Ik had vorig jaar voor Jim en Sem leuke leren sandaaltjes van Kipling met een leuke army print, net even wat leuker dan Birky’s. Nou hebben ze dit jaar (voor de verandering) weer precies dezelfde als vorig jaar. Ze kosten nieuw EUR 39.95. Nou komt mijn dingetje: Sem kan de sandaaltjes die Jim vorig jaar aan had aan, zitten helemaal goed. Zou je dan toch nieuwe kopen, of die van Jim aan Sem geven? (Ik zit een beetje met het nooit tweedehands schoenen aan kinderen geven verhaal.)
had gister de babybox van de Etos opgehaald en daar stond een topic in over kinderschoenen en het schijnt dus niet waar te zijn dat een schoen naar een kindervoet gaat staan… (eerder andersom, een slechte schoen kan een voet in foute stand dwingen).
Zolang de schoen niet afgeragd en ‘uitgewoond’ is (dus geen steun oid meer geeft) zou het geen probleem zijn om de schoen over te doen op een broertje/zusje volgens de podoloog (geloof ik hihi) in het artikel.
Dichte schoenen zijn hier altijd af tegen de tijd dat ze te klein worden, soms zelfs eerder, maar een stel sandalen is hier ook weleens over gegaan… zoveel steun (aan hiel etc) komt er toch al niet van een sandaal over het algemeen (voetbed moet wel gewoon goed zijn natuurlijk).
Dat is ook wel een beetje mijn gedachte. Ze dragen hier altijd teva’s en die vormen gewoon niet naar je voet, dus die schuif ik altijd door. Daarnaast hebben ze dan vaak ook een stel dichtere sandalen, zoiets;
Daar zie je wel wat meer het voetje in, maar ze zijn meestal niet afgeragd ofzo, of niet zo uitgelopen als de gewone dichte schoenen en dan schuif ik ze dus ook door. Maar moet zeggen dat ze hier echt een voorliefde voor teva’s hebben, dus ze worden dan echt als voor erbij schoentjes gebruikt.
Wat voor merk zijn die dichte sandalen Lune? Vallen die smal of breed?
Ik had even gegoogled op Primigi, daar heb ik ze vaak van gehad, maar ook van Ecco of naturino. Mijn kinderen hebben redelijk smalle voetjes en passen ze goed
Ik zou ze sowieso doorschuiven maar er ook wel iets anders bij kopen.
Hier lopen ze ook op teva’s die doorgeschoven worden, verder krijgen ze een paar zomerschoenen en een evt extra paar is altijd welkom voor als ze zoals de oudste vadaag bijv. in de sloot vallen :mrgreen:
@Lune wrote:
Ik had even gegoogled op Primigi, daar heb ik ze vaak van gehad, maar ook van Ecco of naturino. Mijn kinderen hebben redelijk smalle voetjes en passen ze goed
Onze lastige voetenkind (de 2e) past die van naturino ook goed :thumbup:
Voor de oudste wordt het niet moeilijk, wordt toch iets teva achtigs voor de zomer, voor nummer 2 is dat gewoon geen optie en kan er niet naar uitkijken om voor hem voor sandalen te gaan kijken (al zijn we elk jaar wel geslaagd hoor).
Smalle voeten?
Mijn oudste (smalste voeten hier in huis) heeft sinds een paar jaar sandalen van het merk Merrel, die zijn wat smaller! Te koop bij outdoorzaak, het is een wandelschoenenmerk.
@Lune wrote:
Smalle voeten?
Mijn oudste (smalste voeten hier in huis) heeft sinds een paar jaar sandalen van het merk Merrel, die zijn wat smaller! Te koop bij outdoorzaak, het is een wandelschoenenmerk.
smalle voeten met hoge wreef.
Ga het merk eens opzoeken.
Deze sandaaltjes zijn ook wat smaller, Jim heeft een brede voorvoet en die stak ook echt een beetje uit (heb ik ook). Sem heeft hele smalle en dunne voetjes, paste ook Teva’s niet zo lekker, en deze hebben lekker leren zolen, die zaten Sem vorig jaar echt goed. En ik vind ze lekker stoer. Ben niet zo’n sandalentypje, heb vorig jaar zelf ook maar een paar Birkenstocks aangeschaft, ik vind ze echt oerlelijk, maar het zit wel lekker en op een warme drukke dag als ik veel loop op kantoor ook wel en geen zweetkakken met die zolen. (voor de liefhebbers, bij de (web)winkel waar ik ze ga kopen is er morgen 20% korting, ze hebben ook geox, schechers enz. Ook op damesschoenen overigens… pb me maar voor een linkje)