Wat zou jij als eerste doen?

Eerst behangen en dan laminaat

Zoals elk mens hier al zei, eerst behangen en dan laminaat!

Eerst behangen dan laminaat al ben ik verplicht om het in mijn nieuwe woning anders om te gaan doen…

@Madre wrote:

Wie vind eerst laminaat en daarna behangen dan handiger?



En vooral waarom vind diegene dat? 8)




Daar ben ik ook nieuwsgierig naar.





Maar voor hier met de rest mee en heel duidelijk: eerst behang en dan laminaat (sorry, kon niet origineler zijn :wink: )

Eerst behang en dan laminaat.

(je verft toch ook niet eerst je muren en dan pas je plafond :mrgreen: )

hahahaha



Ik zeg… het maakt geen flaus aus.

Doorgaans behang je eerst en dan de vloer.

Maar wij hebben het ook wel andersom gedaan en met laminaat maakt het ook niet uit.

Ik heb nu ook de babykamer opnieuw behangen (deels) maar mooi niet dat ik het laminaat dan eruit ga halen ofzo :lol:

behangplaksel is toch zo schoongeveegd, wateroplosbaar enzo.



Dus als je opziet tegen laminaat leggen en je bijvoorbeeld je meubels naar buiten moet zetten, dan kan ik me indenken dat je eerst je vloer doet en later het behang. Om te behangen kunnen meubels gewoon naar het midden worden geschoven en dan kan je het in etappes doen.



Dus echt uitmaken, nee… het is maar net waar je de meeste tijd in moet stoppen en wat evt kan wachten.

Mooi weer en meubels buiten kunnen een goed argument zijn om het anders te doen dan doorgaans

Eerst behangen dan laminaat

@Cell wrote:

hahahaha



Ik zeg… het maakt geen flaus aus.

Doorgaans behang je eerst en dan de vloer.

Maar wij hebben het ook wel andersom gedaan en met laminaat maakt het ook niet uit.

Ik heb nu ook de babykamer opnieuw behangen (deels) maar mooi niet dat ik het laminaat dan eruit ga halen ofzo :lol:

behangplaksel is toch zo schoongeveegd, wateroplosbaar enzo.



Dus als je opziet tegen laminaat leggen en je bijvoorbeeld je meubels naar buiten moet zetten, dan kan ik me indenken dat je eerst je vloer doet en later het behang. Om te behangen kunnen meubels gewoon naar het midden worden geschoven en dan kan je het in etappes doen.



Dus echt uitmaken, nee… het is maar net waar je de meeste tijd in moet stoppen en wat evt kan wachten.

Mooi weer en meubels buiten kunnen een goed argument zijn om het anders te doen dan doorgaans




ja idd of zoals ik .

Ik heb nu eerst alleen geld om de vloer te doen dan als ik de meubels in mijn nieuwe woning heb en de sleutel hier inlever krijg ik borg terug en heb ik geld om de muren etc te doen.

Dus ik heb geen andere keus eerst de laminaat en dan pas het behangen en miss zelfs nog verven maar dan leg ik iets over de vloer heen.

@Cell wrote:

hahahaha



Ik zeg… het maakt geen flaus aus.

Doorgaans behang je eerst en dan de vloer.

Maar wij hebben het ook wel andersom gedaan en met laminaat maakt het ook niet uit.

Ik heb nu ook de babykamer opnieuw behangen (deels) maar mooi niet dat ik het laminaat dan eruit ga halen ofzo :lol:

behangplaksel is toch zo schoongeveegd, wateroplosbaar enzo.



Dus als je opziet tegen laminaat leggen en je bijvoorbeeld je meubels naar buiten moet zetten, dan kan ik me indenken dat je eerst je vloer doet en later het behang. Om te behangen kunnen meubels gewoon naar het midden worden geschoven en dan kan je het in etappes doen.



Dus echt uitmaken, nee… het is maar net waar je de meeste tijd in moet stoppen en wat evt kan wachten.

Mooi weer en meubels buiten kunnen een goed argument zijn om het anders te doen dan doorgaans




Natuurlijk is dat waar…heb ook pas de kamer van de jongens gedaan en verfspatters en plaksel is echt geen grote ramp…maar als je een keuze hebt…dan kan het handig zijn.

Ik heb met meubels ook een beetje lui…even wegschuiven bij de plaats en dan alles weer terugschuiven…

Moet je wel oppassen met het schuiven van je meubels op je nieuwe laminaatvloer. Voor je het weet heb je krassen (heb ik dus :doh: ).



Dus eerst behangen en dan laminaat zou ik zeggen!

Sluit me aan bij de rest.



Zeker als je daarna nog je vloer af gaat werken met plinten lijkt het me handiger dat het behang er al op zit.

sluit me aan…



Als het allebei toch moet gebeuren, dan eerst behangen…



(wij zijn ook met verfraaiingswerken bezig. De laminaat is gelegd vorig jaar - in slaapkamer Michaël. Er hing toen nog behang, maar wil nu gaan sausen… dus ja: extra voorzichtig zijn is onze boodschap.)



liefs

Gerda

tja eerst behangen dan laminaat geheel eens

ik ook eerst behangen. Een druppeltje meer of minder behangplaksel op de oude vloer maakt dan niet uit.

mijn man wilde eerst laminaat leggen en dan behangen… ik dus andersom zoals de meeste mensen hier…



ik snap dat het in principe beide natuurlijk kan… maar we hebben nu de keus…

Wij zijn vorig jaar verhuisd naar een nieuwbouwwoning en de vloerenlegger zei ook dat we beter eerst konden behangen en dan de vloeren leggen.

Kijk als de vloer er al ligt en je veranderd dat niet, haal je natuurlijk je vloer er niet uit en leg je er gewoon plastic over.



Ben ook benieuwd wie het andersom heeft gezegd, maar niet hier heeft gereageerd :mrgreen: (2%).