aangezien het volgens haar niet jouw wagen is die op mp staat gewoon bij haar langs gaan om direct wagen + zitting mee te nemen.

Sweet wat heb je nu gedaan dan?

Jeetje :shock: weet niet f ze in de buurt woont, maar anders zou ik op de stoep staan en mn wagen terug te eisen.

Jeetje dan doe je toch niet :doh: hoop dat je je wagen terug krijgt zoals jij hem weggegeven hebt :hug:

Heb je er al iets mee gedaan TO??

Op dit moment staat de wagen nog bij haar. :?

Ze heeft het onderstel nog maar de zitting is weg. (= verkocht… :shock: )



Op dit moment, heb ik zoiets van weet je, je stikt er maar in…

Ik heb zelf wel wat anders aan mijn hoofd denk ik dan.



Heb haar uiteraard mijn ongenoegen nog ge-uit, maar heb haar ook gezegd, dat ik géén ruzie wil… aangezien ik wel elke dag met haar op het schoolplein sta. Onze kindjes zijn vriendjes… en daarom laat ik het nu rusten…

Wat ze met die wagen gaat doen? Ik heb geen idee…

Geeft ze hem ooit nog terug? (het onderstel) weet ik niet… heb er dan niet veel aan…



De weggeefwinkel kent de situatie, weet dat ik kinderwagen daar vandaan heb, en ik die te leen heb gegeven aan vriendin… en zij de onderdelen gewoon verkoopt, wat ze er mee gedaan hebben weet ik niet.





Voor de vakantie heb ik andere optie.



Bedankt voor alle adviezen en kijk er op.

Maar ik heb nu besloten het te laten rusten.



Heb wel dingen aan mijn hoofd wat belangrijker is dan een wagen, mijn aangifte die ik vorig jaar heb gedaan is geseponeerd dus…moet in hoger beroep…

Dat is misschien wel het beste dat je kunt doen. Toch zal dit altijd een ‘ding’ blijven. Jammer!

Suc6 met het andere :wink: